Projekt: Peugeot 206 WRC T5 RWD.

FoXxIe
25 december 2007 · 495 Inlägg

till och börja med så kan du ju behålla fwd om du inte känner för att bygga om det nu.. sen om du lessnar på det så är det ju "bara" att bygga rwd/4wd!smile

mig <3 vtec = sant
Torlejf Bilvårdstönt.
25 december 2007 · 1 109 Inlägg

FoXxIe skrev:
till och börja med så kan du ju behålla fwd om du inte känner för att bygga om det nu.. sen om du lessnar på det så är det ju "bara" att bygga rwd/4wd!smile

Men då hamnar jag ändå i dilemmat att ha sågat sönder en helt fungerande bil. smile

Istället för att ha byggt en bil från en tom kaross, och göra denna laglig. Då har jag ju två bilar. smile

Bygger rolig bil. :)
FoXxIe
25 december 2007 · 495 Inlägg

ja jo det är ju sant... hehe ja det är svårt! jag skulle nog ha byggt om denna bil helt ja om ja ändå skulle bygga om en bil! vill du ha en 4wd och värre motor då skulle ja ha byggt om den du har nu! men det är jag de:)

mig <3 vtec = sant
Torlejf Bilvårdstönt.
25 december 2007 · 1 109 Inlägg

Det ska tilläggas att oavsett hur jag gör så kommer bilen/bilarna ha samma breddningskitt som den jag bygger nu. smile Så utseende kommer vara detsamma. smile

Bygger rolig bil. :)
Greatsnyggo saabtok
25 december 2007 · 1 306 Inlägg

Ska följa dena  tråd  , verkligen spännande  projekt .. Önskar all lycka till  kepp up the god work...

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
Torlejf Bilvårdstönt.
26 december 2007 · 1 109 Inlägg

Greatsnyggo skrev:
Ska följa dena  tråd  , verkligen spännande  projekt .. Önskar all lycka till  kepp up the god work...

Tackar för det! smile

Bygger rolig bil. :)
_Spawned_ Maskinförare
26 december 2007 · 1 163 Inlägg

Grym bil ;D
Har haft samma planer som dig, men jag räknade på det, (jag vet att bilar är en förlust affär) men jag tjänar MÅNGA tusenlappar på att köpa en celica gt4 äldre modellen, som har 4WD och turbo, vilket gör att det blir mindre gorm vid besiktning osv.

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
Torlejf Bilvårdstönt.
26 december 2007 · 1 109 Inlägg

_Spawned_ skrev:
Grym bil ;D
Har haft samma planer som dig, men jag räknade på det, (jag vet att bilar är en förlust affär) men jag tjänar MÅNGA tusenlappar på att köpa en celica gt4 äldre modellen, som har 4WD och turbo, vilket gör att det blir mindre gorm vid besiktning osv.

Vet ju inte riktigt om dom bilarna går att jämföra. smile

Klart man sparar pengar på att köpa en fabriksbyggd bil. Men det är ju inte unikt för fem öre. smile

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
_Spawned_ Maskinförare
26 december 2007 · 1 163 Inlägg

Jag menade, att jag har ju en carina som jag tänkte bygga om med turbo, bur osv.
Men då jag började räkna, så skulle jag tjäna MYCKET på att köpa gt4:an.
+ att jag är ganska säker på att det inte blir så kul med fwd och turbo. hade varit bättre med 4wd, men att bygga det kostar och tar mycket tid också. Ajja, åter till din bil, så oavsett hur du gör blir det nog grymt wink

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
Torlejf Bilvårdstönt.
26 december 2007 · 1 109 Inlägg

_Spawned_ skrev:
Jag menade, att jag har ju en carina som jag tänkte bygga om med turbo, bur osv.
Men då jag började räkna, så skulle jag tjäna MYCKET på att köpa gt4:an.
+ att jag är ganska säker på att det inte blir så kul med fwd och turbo. hade varit bättre med 4wd, men att bygga det kostar och tar mycket tid också. Ajja, åter till din bil, så oavsett hur du gör blir det nog grymt wink

Nu är jag med. smile

Ja, det är nog bättre att du bytar bil isf. smile

Jag hoppas på att mitt projekt blir roligt till slut. Tackar!
Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
Toypon
26 december 2007 · 98 Inlägg

Alltså.. du funderar på att behålla denna bilen så som den är, lacka osv så att det ser ut som en värsting och samtidigt köpa en icke fungerande 206a för en billig peng som du konverterar till att krypa på alla fyra och sedan ny starkare motor och hela biten.. och medan du fixar med allt detta så har du ändå en väl fungerande råstylad 206a?


Eller har jag missat något?

Torlejf Bilvårdstönt.
26 december 2007 · 1 109 Inlägg

Toypon skrev:
Alltså.. du funderar på att behålla denna bilen så som den är, lacka osv så att det ser ut som en värsting och samtidigt köpa en icke fungerande 206a för en billig peng som du konverterar till att krypa på alla fyra och sedan ny starkare motor och hela biten.. och medan du fixar med allt detta så har du ändå en väl fungerande råstylad 206a?


Eller har jag missat något?

Alldeles riktigt. smile

Bygger rolig bil. :)
terazzi
26 december 2007 ·

Denna blir bara råare och råare wink gött,hoppas du hittar annan motor nu med wink
elmia 2008,hinner du?

Torlejf Bilvårdstönt.
26 december 2007 · 1 109 Inlägg

terazzi skrev:
Denna blir bara råare och råare wink gött,hoppas du hittar annan motor nu med wink
elmia 2008,hinner du?

Inte en chans i världen. big_smile
Får bli 2009 helt enkelt. smile

Imorgon är det massa tråkigt inpassningsjobb i garaget hela dagen, märker jag någon skillnad själv så kanske det kommer lite nya bilder. smile

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
terazzi
26 december 2007 ·

Torlejf skrev:

terazzi skrev:
Denna blir bara råare och råare wink gött,hoppas du hittar annan motor nu med wink
elmia 2008,hinner du?

Inte en chans i världen. big_smile
Får bli 2009 helt enkelt. smile

Imorgon är det massa tråkigt inpassningsjobb i garaget hela dagen, märker jag någon skillnad själv så kanske det kommer lite nya bilder. smile

Mvh. David.

haha anade det wink men måste ju sporra dig lite iaf smile
då kanske man ses 2009 där uppe wink
JA mer bilder tack smile

Torlejf Bilvårdstönt.
26 december 2007 · 1 109 Inlägg

terazzi skrev:

Torlejf skrev:

terazzi skrev:
Denna blir bara råare och råare wink gött,hoppas du hittar annan motor nu med wink
elmia 2008,hinner du?

Inte en chans i världen. big_smile
Får bli 2009 helt enkelt. smile

Imorgon är det massa tråkigt inpassningsjobb i garaget hela dagen, märker jag någon skillnad själv så kanske det kommer lite nya bilder. smile

Mvh. David.

haha anade det wink men måste ju sporra dig lite iaf smile
då kanske man ses 2009 där uppe wink
JA mer bilder tack smile

Ja, vem vet, jag kanske kommer dit med en färdig och en som håller på att byggas. smile Kan ha mitt egna lilla WRC-team på Elmia. big_smile

Bygger rolig bil. :)
Torlejf Bilvårdstönt.
27 december 2007 · 1 109 Inlägg

Det blev inga roliga bilder idag, sen blir jag lite arg på mig själv när jag insåg att jag glömde ta före-bilder på stötfångaren. sad

Nåväl, bilder på återuppbyggnaden på denna kommer imorgon om jag hinner det innan jag åker till Göteborg för att se Frölunda piska skiten ur Brynäs. wink

Ha det gott.
Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
jacke84
2 januari 2008 · 1 Inlägg

grymt bygge! tappa inte orken nu bara,vill se denna rulla ! : )

Chevrolet c6 zl465 "c6 zl465" (2005)
Torlejf Bilvårdstönt.
2 januari 2008 · 1 109 Inlägg

jacke84 skrev:
grymt bygge! tappa inte orken nu bara,vill se denna rulla ! : )

Orken tappar jag nog inte, bara jag får göra allt i min takt. smile

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
FoXxIe
2 januari 2008 · 495 Inlägg

har du bestämt dig om du ska bygga en eller två bilar än då?smile detta bygge är så jävla grymt! gillar det skarpt!!

mig <3 vtec = sant
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang