Trimma mer... Audi A4 1.8T 97:a

Connidja Beyond Godlike
6 oktober 2007 · 146 Inlägg

Hej.

Jag har nu:

*Ferrita 2.5" från kat o bakåt
*Ett vanligt chipp
*Öppet sportluftfilter

Jag är sugen på att få mer effekt i motorn och jag vet ungefär vad som måste göras. Men jag tänkte kolla om det är någonting jag har glömmt att tänka på...

*Större spridare
*Större turbo
*En större IC
*Racekat och ny downpipe

Slutligen en mappning

Någon som har förslag på EXAKT vilka spridare o så som skulle passa bra? Kanske nå en effekt på 300 hk?

Tacksam för hjälp och vägledning.

Dom säger det!
MeloveGolf Vw trimmare
6 oktober 2007 · 2 995 Inlägg

450cc spridare enligt min ekvation...

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
ThomasH_gg
6 oktober 2007 · 48 Inlägg

Heksan, Är inte inuget ett problem om du ösnkar en efekt på 300hk, Samma gäller nog spjälhuset har för mig att dom är för små orginal för 300hk, Klart det fungerar men blir väll en flaskhals i systemet smile

Jag skulle satts på vassare kammar med.

Du bör byta grenröret vid 300hk, men det kommer du säcker byta när du sätter störe turbo. Samma där inte ett måste men att rekomendera.

Om du inte redan gjort det så är kopplingen ett måste vid dena efekt, Kopplingen palla lite över 200hk på lånad tid smile

Men botten delen ska du inte behöva göra något åt för den ska palla 300hk men det skadar ju inte att ha väre kolvar, stakar m.m

Tänk på att du ökar efekten i motor med 100% mot orginal så har den gått för långt så skulle jag renoverat den innan man kastar ner massa pengar på den,

Ha de

Corrado 1.8t -89
Corrado G60 -90
Golf Vr6 - 92
Vento Gl - 92
Connidja Beyond Godlike
8 oktober 2007 · 146 Inlägg

Tack för kommentaren. Jo det e ju mycket att tänka på. Man vill ju inte att nått ska rasa ihop när man väl kastat in så mycket pengar.

Jag kommer uppdatera denna tråden om det händer någonting!

Dom säger det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang