4539
Sök

Svarar inte på gasen!

Legitimerad Lamphållare
369 Inlägg
7 oktober 2007
Trådstartare
Min volvo 740 med glt paket svarar inte på gasen, ifall man trampar upp o ner på gaspedalen snabbt varvar den upp, men trycker man bara ner den så böar motorn och går ner till 500 varv ungefär och tänder, går upp till 2500varv och ner till 500 varv igen sedan upp igen, detta är när man har plattan i mattan hela tiden, är det ventilerna som behövs ställas tro? någon annan som har någon teori om vad det kan vara för fel? sedan någon som vet ungefär hur mycket man kan plana toppen på en b23 med 8v?

" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "

228 Inlägg
7 oktober 2007
Kollat tändningen?

Man schulle kansche scjhöpa sig en schaab ;)

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
7 oktober 2007
Säger nog oxå tändningen

C H E V R O L E T <3

Legitimerad Lamphållare
369 Inlägg
7 oktober 2007
Trådstartare
haha kollade det nu fyfan vad fel den stod=) klantigt av mig aja nu e det fixxat så nu går den bra:D men någon som vet hur mycket man kan ta av från toppen, plana allså

Legitimerad Lamphållare
369 Inlägg
7 oktober 2007
Trådstartare
Smiley skrev:
haha kollade det nu fyfan vad fel den stod=) klantigt av mig aja nu e det fixxat så nu går den bra:D men någon som vet hur mycket man kan ta av från toppen, plana allså

Ja nu blev det problem igen med motorjäveln igen, den gick bra första gången jag starta den, sen efter 10min när jag skulle ut o ta en liten vända så går skiten dåligt igen, och vet inte ifall jag stälde tändningen förra gången tror inte det, men pricken på kamrems hjulet var inte i linje med det andra första gången, så jag stälde det då, men nu är min fråga hur ställer man tändningen på en b230f allså en 8v??

Sök