4819
Sök

Nära Vilt olycka:P

111 Inlägg
7 oktober 2007
Trådstartare
Nära att smälla ett gäng rådjur idag....roll
Lite halv mörkt ute, liggar i rätt saftig fart. O sen ser jag en massa gröna ögon som skuttar o har sig en 50 meter framför bilen. TVÄRNIT!!!!!!!!!!! Bromsade mig förbi mellan en flock rådjur:P Snacka om tur. Reaktions tiden var ultra liten annars hade jag inte märkt dem i tid. Det rådjuret som han springa över var väl en 20 cm från min bil. Resten av flocken var på andra sidan bilen. DVS dem han inte springa över.

Ta det lugnt så här på kvällarna i oktober. Trevlig Söndagkväll

"The beast got 500 horsepower and a Borla exhaust system, it does 0-60 in about.... ehm 4.3 seconds..yeaah. -Wow you can read the broschuer."

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
7 oktober 2007
jävla tur!

845 Inlägg
7 oktober 2007
oj oj oj  de kunde smulle rba dedär..
tur de gick bra då..
håll hastigheten..

Sleeper
3 084 Inlägg
7 oktober 2007
Vafan! Du kunde bjussa polarna på en stor jävla grillfest och du missar!!!?!?

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Trucker
234 Inlägg
7 oktober 2007
Var nära ett rådjur i går natt vid 1 tiden det var ca: 150-200 m framför så jag såg det tackvare mina extralysen på 240, men när jag börjar bromsa så kör bilen bakom om roll
Det var på en raksträcka som nästan är 1km lång så han borde väll fatta när man bromsar?

SMART ARAB...läs det baklänges, det ligger något i det

111 Inlägg
7 oktober 2007
Trådstartare

Hehe, Jo men inge kul o krocka. Ironiskt nog käkade jag vilt när jag kom hem... hihihi
Senast redigerat av Carlsberg (7 oktober 2007)

"The beast got 500 horsepower and a Borla exhaust system, it does 0-60 in about.... ehm 4.3 seconds..yeaah. -Wow you can read the broschuer."

Smålänning
7 887 Inlägg
7 oktober 2007
Sushikocken skrev:

lol cool

Såg en älg för inte så lite sen. Hade jag inte hållit farten så hade det smällt hmm

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

845 Inlägg
7 oktober 2007
äckligt sånt där..

Vw trimmare
2 995 Inlägg
7 oktober 2007
Min golf står på verkstad ännu var 2 månader sen som jag small med ett rådjur i ganska fin fart hoppa rätt ur en buske han inte ens reagera innan det small var bara ut och hämta grill/Lampor och annat som låg överallt....

OEM <3
6 957 Inlägg
7 oktober 2007
Tur där du tongue

Själv sitter ja på helspänn varje morgon till jobbet i.o.m att ja åker landsväg som enbart e omringad av skog, vildstängslet lyckas ju dom ta sig över ändå...
värst e sommarn, fan va djur de är då!

OEM <3

Muttley
7 oktober 2007
körde över en hare i måndes, tråkigt faktiskt.

och veckan innan blev en älgko påkörd kom 10 minuter efter olyckan.

så djuren rör verkligen på sig nu.!

Blivande servicetekniker
117 Inlägg
7 oktober 2007
Den här jävla jakten som dom vill bedriva är ju bara skit. Djuren blir stressade som fan av det.

brumbrumbrum vad är det?
DET SKA DU VETA SOM ÄR MEKANIKER!

C70 byggande djurvårdare
545 Inlägg
7 oktober 2007
mm tänk då mej som kör 13mil per natt i jobbet i skogen=/ djur ÖVERALLT!!!
tur att man inte kommer upp i mer än 50km/h

Två ord räcker, SAAB knäcker

Muttley
7 oktober 2007
Husssar skrev:
Den här jävla jakten som dom vill bedriva är ju bara skit. Djuren blir stressade som fan av det.

jo de kan man lugnt säga, ett par älgar tar fri sovplats och proviant av äppleträd hos min bror nu.

Ät gul snö, de kan vara öl
223 Inlägg
8 oktober 2007
Tur!!, lyckades själv klippa ett rådjur i ca 110 i vintras, vart ioförsig inte mkt skada på bilen, förutom att en ny regskylt behövdes tongue, och en tvätt!, han lyckades nämligen med att skita på bilen samtidigt, hemskt trevligt! haha big_smile

320 Inlägg
9 oktober 2007
heh... på en 2,5 mil sträcka (där jag sj väjt mkt för älg)

stannade en bekant 5 ggr detta dygn, första tillfället i morse? 3 älgar.
Nu ikväll 2 andra älgar. jäkla älg-jakt.
Senast redigerat av Errol (9 oktober 2007)

1 878 Inlägg
9 oktober 2007
var nära förra helgen att krocka med en älgtjur, såg nåt svart och stort på vägen. fötterna på kopplingen och bromsen och man kände hur ABSen tog i som fan! och att man har grymt bra bromsar fram. inte nog med det fick man massa cd-skivor flygades inne i bilen när detta hände. (jag orkar inte hålla koll på 200cds som ligger i bilen o skräpar)

Dieselgypsy
538 Inlägg
10 oktober 2007
Tja, jag har varit med om 2 viltolyckor i min tid som chaufför:

1)Älgkalv november 2003, Tog i A-stolpen, och dörrarna på vänster sida. Jag lyckades sikta mellan Kon och kalven. Det var ett hårstrå ifrån att det hade tagit bakbenen på kon istället.

2)Ren februari 2007. Skador: Trasigt extraljus, Kofångare sprucken, Dimljus, reflex och blinkers trasig (vänster sida), grillen helt trasigt, och en buckla i Huven. Bilder av reparationen finns i min Profil. Det djävligaste: Renen sprang bara in i skogen efter jag "knuffade" den i 50-40 km/t

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

alias_kladde
10 oktober 2007
Varit nära ganska många olika djur nu tycker jag. då inräknat a-traktor tiden.

De som finns på listan är
Rådjur ett par som tittat fram och ställt sig mitt i vägen
Hare - Ja dom ska ju jämt springa framför bilen när det är mörkt
Grävling - Kan smälla bra har jag hört
Vildsvinsflock - Hade kärra på där bak när dom kom från ingenstans tur att man körde atraktor så det inte gick särskillt fort
Get - Min första bil, kör längs med en ladugård på väg till en polare och plötsligt börjar geten som står där inne att springa rakt ut framför mig och över till andra sidan.

Har aldrig smällt har bara väjt och hängt mig på bromsen, vilket är rätt skönt för att skada bilen vill jag inte göra.

Sök