bra klarlack på sprayburk?

liquisole
8 oktober 2007 · 1 237 Inlägg

Hej!

Undrar kort & gott om det finns något bra klarlack på sprayburk som ger en bra blank och flashig finish eller är det kompressor som gäller? har nämligen inte tillgång till kompressor så skulle vara kul ifall de fanns något bra klarlack på sprayburk!

//MVH Mathias aka mannen utan kompressor sad

Yeeeep
9 oktober 2007 · 190 Inlägg

Prova MO-TIP burkarna, finns på Mekonomen eller Micro, annars finns det firmor som är inriktade på målarfärg och billacker, billackering huvudsakligen, dom ska kunna slå upp det i sprayburk också annars har jag för mig.

liquisole
9 oktober 2007 · 1 237 Inlägg

Yeeeep skrev:
Prova MO-TIP burkarna, finns på Mekonomen eller Micro, annars finns det firmor som är inriktade på målarfärg och billacker, billackering huvudsakligen, dom ska kunna slå upp det i sprayburk också annars har jag för mig.

Okey, ska kolla lite med lackfirmor! tack för ditt svar smile det enda hehe

megaman_k
9 oktober 2007 · 430 Inlägg

Jag köper min på samma firma jag köper originallacken från. Kostar 70spänn burken där jag handlar.
Använd för allt i världen bara inte sprayfärg som du är osäker på om den fortfarande är fräsch. Har jag lärt mig nu iaf.

Kirre
9 oktober 2007 · 2 122 Inlägg

snacka med en lackerare och han sa att de va i princip samma klarlack i alla sprayburkar

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
Volvo 245 "45an" (1990)
liquisole
9 oktober 2007 · 1 237 Inlägg

megaman_k skrev:
Jag köper min på samma firma jag köper originallacken från. Kostar 70spänn burken där jag handlar.
Använd för allt i världen bara inte sprayfärg som du är osäker på om den fortfarande är fräsch. Har jag lärt mig nu iaf.

70 spänn tongue måste ju finnas nått dyrare som ger fin blank yta

stylinguffe Egen företagare
9 oktober 2007 · 201 Inlägg

Målade en baklucka invändigt och använde volvos klarlack på spray funkade bra och blev en fin yta

liquisole
9 oktober 2007 · 1 237 Inlägg

stylinguffe skrev:
Målade en baklucka invändigt och använde volvos klarlack på spray funkade bra och blev en fin yta

hmm låter som något man skulle kunna pröva på, minns du hur mycket det kostade? köpte du det i nån volvo bilaffär eller?

stylinguffe Egen företagare
9 oktober 2007 · 201 Inlägg

Köpte den på volvo,minns inte priset!

megaman_k
9 oktober 2007 · 430 Inlägg

Nejdå, klarlacken fungerar finfint, men ja, betala mer om du vill. Men som sagt, ring billackerare, gärna de som jobbar med originalfärgerna till din bil.
Då bör du få en som passar bra ihop, mest troligt samma som dom använder.... Vad ska du lacka? Vingen?

liquisole
9 oktober 2007 · 1 237 Inlägg

megaman_k skrev:
Nejdå, klarlacken fungerar finfint, men ja, betala mer om du vill. Men som sagt, ring billackerare, gärna de som jobbar med originalfärgerna till din bil.
Då bör du få en som passar bra ihop, mest troligt samma som dom använder.... Vad ska du lacka? Vingen?

mjo ska ta o kolla runt lite, mjo vingen borde jag få lite mera blank än.. tyckte in den blev så flashig så att säga... sad

liquisole
9 oktober 2007 · 1 237 Inlägg

var och köpte nytt klarlack nu (MOTiP acryl) samt MOTiP Plastic primer då jag ska lacka om bakkofångaren. har nu 2 frågor.

1) skulle vilja testa lacka med den nya klarlacken på vingen, dock har jag redan klarlackat med den annan lack, är det lugnt att lacka på nya lager bara, eller bör jag typ sandpappra med 600 först?

2) angående plastic primern, den är ju genomskilnig, ska man lacka vanlig (grå) primer ovanpå det eller direkt färglacken?

//MVH Mathias! smile

liquisole
9 oktober 2007 · 1 237 Inlägg

hallå? nån måste ju veta?

AwdR Team Whiplash Racing
11 oktober 2007 · 22 Inlägg

Jag tycker klarlacken som finns på Micro funkar perfekt. Då får man ganska stor burk också.

Volvo 940 Turbo "Dragrace" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang