Blivit av med körkortet?

Opelmadness German cars, quality and beyond
20 februari 2008 · 8 197 Inlägg

pille64 skrev:
två gånger rattfylla:lol:

Jävla idiot... Du skulle spärras in för gott! mad

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
20 februari 2008 · 5 753 Inlägg

sånna här trådar brukar alltid invarderas av moraltanter, menar inte alla!.. jag menar, bara för att ni gnäller så tror jag inte dom ni gnäller på bryr sig roll




till topic, jag har fan lyckats behållt mitt kort i 1,5år nu, nöjd som fasen, trodde jag skulle  bli av med det första veckan eftersom jag GILLAR att GASA och köra HÅRT wink

Senast redigerat av _Glenne_ (20 februari 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Glidar_N
20 februari 2008 · 82 Inlägg

tobee skrev:
Vilka människor det finns..:S. Och detta är ingenting du ångrar ?

ja vilka människor, bor du i ett mönstersamhälle där alla tar tidningen under armen på uppfarten och hälsar på grannen till höger, backar ut bilen och åker i extrem harmoni till jobbet?

visst, det var tråkigt att vara utan kort måste jag medge.

tobee
20 februari 2008 · 735 Inlägg

140Ricke skrev:

tobee skrev:
Vilka människor det finns..:S. Och detta är ingenting du ångrar ?

ja vilka människor, bor du i ett mönstersamhälle där alla tar tidningen under armen på uppfarten och hälsar på grannen till höger, backar ut bilen och åker i extrem harmoni till jobbet?

visst, det var tråkigt att vara utan kort måste jag medge.

Nej, du har så rätt! Samhället är fullt av idioter och det finns inget vi kan göra. Bryter mot lagen i stort sett varje dag så jag ska väl inte moralpredika, tycker dock det finns gränser... Gick en rysning längst ryggraden, tänkte mest på att det finns människor man kan köra på när man orsakar en "brutal biljakt" inne i stan.

Senast redigerat av tobee (20 februari 2008)

FireTraXX DFFL
20 februari 2008 · 9 020 Inlägg

Hade jag haft 4-500hk i min bil så hade inte jag heller stannat.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
_Bobban_
20 februari 2008 · 39 Inlägg

Lite nyfiken, vart går gränsen för vilka lagar det är ok att bryta ?

Ja skiter i om folk kör för fort, ja gör de varje dag så.. Man behöver inte utsätta folk för fara för att man kör 100 på 90väg

Super_Micke Bildrulle
20 februari 2008 · 499 Inlägg

Har haft körkort i 8 år nu. En fortkörnings bot 85 på 70, annars klarat mig. För mig var det en självklarhet att inte dynga på som rallyballe när jag precis fått kortet.

Dock så har jag en historia om en jobbarkompis som låg i 110+ med släp på motorväg. Snuten kom seglandes bakom och tog honom. Blev av med körkortet givetvis. Men han fick tillbaka det omgående. Motivering för det, per hörsägen "Ett tidningsbud som kör för fort? Vad är det för ovanligt med det?"
Mer troligt är nog att det var jobbrelaterat.
Annan jobbarkompis, ligger väl 100 eller lite uppåt, i stan, snuten stoppar honom o säger "Vi fick ligga över 100 för att hinna ifatt dig, sakta ner lite va?" sen åkte dom.

Men rattfylla, aldrig i livet, borde vara skottpengar på såna människor.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
P-G Säl-Tämjare...
20 februari 2008 · 1 024 Inlägg

BadGirl_854T5 skrev:
Någon som blivit av med körkortet?

Varför?

Hur länge?

Om du blev av med det helt, tog du om det?





Själv så har jag inte blivit av med det, fast har iofs "bara" haft det i ca 2 och ett halvt år.




Ha det fine.

JA!!

Rejsade med fel saab 9-5 på E18 mellan karlskoga och kristinehamn.

fick 4 månaders spärrtid

hade BECE  + prövotid så det vart att ta om, har dock bara B idag men ska ta resten igen. va utan kort i sammanlagt 5 månader

Vilket jävla drag :)
tobee
20 februari 2008 · 735 Inlägg

_Bobban_ skrev:
Lite nyfiken, vart går gränsen för vilka lagar det är ok att bryta ?

Ja skiter i om folk kör för fort, ja gör de varje dag så.. Man behöver inte utsätta folk för fara för att man kör 100 på 90väg

Ja detta är nog individuellt. Personligen tycker jag det är okey att köra fortare så länge den enda man kan orsaka skada på är sig själv. Motorväg, inga bilar, då kan jag ligga å nosa på 200 utan att ha det minsta dåligt samvete efteråt. Skulle jag köra 50 utanför en skola skulle jag ge bannor åt mig själv...

Kristoff_
20 februari 2008 · 87 Inlägg

Jag har bara varit nära, åkte 65km/h på 30 väg, klockan var väl ca 03.00 och inte en enda bil ute förutom en polis piké buss på en busshållsplats som jag då åker förbi lite för snabbt, dom åker efter ger mig en lektion i trafikvett och åker, tur att dom inte hade laser men som sagt klockan var 03.00. Och nej det fanns ingen skola eller så, bostadsområde men inga hus intill vägen.

Senast redigerat av Pihlanker (20 februari 2008)

Ford Mondeo "Ghia" (2003)
anvandare_12345
20 februari 2008 · 654 Inlägg

_Spawned_ skrev:

_Glenne_ skrev:

nalle20 skrev:

vadå lol? mad
det är nog tamefan det värsta man kan göra i trafiken, köra full!

tror nästan det är värre att köra bil när man är riktigt arg... jag menar då avreagerar man sig ju med bilen och skiter i om det går åt helvete.... undra om det inte var det några forskare tog reda på, att det var typ lika farligt att köra bil arg som att köra bil full smile

Jo, det kan jag fan hålla med om.. det är inte bra att vara arg i trafiken, eller ordentligt lessen.. :S Då man som du säger, skiter i risker m.m .. Tur man har så bra temprament roll

Totalt helt jävla underkänt att köra full. Kör inte ens efter en cider. Hade två elever i parallelklassen som blev ihjälkörda av en rattfyllerist.

P-G Säl-Tämjare...
20 februari 2008 · 1 024 Inlägg

666_Beast skrev:
Hur kan folk skryta med att bli av med kortet? Inte det minsta tufft att utsätta andra för fara och inte minst dig själv!

Det har du jävligt rätt i.
Nu i efterhand när jag tänker tillbaka så tyckte jag själv att det va bra att jag blev av med det. hade väldigt tung fot. Jag anser att jag har lärt mig en läxa. Åker ca 100 på 90 väg men så fort jag ser en bil bakom mig släppe rjag till 90.

Vilket jävla drag :)
Reichte86
20 februari 2008 · 509 Inlägg

en polare blev klockan i 99 på en 70 sträcka! länsstyelsen fick kolla ärendet vidare men han fick behålla det! han hade prövotid!

Henka_ Slav
20 februari 2008 · 1 454 Inlägg

måste väl krypa till korset ja med då.. ska motvilligt erkänna att ja har åkt dit efter ja blivit jagad på fyllan sad fast iofs var de på en orginal moppe och en fredag eftermiddag efter en ganska lugn fylla på torsdagen hmm blåste 0.20.
Fick 4 månaders spärrtid som går ut nån gång i mitten på juni i år. + 2500 i böter.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
pille64
20 februari 2008 · 4 Inlägg

beemern skrev:

pille64 skrev:
två gånger rattfylla:lol:

lite offtopic men:
kom hit så ja får slå dej på käften förbannade idiot. hatar sånna som kör påverkad, har man inge mer vett ska man inte få ha körkort...

det hjälper inte att slå någon här i jälivare säger dom till mig kör du steve dra upp lojden 180 på 1an när vi ska hämta berit knapt att jag får in 2an innan pajala:lol: mvh steve med lojden

Mr_Jetta Yamaha R1 Turbo ;)
20 februari 2008 · 255 Inlägg

Blivit stoppad en enda gång under mina 4 år med körkort och jag buskör väldigt ofta men gäller ju att alltid hålla koll (och ha polisradio) big_smile

Tiger1978 Fattig student
20 februari 2008 · 1 282 Inlägg

Jag åkte på rattfylla... Ja jag vet att det är döds straff på det.. Men man har ju lärt sig lite på det, fick behandling i ett år spärrtid på 15 månader.. Tycker det är för dåliga straff på det.. Alla mina kompisar tyckte jag skulle ta en månad på kåken men jag valde behandlingen i stället för jag tror man tänker sig lite för hädanefter!! En månad och indraget körkort lär man sig fan inte av!!
Jag tycker att dom borde skärpa straffen både för rattfylla samt överträdelse på 30-väg.. Sverige är tyvärr ett land som det är för "billigt" att begå brott i!!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
Fredde-m5
20 februari 2008 · 17 Inlägg

har blivit av med mitt 5 gånger.för 2 år sen skulle jag till emmaboda flygfält blev tagen 139km på90väg
så dom klapp kortet sen när jag skulle hem på eftermiddagen så tog dom en  mig 89 på 70 väg.
otur 2gånger samma dag det blev 3mån indragning när jag hade 7 dagar kvar så är jag ute o kör hoj o smäller så det blev en grov olovligkörning .väntar på rättegång för det så vi får se vad det blir med det.

pippaaN
20 februari 2008 · 987 Inlägg

pille64 skrev:
två gånger rattfylla:lol:

idiot...

i like it load
TheFinnishFlash Avstängd
20 februari 2008 · 1 266 Inlägg

Kör så gott som aldrig 30 över hastighetsskylten
lär inte bli av med kortet iaf :]

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang