6015
Sök

Ljusproblem på saab 9000

4 299 Inlägg
9 oktober 2007
Trådstartare
Tja, de e så här att jag har lite problem me lyktorna på min 9000. Till en början så funkade inte halvljuset, men nu har de börjat lysa igen men ist har P-ljus fram och vänster baklykta slocknat (blinkers å bromsljus funkar dock). Har kollat säkringar å dom e de inget fel på. Så de som jag misstänker är då antingen reläet eller lampkontrollen. bara de att jag inte vet vilken de isf är. Vill inte heller lägga massa pengar på att byta båda.

Så om nån vet eller varit med om samma grej å vet va de e så får ni gärna berätta big_smile

Noiseprojekt
11 oktober 2007
Rallyhalle skrev:
Tja, de e så här att jag har lite problem me lyktorna på min 9000. Till en början så funkade inte halvljuset, men nu har de börjat lysa igen men ist har P-ljus fram och vänster baklykta slocknat (blinkers å bromsljus funkar dock). Har kollat säkringar å dom e de inget fel på. Så de som jag misstänker är då antingen reläet eller lampkontrollen. bara de att jag inte vet vilken de isf är. Vill inte heller lägga massa pengar på att byta båda.

Så om nån vet eller varit med om samma grej å vet va de e så får ni gärna berätta big_smile

Antingen är det Ljuskontrollrelät, ljusvredet eller jordfel!

4 299 Inlägg
12 oktober 2007
Trådstartare
Okej, ljusvredet är bytt. Men nu när jag tänker efter så finns de saker som e ganska relevanta. Jag har kopplat på USA-blinkers på bilen som tar ström från P-ljusen. Å P-ljuset på vänster sida å baklyktan slocknade efter att dom kopplades in. Efter de så byttes ljusvredet å då tändes halvljuset. Finns det nån säkring som kan ha gått lr är det relät som gett sig???

4 299 Inlägg
14 oktober 2007
Trådstartare
Har nu testat att byta Lampkontroll. De blev ingen skillnad. Så nu har jag bytt vred, testat med en annan lampkontroll å inget har funkat. E de bara relä lr jordfel som är altternativen??? Eller finns det säkringar till ljusen???

Sök