Ang. Toning av baklysen

liquisole
10 oktober 2007 · 1 237 Inlägg

Går det bra att tona baklysena med ett tunt lager blanksvart färg och sedan klarlacka ett lager på? har även toningsspray men det är menat enbart för glas står det så vet inte om det blir bra med det? hmm tips ?

CC72
10 oktober 2007 · 1 661 Inlägg

Tona baklysena gör du med toningsspray, inget annat smile

Masterworks
10 oktober 2007 ·

Spray funkar bra! cool

http://www.garaget.org/archive/59078/58325/58325-592470.jpg

liquisole
10 oktober 2007 · 1 237 Inlägg

Sexyicecube skrev:
Tona baklysena gör du med toningsspray, inget annat smile

tror det går bra med toningspsray som är menat för glas? tongue

masterworks : vad för spray har du använt?

diamond_ Diamond
10 oktober 2007 · 540 Inlägg

Jag har lagt själv ett lager spray på mina bakljus, du kan se i galleriet..

Men undrar själv hur det hade sett ut med lite klarlack på??

I'm Rick James Bitch!
Masterworks
10 oktober 2007 ·

liquisole skrev:

Sexyicecube skrev:
Tona baklysena gör du med toningsspray, inget annat smile

tror det går bra med toningspsray som är menat för glas? tongue

masterworks : vad för spray har du använt?

På bakljusen är det köpta glas som man kan ta bort och på dimljusen är det
Micro´s toningsspray!  smile

liquisole
10 oktober 2007 · 1 237 Inlägg

diamond_ skrev:
Jag har lagt själv ett lager spray på mina bakljus, du kan se i galleriet..

Men undrar själv hur det hade sett ut med lite klarlack på??

vad för spray?

masterworks : Ok! hmm jag har som sagt toningsspray som är menat för glas, tror du det fungerar bra på även mina baklyktor? tongue kan vara svårt att rengöra om det skiter sig... därför jag e lite osäker att prova.. har tidigare tonat blinkers med blank svart färg och det har blivit riktigt bra men men

CC72
10 oktober 2007 · 1 661 Inlägg

Spray på toningsspray, ingen svartfärg lr liknande, rengör gör man med antingen färglösningen som finns på sprayburk. Finns på samma ställen som du köper sprayen på. Ellr tar du bromsvätska och gnuggar, va rädd om lacken så vätskan inte fräter bort färgen bara smile

Och ja, funkar även på plast m.m

Masterworks
10 oktober 2007 ·

liquisole skrev:

diamond_ skrev:
Jag har lagt själv ett lager spray på mina bakljus, du kan se i galleriet..

Men undrar själv hur det hade sett ut med lite klarlack på??

vad för spray?

masterworks : Ok! hmm jag har som sagt toningsspray som är menat för glas, tror du det fungerar bra på även mina baklyktor? tongue kan vara svårt att rengöra om det skiter sig... därför jag e lite osäker att prova.. har tidigare tonat blinkers med blank svart färg och det har blivit riktigt bra men men

Den här är det jag har använt iallafall!

http://www.micro.se/index.asp?jump=http … id%3D48415

Lindberg88
10 oktober 2007 · 1 418 Inlägg

skulle rekommendera toningsspray, annars så går det men vanlig färg i värsta fall! lyser inte igenom lika bra men såg en som hade sprayat sina bakljus silver och det lyste igenom så man såg även på dagtid.

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
good_year
10 oktober 2007 · 755 Inlägg

klarlack och lite svart färg fin fint..

G-Bruno ArtDirector
10 oktober 2007 · 462 Inlägg

ifall du inte vill ha så fullt mörka glas så gå in på www.abenum.com å kolla, litelayer har jag på min bil från dem

Fakta: "En enda dag någonssin var det coolt att äga en Saab... sen blev det tråkigt igen..."
liquisole
10 oktober 2007 · 1 237 Inlägg

hmm ok tack för svaren alla! det är HYCOTE Fönstertoning (smoke) som jag har.. får väl prova med det och se hmm

Masterworks
10 oktober 2007 ·

liquisole skrev:
hmm ok tack för svaren alla! det är HYCOTE Fönstertoning (smoke) som jag har.. får väl prova med det och se hmm

Om du är osäker är det väll bättre att köpa nytt? smile

liquisole
10 oktober 2007 · 1 237 Inlägg

Masterworks skrev:

liquisole skrev:
hmm ok tack för svaren alla! det är HYCOTE Fönstertoning (smoke) som jag har.. får väl prova med det och se hmm

Om du är osäker är det väll bättre att köpa nytt? smile

jag har köpt det ganska nyligen så vill ej slänga ut mera pengar på det hehe tongue visserligen kostar det inte mycket men i längden blir det en hel del big_smile , provade att spraya en testyta med detta spray på dagen på en plastskiva som har varit till ett cd fodral, ytan blev bra på vissa ställen dock är det fullt med små platser det inte blivit toningsfärg på, svårt o förklara ska ta en bild så fort batteriet har laddat klart till kameran..

kan vara att jag sprayade dåligt eller att det var för "halt" material.. men bild kommer strax

Masterworks
10 oktober 2007 ·

liquisole skrev:

Masterworks skrev:

liquisole skrev:
hmm ok tack för svaren alla! det är HYCOTE Fönstertoning (smoke) som jag har.. får väl prova med det och se hmm

Om du är osäker är det väll bättre att köpa nytt? smile

jag har köpt det ganska nyligen så vill ej slänga ut mera pengar på det hehe tongue visserligen kostar det inte mycket men i längden blir det en hel del big_smile , provade att spraya en testyta med detta spray på dagen på en plastskiva som har varit till ett cd fodral, ytan blev bra på vissa ställen dock är det fullt med små platser det inte blivit toningsfärg på, svårt o förklara ska ta en bild så fort batteriet har laddat klart till kameran..

kan vara att jag sprayade dåligt eller att det var för "halt" material.. men bild kommer strax

Gjorde du rent ytan ordentligt?
Annars kan det vara fett från fingrarna, då fäster inte färgen där!

liquisole
10 oktober 2007 · 1 237 Inlägg

Masterworks skrev:

liquisole skrev:

Masterworks skrev:

Om du är osäker är det väll bättre att köpa nytt? smile

jag har köpt det ganska nyligen så vill ej slänga ut mera pengar på det hehe tongue visserligen kostar det inte mycket men i längden blir det en hel del big_smile , provade att spraya en testyta med detta spray på dagen på en plastskiva som har varit till ett cd fodral, ytan blev bra på vissa ställen dock är det fullt med små platser det inte blivit toningsfärg på, svårt o förklara ska ta en bild så fort batteriet har laddat klart till kameran..

kan vara att jag sprayade dåligt eller att det var för "halt" material.. men bild kommer strax

Gjorde du rent ytan ordentligt?
Annars kan det vara fett från fingrarna, då fäster inte färgen där!

nää sprayade bara på, lite svårt o förklara hur det ser ut därför kommer det bild strax, om jag håller det mot ljus så ser man detta mycket bra men om man har det mot något mörkt så ser man det ej, kanske det är meningen tongue

liquisole
10 oktober 2007 · 1 237 Inlägg

jahapp då har jag tagit två bilder, dock blev det dåligt pga av blixten hmm men men

mot ljus
http://www.fuskbugg.se/pub/misc/motljust.JPG
mot mörker
http://www.fuskbugg.se/pub/misc/mot%20m%F6rkt.JPG

det ljusa i mitten på båda bilderna är blixten

Senast redigerat av liquisole (10 oktober 2007)

liquisole
11 oktober 2007 · 1 237 Inlägg

haha testade pånytt idag på ett annat cd-fodrals plast och det blev hur bra som helst big_smile, så jag tonade nu baklyktorna, får se hur ser blir bara när det torkat tongue hoppas det blir någolunda lika mycket tonat på båda tongue

Masterworks
11 oktober 2007 ·

liquisole skrev:
haha testade pånytt idag på ett annat cd-fodrals plast och det blev hur bra som helst big_smile, så jag tonade nu baklyktorna, får se hur ser blir bara när det torkat tongue hoppas det blir någolunda lika mycket tonat på båda tongue

Släng upp bilder när det e tort då!  big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang