Vad gör er förbannade bakom ratten?

Rattryckarn BilvårdsTekniker
11 oktober 2007 · 281 Inlägg

Tradare som tydligen ska vara YRKESCHAFFISAR men ligger bara ett par meter i häcken på en.... om jag blir tvungen o bromsa vad har jag för chans?

Rattryckarn
Ford Mondeo Sport Edition "Snow-white" (2012)
richardoo290 VOLVO for life..
11 oktober 2007 · 2 113 Inlägg

_guRRa_ skrev:
Högerregeln och blinkers, speciellt vid rondeller, fan va folk är dåliga på att blinka, speciellt vid vänstersväng i rondell, inte ofta man ser nån gör det....

jag blinkar alltid vid vänstersväng i rondell, big_smile



sjukt, folk borde fan lära sig trafikens regler, speciellt grundregeln - visa hänsyn!
och den jävla idioten som sköt killen i huvudet förtjänar en plågsam död! ...
men vi lever i sverige och han kommer säkert få 2 år på psyket eller nått väldigt litet straff.
vi bara måste dra åt lagarna lite!  skulle jag vara en mördare skulle jag fan inte vara rädd för att mörda nån i sverige ...  värsta som kan hända är ju att man får bo på ett lyxigt hotell nått år.

Finnmerchant Oseriös Aktör
11 oktober 2007 · 592 Inlägg

det som gör mig förbannad bakom ratten är att det som sitter framför inte genererar tillräckligt med effekt alla gånger t.e.x vid omkörningar

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab
Nissan King Cab 4x4 DIESEL "Carnival of Rust" (1992)
Volvo C303 "TGB111A MT" (1977)
christofferedil Yellow bug!
11 oktober 2007 · 1 640 Inlägg

Audisport_ skrev:
Tradare som tydligen ska vara YRKESCHAFFISAR men ligger bara ett par meter i häcken på en.... om jag blir tvungen o bromsa vad har jag för chans?

Alltid ska det klagas. Har du nån gång kört en lastbil o känt hur bromsarna nyper? wink Jag menar, det är faktiskt inte så stor skillnad på personbil som ligger 1 meter ifrån och när vi kommer med en 24metare.. (Baserat på helt egna erfarenheter, inget vetenskapligt bevisat).. Bara att det känns som om lastbilen ligger bra närmre än vad den gör.. tongue Du kan va lugn.. Eller ska vi ligga 20 m bakom?

Ja, finns mycket man blir förbannad på i trafiken.. Folk som blinkar felaktigt, folk som inte blinkar alls, folk som inte stannar när de har väjningsplikt, folk som inte fattat blockeringsregeln, folk som skiter i högerregeln, folk som... jaa, listan kan göras lång!

Senast redigerat av Edil_ (11 oktober 2007)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
richardoo290 VOLVO for life..
11 oktober 2007 · 2 113 Inlägg

Reichte86 skrev:
stör mig även på folk som kör 85 på 90 väg!

90 är den högsta tillåtna hastigheten.. 85 är det väll inget fel på?  speciellt om det regnar/snöar eller är dimmigt...  är vädret bra ligger jag i 90, på 90 väg.. men om vädret är dåligt kanske jag också sänker farten lite... det är väll inge fel i det? bara för dig att köra om??

Reichte86
11 oktober 2007 · 509 Inlägg

bara för din bil inte går fortare!

richardoo290 VOLVO for life..
11 oktober 2007 · 2 113 Inlägg

Reichte86 skrev:
bara för din bil inte går fortare!

hmm

bara för att min går i 170 kan man väll endå hålla hastigehtsbegränsningarna?

gamlingen
11 oktober 2007 · 5 198 Inlägg

HUR kan en del vara på vägen samtidigt som andra igentligen,,, vissa blir ju irriterad på ALLT

Rallyhalle
11 oktober 2007 · 4 299 Inlägg

Kanske e ensam om de här men jag blir så jäkla trött på sånna som kör in i en rondell plötsligt stannar i rondellen för å släppa in nån. Kort sagt så e jag trött på dom som inte vet när dom ska lämna företräde.

Sen så dom som inte gasar på vid påfarter till motorvägar är också bra jävla irreterande.

nicke_b2
11 oktober 2007 · 266 Inlägg

Jag stör mig på nästan allt och alla! för ingen, ja okej iaf 80 % av trafikanterna gör inte som jag borde ha gjort! Raod rage?? jo......................., speciellt blockeringsregeln, blinkers i rondell, fil körning i rondell, en omkörning utan acceleration(man måste acca för att komma om i år!), de som tror de kan alla regler men har typ inte en suck om hälften ens en gång! nää jag blir fan sur av att bara tänka på alla idiots i trafiken så slutar där!
Och till richardoo290, bara att köra om? i kurva? vid backkrön? vid möte? nja så enkelt är det ju faktiskt inte att  "bara köra om"!  det är ju inte bara du och den som vill köra om som finns på vägarna!!
10-4 over and out

Niclas, jo jag kör fort!! och???.......................

Reichte86
11 oktober 2007 · 509 Inlägg

men hastighetsbegränsningen är ju 90 och då kör du ju inte i nittio utan stoppar upp trafiken och tvingar folk till onödiga och farliga omkörningar!

Markolainen
11 oktober 2007 ·

Om det står 90 är 90 MAX tillåtna gräns.
Är inget fel med att vara försiktig i vissa situationer.

richardoo290 VOLVO for life..
11 oktober 2007 · 2 113 Inlägg

Reichte86 skrev:
men hastighetsbegränsningen är ju 90 och då kör du ju inte i nittio utan stoppar upp trafiken och tvingar folk till onödiga och farliga omkörningar!

hur fan fick du körkort??  för det första så är 90 det högsta som man får köra.. vill du köra långsammare får du gärna göra det.   ok köra i 50 på 90 väg är inte bra, men ge dig.

90 = högsta tillåtna hastighet - anpassa hastigheten efter väglag/väder/sikt.
står överallt i mina gammla teoriböcker, och försök bli en mogen förare också! som inte blir irreterad på folk som följer regler och undgår onödiga risker!
läs boken igen om du glömt av vad som står.

NitrousOxideSystem Zoom Zoom
11 oktober 2007 · 381 Inlägg

det jag stör mej på mest är folk som ska ligga i 85km/H på 90 väg och sen när det kommer en kurva så går dom ner till 70 bara för att bilen inte ska välta hmm

och så får man alltid möte så att man inte kan köra om !

Power is Nothing Without Control
nicke_b2
11 oktober 2007 · 266 Inlägg

richardoo290 skrev:

Reichte86 skrev:
men hastighetsbegränsningen är ju 90 och då kör du ju inte i nittio utan stoppar upp trafiken och tvingar folk till onödiga och farliga omkörningar!

hur fan fick du körkort??  för det första så är 90 det högsta som man får köra.. vill du köra långsammare får du gärna göra det.   ok köra i 50 på 90 väg är inte bra, men ge dig.

90 = högsta tillåtna hastighet - anpassa hastigheten efter väglag/väder/sikt.
står överallt i mina gammla teoriböcker, och försök bli en mogen förare också! som inte blir irreterad på folk som följer regler och undgår onödiga risker!
läs boken igen om du glömt av vad som står.

Sist jag kollade var 120 max hastigheten på de svenska vägarna! så undrar vem som ska kolla upp lite i teori boken:P! Kör man en säker bil och är en säker förare så kan man ju köra fortare, och om du kör 85 och den bakom vill köra 90 hur lång raksträcka tror du inte denna behöver för att kunna köra just 90? vad göra? köra om lite fortare för att slippa vänta på den kilometerlånga raksträckan utan möte! Och de som kör 50 på en 90 väg är fan större idioter än de som kör 180 på en 90 väg. för det borde väl räknas som en sorts blockering?tongue och blockera är olagligt!! vilekt köra fort är ochså. men stör destå mindre!!


puss och kram och nyp i stjärten!!

Niclas

richardoo290 VOLVO for life..
11 oktober 2007 · 2 113 Inlägg

nicke_b2 skrev:

richardoo290 skrev:

Reichte86 skrev:
men hastighetsbegränsningen är ju 90 och då kör du ju inte i nittio utan stoppar upp trafiken och tvingar folk till onödiga och farliga omkörningar!

hur fan fick du körkort??  för det första så är 90 det högsta som man får köra.. vill du köra långsammare får du gärna göra det.   ok köra i 50 på 90 väg är inte bra, men ge dig.

90 = högsta tillåtna hastighet - anpassa hastigheten efter väglag/väder/sikt.
står överallt i mina gammla teoriböcker, och försök bli en mogen förare också! som inte blir irreterad på folk som följer regler och undgår onödiga risker!
läs boken igen om du glömt av vad som står.

Sist jag kollade var 120 max hastigheten på de svenska vägarna! så undrar vem som ska kolla upp lite i teori boken:P! Kör man en säker bil och är en säker förare så kan man ju köra fortare, och om du kör 85 och den bakom vill köra 90 hur lång raksträcka tror du inte denna behöver för att kunna köra just 90? vad göra? köra om lite fortare för att slippa vänta på den kilometerlånga raksträckan utan möte! Och de som kör 50 på en 90 väg är fan större idioter än de som kör 180 på en 90 väg. för det borde väl räknas som en sorts blockering?tongue och blockera är olagligt!! vilekt köra fort är ochså. men stör destå mindre!!


puss och kram och nyp i stjärten!!

Niclas

hahaha, asså får man köra i 120 på 90 sträckor... du e rolig du.
men det högsta man får köra på sveriges vägar är dock 120...
och jag skiter fullständigt i om han bakom blir sur isåfall. jag skall inte riskera mitt liv bara för att han vill ligga i 90 istället för 85....  och detta gör jag bara i tex: dåligt väder.. halkrisk..  han kan ju bara ta och köra om??  - måste han vänta nån minut innan det blir fritt är väll inte de mitt fel?  puckon allihop som inte förstår teori-böckerna ordentligt! och endast har pluggat för o klara provet.

Senast redigerat av richardoo290 (11 oktober 2007)

FireTraXX DFFL
11 oktober 2007 · 9 020 Inlägg

Jag blev inte förbannad men irriterad på killen i bilen som låg bakom mig idag.
Som mest så höll han 5 meters avstånd bakom min lastbil, vilket resulterade i att han fick backljuset i ansiktet väldigt länge.
När han inte backade eller körde om så sänkte jag hastigheten och lade mig på mittsträcket.
Kan kallas mycket, men där fick han ligga med backljuset i ögonen i ca 3 mil i 80km/h när det är 90km/h som gäller.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
evilaudio
11 oktober 2007 · 16 195 Inlägg

stör mig på ALLA idioter som är i vägen när ja ska fram.. bara för de står 70 på en jävla skylt så behöver man ju inte köra 70.. om folk bara håller sig borta så kan ja köra 170..wink

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
nicke_b2
11 oktober 2007 · 266 Inlägg

richardoo290 skrev:

nicke_b2 skrev:

richardoo290 skrev:

hur fan fick du körkort??  för det första så är 90 det högsta som man får köra.. vill du köra långsammare får du gärna göra det.   ok köra i 50 på 90 väg är inte bra, men ge dig.

90 = högsta tillåtna hastighet - anpassa hastigheten efter väglag/väder/sikt.
står överallt i mina gammla teoriböcker, och försök bli en mogen förare också! som inte blir irreterad på folk som följer regler och undgår onödiga risker!
läs boken igen om du glömt av vad som står.

Sist jag kollade var 120 max hastigheten på de svenska vägarna! så undrar vem som ska kolla upp lite i teori boken:P! Kör man en säker bil och är en säker förare så kan man ju köra fortare, och om du kör 85 och den bakom vill köra 90 hur lång raksträcka tror du inte denna behöver för att kunna köra just 90? vad göra? köra om lite fortare för att slippa vänta på den kilometerlånga raksträckan utan möte! Och de som kör 50 på en 90 väg är fan större idioter än de som kör 180 på en 90 väg. för det borde väl räknas som en sorts blockering?tongue och blockera är olagligt!! vilekt köra fort är ochså. men stör destå mindre!!


puss och kram och nyp i stjärten!!

Niclas

hahaha, asså får man köra i 120 på 90 sträckor... du e rolig du.
men det högsta man får köra på sveriges vägar är dock 120...
och jag skiter fullständigt i om han bakom blir sur isåfall. jag skall inte riskera mitt liv bara för att han vill ligga i 90 istället för 85....  och detta gör jag bara i tex: dåligt väder.. halkrisk..  han kan ju bara ta och köra om??  - måste han vänta nån minut innan det blir fritt är väll inte de mitt fel?  puckon allihop som inte förstår teori-böckerna ordentligt! och endast har pluggat för o klara provet.

Jag sa aldrig att man får köra 120 på 90 väg men sa att högsta tillåtna hastighet är 120 som du skrev var 90 i tidigare inlägg!!
Konstigt att endel folk  " vågar" riskera sitt liv med att köra 90 och inte du? och det är fortfarande inte "bara att köra om"! man måste ha fritt för att göra det! Men det vet väl du som har teorin boken bredvid!!!!!!!:p
ps. jag förstår teori boken ds.

Mvh Niclas

Urkas Kräsen grafiker
11 oktober 2007 · 1 775 Inlägg

Ja verkligen härligt med folk som kör 50-60 på 70 vägar. Visst om dom är försikta, men dom som även bromsar i var enda jävla kurva, dom blir jag äckligt irreterad på. Är man så osäker att man kör så kunde dom lämnat kvar körkortet i flingpaketet imo.

Whine whine!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang