3735
Sök

Hur ska jag bygga om mitt ljud?

ClubJDM
531 Inlägg
11 oktober 2007
Trådstartare
Hej
Behöver hjälp med hur jag ska bygga om i mitt ljud i bagaet?
Kom gärna med förslag och bilder;)

MVH André
Senast redigerat av WaoW (12 oktober 2007)

ClubJDM
531 Inlägg
11 oktober 2007
Trådstartare
ingen?

Skyracer
917 Inlägg
11 oktober 2007
Lägg upp en bild på hur det ser ut idag (ja även om det är original) så man kan börja spåna när man ser det.
Sen vad hade du tänkt dig? Cleant, show, spex, agressivt, mjukt osv osv ? Budget? Väga mycket eller väga lätt? Gå att ta ut eller fast? smile
Senast redigerat av Skyracer (11 oktober 2007)

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö

ClubJDM
531 Inlägg
11 oktober 2007
Trådstartare
http://www.garaget.org/archive/57627/52122/52122-556747.jpg
här det det jag för för tillfellet men vill göra om det med samma baser och steg men vill få det lite snyggt

430 Inlägg
11 oktober 2007
Gör en "vägg" rakt ner från där rutan slutar eller vad man ska säga ner. Sen basarna ut som nu, kanske plexiruta om du vill att slutsteget ska synas, hade försökt få en platt vägg iaf, så har man att lasta mot också utan att det gör något om det åker runt lite. Kanske bygga så den går att ta ur om det behövs.
Klädd i samma material som bagageutrymmet i övrigt såklart.

ClubJDM
531 Inlägg
11 oktober 2007
Trådstartare
megaman_k skrev:
Gör en "vägg" rakt ner från där rutan slutar eller vad man ska säga ner. Sen basarna ut som nu, kanske plexiruta om du vill att slutsteget ska synas, hade försökt få en platt vägg iaf, så har man att lasta mot också utan att det gör något om det åker runt lite. Kanske bygga så den går att ta ur om det behövs.
Klädd i samma material som bagageutrymmet i övrigt såklart.

ska hälst gå att ta ut den ja tongue

430 Inlägg
11 oktober 2007
Då gör du lådan så stor bara. wink Vore snyggt om det följde bagageutrymmet i övrigt, ska bygga utefter sidan på min bil sen i vår eller något, kan man ju också göra, en bas på varje sida om luckan liksom.

ClubJDM
531 Inlägg
11 oktober 2007
Trådstartare
megaman_k skrev:
Då gör du lådan så stor bara. wink Vore snyggt om det följde bagageutrymmet i övrigt, ska bygga utefter sidan på min bil sen i vår eller något, kan man ju också göra, en bas på varje sida om luckan liksom.

jo det är ju rätt smart

430 Inlägg
11 oktober 2007
http://www.garaget.org/?car=23985&image=235321
Såhär har jag tänkt göra på ett ungefär, men med slutsteg på andra sidan ist och ha verktyg i reservhjulsbaljan. Vet dock inte om min blir uttagbar då man måste plasta runt hjulhusen, och jag lär ju glömma plastfolie eller något annat så det sitter fast. tongue

2 911 Inlägg
11 oktober 2007
Första du bör tänka på är vad du vill få ut med bygget, ska det låta bra eller ska det va show för uppvisning?

För de förslag som kommit hittils är inte fokuserade på att låta bra utan är "korvmojjsbygge" som gör att du spelar ut basen ur bilen istället för in i kupén.

881 Inlägg
11 oktober 2007
Decibel skrev:
Första du bör tänka på är vad du vill få ut med bygget, ska det låta bra eller ska det va show för uppvisning?

För de förslag som kommit hittils är inte fokuserade på att låta bra utan är "korvmojjsbygge" som gör att du spelar ut basen ur bilen istället för in i kupén.

Har du nå bra tips på hur man får basen att spela mer in i kupén?

För vänder jag basen min med konen mot bilen låter det mindre än om jag har konen mot luckan :x

ClubJDM
531 Inlägg
12 oktober 2007
Trådstartare
Decibel skrev:

det ska låta bra och va fin:)

ClubJDM
531 Inlägg
12 oktober 2007
Trådstartare
inte någon som har några bilder?

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
12 oktober 2007
Så här gjorde jag i min civic.
Man ser dock inte hela för det sitter slutsteg i botten under plexi oxå.
http://www.garaget.org/archive/1542/1484/1484-609407.jpg
Rören går inte in i lådan utan in i coupe´n istället.
Kanske inte bästa sättet att göra det på ur välljudsynpunkt men det såg bra ut och lät faktiskt kanska bra med...
Se det som en ide´typ.
Senast redigerat av BMTech (12 oktober 2007)

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

ClubJDM
531 Inlägg
12 oktober 2007
Trådstartare
BMTech skrev:
Så här gjorde jag i min civic.
Man ser dock inte hela för det sitter slutsteg i botten under plexi oxå.
http://www.garaget.org/archive/1542/148 … 609407.jpg
Rören går inte in i lådan utan in i coupe´n istället.
Kanske inte bästa sättet att göra det på ur välljudsynpunkt men det såg bra ut och lät faktiskt kanska bra med...
Se det som en ide´typ.

tack men det är väl inte så lätt att ta ut tongue

2 009 Inlägg
12 oktober 2007
tja det går ju allt byggdes i moduler så med en skruvdragare och 5min så går det nog att ta ut det.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

2 009 Inlägg
12 oktober 2007
Vill du ha det smidigt och snyggt hade jag gömt steget i reservhjulsbaljan eller nått sen klätt lådan i grå matta som passar med orginalmattan.
Sen bara ställt den i mitten färst hela lådan med kardborre sen och anslutningen till steget har du banankontakt.
Då plockar du lådan ur och in på 5sek sen och det kommer fortfarande se snyggt ut...

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

ClubJDM
531 Inlägg
12 oktober 2007
Trådstartare
BMTech skrev:
Vill du ha det smidigt och snyggt hade jag gömt steget i reservhjulsbaljan eller nått sen klätt lådan i grå matta som passar med orginalmattan.
Sen bara ställt den i mitten färst hela lådan med kardborre sen och anslutningen till steget har du banankontakt.
Då plockar du lådan ur och in på 5sek sen och det kommer fortfarande se snyggt ut...

tack så mycket för idén

Sök