S4 trimma, hur och kostnad?

fr3drik
5 november 2005 · 342 Inlägg

googlese skrev:
Hur viktigt är det att byta grenrör? Är det a och o eller kan det gå att komma i närheten av 350hk utan att byta det?
Vars får man tag på en hårdare wategatefjäder?

grenröret brukar få för sig att spricka.. varför vet jag inte men de flesta är spruckna utan att man behöver märka av det.. det är ju ganska restriktivt, men du kan klara dig utan att byta också.. orginal så tycker jag avgassystemet och turbon verkar vara största flaskhalsarna..
hårdare wg fjäder kan du köpa på t ex motornord www.motornord.se ..
man kan även modda om locket i wg så man kan skruva i en skruv och därigenom ställa grundladdet, men det har jag ingen vidare koll på.. min fjäder är en 1 bars fjäder.. tror det finns 1,4 också, men det är lite väl..

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express
Julleman Lastbilschaffis
26 augusti 2008 · 41 Inlägg

Slänger in en fråga jag oxå, När behöver man göra nått åt insuget? är det inte förns man kommer upp i mycket mer hk?
Sen har jag sätt dom säljer grenrör på: http://www.h2mracing.se/webbutik/produc … ts_id=3047

Någon som vet nått om det där? eller ska man köpa en rs2 grenrör?

Smärta är vekhet som lämnar kroppen
FBR
26 augusti 2008 · 61 Inlägg

Hur mycket laddtryck tål stakarna i en s4a.

MrVain
26 augusti 2008 · 904 Inlägg

Julleman skrev:
Slänger in en fråga jag oxå, När behöver man göra nått åt insuget? är det inte förns man kommer upp i mycket mer hk?
Sen har jag sätt dom säljer grenrör på: http://www.h2mracing.se/webbutik/produc … ts_id=3047

Någon som vet nått om det där? eller ska man köpa en rs2 grenrör?

Insuget räcker långt men man får säkert nån häst om man byter till ett bättre.. Jag har själv åkt en S2a med orginal insug å 700 hk på pappret smile

Grenröret dom säljer på H2M racing ska funka bra, men ska du längre upp i registret, säg 500+ skulle jag rekommendera Furans eller CP-service.se

De ska va gött å leva
MrVain
26 augusti 2008 · 904 Inlägg

FBR skrev:
Hur mycket laddtryck tål stakarna i en s4a.

De är de nog ingen som vet, jag vet Personer som laddat 2,1 bar men en K26/27 å de har hållit i flera år nu. De man brukar säga är att vid ca 400-450hk ska man byta stakarna.. I helgen var det en kille i östersund som körde 11,07 på 402m med orginal stakarna å kolvarna i en S2a.. Allt går om man har tur smile

Men vill man vara säker så byt stakar till H-profil sedan helrenovera blocket å en RS2 packning.. då har man motor som pallar runt 600 hk stadigt, sen är de folk som kört uppåt 900hk med orginal kolvar också men de håller nog inte i flera år direkt..

De ska va gött å leva
camaro67 Meister
26 augusti 2008 · 6 763 Inlägg

TeQuilla skrev:

googlese skrev:
Som rubriken, hur trimmar man en s4 lättast för tex. 300, 350, 400 hk?
Vad kostar denna trimning och vars vänder man sig?

Gäller den äldre s4 2.2t

Ska du ha runt 400hk+ lär du räkna mned en 200.000kr. http://www.ace-competition.se/index.php … einfo=true

Är ju glad att man inte åker audi...

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Julleman Lastbilschaffis
27 augusti 2008 · 41 Inlägg

Tackar för informationen smile

Tror jag sattsar på ett kina grenrör då :p

Smärta är vekhet som lämnar kroppen
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang