9374
Sök

Vindrutetorkarna slutade helt plötsligt att fungera 850 -94?!

329 Inlägg
14 oktober 2007
Trådstartare
Var nyss ute och körde med min bil, helt plötsligt slutade torkarna att fungera, bara stannade mitt på rutan. Har haft lite problem sista veckan med att dem inte åkt ner i botten läge när man stängt av dem, annars aldrig några problem med dem.

850 t5 - 94.

Snart besiktning därför av stort intresse att få hjälp med detta.

vh

Servicerådgivare
715 Inlägg
14 oktober 2007
Ludds skrev:
Var nyss ute och körde med min bil, helt plötsligt slutade torkarna att fungera, bara stannade mitt på rutan. Har haft lite problem sista veckan med att dem inte åkt ner i botten läge när man stängt av dem, annars aldrig några problem med dem.

850 t5 - 94.

Snart besiktning därför av stort intresse att få hjälp med detta.

vh

först tänkte jag säkring när dom bara slutade funka
men sen när du säger att de har krånglat innan så låter de som torkarmotorn är på sina sista dagar...

kan ju vara så att torkarmotorn har varit lite halvdålig sen nu har blitt helt kass blitt kortslutning el något och säkringen har gått..

el så e BARA motorn som e kass..

jag hade plockat loss motorn och testat mata den med 12 volt se om den lever.!

/chrille_

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_

430 Inlägg
14 oktober 2007
Kolla så muttern till själva armen på torkarna sitter. När jag tvättade min förra bil i maskin så drog den med torkarbladen, sen gick de inte med helt efter det. Nån dag senare gav de upp helt. Då hade muttern trillat av, gängats ur på nåt konstigt sätt. Bytte å sen var allt prima igen.

Behöver jag säga att jag aldrig tvättat i maskin sen dess? smile

329 Inlägg
14 oktober 2007
Trådstartare
Tack för snabba svar, stannde ju bilen och kollade lite snabbt, men eftersom de SPÖ regnar ute hade jag ingen vidare lust att pilla,  speciellt eftersom jag var helt galen på bilfan.

Skall i morgon kolla de där med bultarna,  någon som plockat bort en torkar motor från en 850 tro?

BMW Power
2 362 Inlägg
14 oktober 2007
Låter motorn ens i huvudtaget när du sätter på torkarna?

Har själv varit med om att hela torkararmen har lossnat så att säga tongue men ja, ska direkt inte lossna från sina bultar om man nu inte har varit där och pillat wink

Edit: menar alltså länkarmen..
Senast redigerat av FugitivE (14 oktober 2007)

BMW, bogsering med wire :/

329 Inlägg
14 oktober 2007
Trådstartare
FugitivE skrev:
Låter motorn ens i huvudtaget när du sätter på torkarna?

Har själv varit med om att hela torkararmen har lossnat så att säga tongue men ja, ska direkt inte lossna från sina bultar om man nu inte har varit där och pillat wink

Edit: menar alltså länkarmen..

Var precis nere, motorn låter abslout inget alls, och bultarna sitter där dem ska.. 

vh

Edit:  Fått tips om att de kanske kan vara spaken som de är fel på, men verkar underligt hur den kan stanna mitt på helt plötsligt då.. ?!
Senast redigerat av Ludds (14 oktober 2007)

329 Inlägg
14 oktober 2007
Trådstartare
Har nu vart nere och kollat/lyssnat lite,  Nu när de hade slutat regna hörde jag att motorn visst gick,  och gick precis som den skulel snabbare om man körde på snabbaste osv.

Särkingen är även den hel.

FreddeK
14 oktober 2007
något drev från motorn som gett sig?...vet ju inte hur det ser ut på den där tyvärr...

329 Inlägg
14 oktober 2007
Trådstartare
Freddeponken skrev:
något drev från motorn som gett sig?...vet ju inte hur det ser ut på den där tyvärr...

Måste vara något sånt,  skall i morgon ta isär och kolla osv, eftersom att man hör motorn gå,  ska kolla om de är i den, eller mellan motor och vindruta som problem ligger.

329 Inlägg
15 oktober 2007
Trådstartare
Problem är nu löst, med hjälp av den här länken. Stort tack för hjälpen:D

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=19536

Sök