4776
Sök

Kan jag bli ombesiktigad på ombesiktningen?

407 Inlägg
15 oktober 2007
Trådstartare
Hej

Var på besiktningen förra veckan och besiktade om bilen för att bland annat däcken tog i innerkärmarna. Satt då på vinterdäcken för att lösa det, problemet var att hela bilen inte gick igenom och att jag har en punkt jag måste in och fixa där. Problematiken är att jag nu har satt på de, enligt dem, för stora sommardäcken igen och jag ska in och få mina avgasvärden godkända. Kan de säga något åt det igen fastän den har blivit godkänd på den punkten då jag hade vinterdäcken på?

Skulle onekligen vara "roligt" att få samma besiktningsman som underkände mina däck och få han att kolla igenom så avgasvärderna blir rätt. Kan han egentligen påpeka något om mina däck igen fastän det nu är en punkt som är godkänd?

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
15 oktober 2007
Jag tror dom kan göra de. Brorsan höll på å ka dit på en sån grej. Han åkte dit på avgasvärdena å när han skulle dit å besikta igen så skulle han få ombesiktning för att han hade USA blinkers fram (Lyser orange som parkljus) så han fick ställa sej inne på besiktningen å byta glödlampor.
Så hade jag vart du så hade ja tatt å skruvat på vinterdäcken igen när du ska besikta om. Jobbigt å åka dit på de igen.

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

12 086 Inlägg
15 oktober 2007
De har full befogenhet att besikta vad de vill vid ombesiktning, men i regel kollar de givetvis de som du fått nedslag på. Men seer de en uppenbar brist får de underkänna bilen igen, vilket vissa smarthuven påstår att de inte får.

Körv
3 535 Inlägg
15 oktober 2007
Gör om - Gör rätt smile

Truckdriving Man

12 086 Inlägg
15 oktober 2007
Vad är de du blivit underkänd på btw?

Om de inte svänger med bilen, alltså bara kontrollerar i beshallen så upptäcker de ju troligen inte felet. Så slipper du byta. Jag betvivlar att han skulle minnas dina däck, har besiktar nog ett par bilar om dagen wink

407 Inlägg
16 oktober 2007
Trådstartare
Det var lugnt, han frågade bara vad det var för däck jag inte hade fått godkända. Jag bara sa att det var mina 20 tummare som inte blev godkända och att jag hade satt på mina gamla 18 tummare nu:)

Sök