2154
Sök

Blev av med körkortet ikväll :(

182 Inlägg
16 oktober 2007
Trådstartare
Ja som rubriken säger så blev jag av med körkortet ikväll.

Hade oturen att köra om en civil polis ikväll på väg hem till flickvännen.
Blev uppmätt till 122 på 90 sträckan vid bäckebol (gbg).

Så kommer bli av med kortet i ca 2 månader, (som tur var gick min prövotid ut för ca 2 månader sen), Fick även en saftig böter på 3600!!
Dom sa att ifall jag kört i 120,9 eller mindre så hade jag bara fått böter. känns så löjligt
med 1,1 km/h för mycket hmm

Känns jävligt surt asså, börjar förstå hur handikappad man kommer bli när man inte kan ta sig nånstans hmm

Var tvungen å skriva av mig lite bara.

(none)
1 725 Inlägg
16 oktober 2007
fyy fan vad jobbigt! Hoppas att det går fort de där två månaderna..
Men att de säger så: att du hade klarat men endast böter om du hade kört 1,1km/h långsammare... Det känns ju kul att höra det..hmm
Senast redigerat av Braather (16 oktober 2007)

--Lev i går som det vore i morgon--

C70 byggande djurvårdare
545 Inlägg
16 oktober 2007
FY FAN JAG LIDER med dig!!sad

Två ord räcker, SAAB knäcker

RS
886 Inlägg
16 oktober 2007
Fan...de måste kännas jävligt surt hmm

Focus RS

182 Inlägg
16 oktober 2007
Trådstartare
Braather skrev:
fyy fan vad jobbigt! Hoppas att det går fort de där två månaderna..
Men att de säger så: att du hade klarat men endast böter om du hade kört 1,1km/h långsammare... Det känns ju kul att höra det..hmm

Nää verkligen inte!! hade varit bättre å inte veta om d tror jag:mad:

17 Inlägg
16 oktober 2007
Hur trångsynt får man bli som polis? Han måste ha haft en dålig dag/natt eller liknande...
Som sagt, vissa blir ju poliser för att få makt över andra, och att klippa dig på körkort när det handlar om 1.1 km/h får en att börja fundera! Lägg hellre till 1000:- på bötesbeloppet eller vad som helst om han nu tvunget ska tjura, men dra inte kortet när det handlar om 1 km/h för fort! PLUS 3600:- i böter!?!? Skulle gissa på att Reinfeldt vill åka lite mer utomlands med familjen och stadskassan börjat sina lite!
Dem höjer skatten för att få mer poliser heter det... Som i sin tur står vid 70 eller 90 vägen och knäpper en ytterliggare på ett par tre tusen!?
Helt sjukt! Jävla samhälle!

Minns en bekant blev stoppad på en 70 väg, han höll 87 och fick 2500:- i böter.. Ok, tills polisen säger "jag kör också för fort" (?!?)
Jag hade aldrig någonsin tagit emot dessa böter om en polis sagt så till mig!

Ursäkta om jag brusar upp, men sånt här kan reta mig fördärvad! big_smileroll
Senast redigerat av CosworthSierra (16 oktober 2007)

ÖSM #1 -08
484 Inlägg
16 oktober 2007
J_et skrev:
...Känns jävligt surt asså, börjar förstå hur handikappad man kommer bli när man inte kan ta sig nånstans hmm

Var tvungen å skriva av mig lite bara.

Kan ju tyvärr inte tycka synd om dig då du lyckades med eländet helt själv.
Var glad att du inte blev påkörd av en idiot och fick beskedet att du hade en cancertumör i hjärnan istället på röntgenundersökningen efter trafikolyckan.
Något som polarn fick efter att han just blivit påkörd en komplett blådåre ...

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
16 oktober 2007
CosworthSierra skrev:
Hur trångsynt får man bli som polis? Han måste ha haft en dålig dag/natt eller liknande...
Som sagt, vissa blir ju poliser för att få makt över andra, och att klippa dig på körkort när det handlar om 1.1 km/h får en att börja fundera! Lägg hellre till 1000:- på bötesbeloppet eller vad som helst om han nu tvunget ska tjura, men dra inte kortet när det handlar om 1 km/h för fort! PLUS 3600:- i böter!?!? Skulle gissa på att Reinfeldt vill åka lite mer utomlands med familjen och stadskassan börjat sina lite!

Nånstans måste dom ju dra en gräns.
Släpper dom en kille för 1 km/h, så kommer nästa person börja tjata när han kört 5 km/h över, bara för att första killen faktiskt kunde tänja på gränserna lite.

Det är som med det mesta annat, en gräns måste dras och den håller dom stenhårt.
Inget konstigt med det och helt rätt tycker jag.
Sen att bötesbeloppen är riktigt höga är en annan sak, men det är inget polismannen/-kvinnan kan göra så mycket åt då bötesbeloppen är fasta summor.

Sen finns det ju såklart olika människor bakom polisuniformen också och det är mänskligt att fela men rent generellt sett tycker jag polisen gör ett bra jobb. Jag har inga dåliga erfarenheter från dom alls, och jag kör inte som en körskoleelev på vägarna direkt.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

17 Inlägg
16 oktober 2007
John87 skrev:
Det är som med det mesta annat, en gräns måste dras och den håller dom stenhårt.
Inget konstigt med det och helt rätt tycker jag.
Sen att bötesbeloppen är riktigt höga är en annan sak, men det är inget polismannen/-kvinnan kan göra så mycket åt då bötesbeloppen är fasta summor.

Sen finns det ju såklart olika människor bakom polisuniformen också och det är mänskligt att fela men rent generellt sett tycker jag polisen gör ett bra jobb. Jag har inga dåliga erfarenheter från dom alls, och jag kör inte som en körskoleelev på vägarna direkt.

Både ja och nej..
Jag kan väl hålla med till en del av det du säger.. Och själv kör jag otroligt lungt för att vara ungdom och gasar aldrig på i onödan och speciellt inte på fel vägar..
Ok för mig att dem står på 30 och 50 vägar.. Det tycker jag nästan dem ska göra lite mer, samt att kolla rattfyllerister också, men detta med 70 och 90 vägar är för mig rena idiotin! Dem vet att det är lättare att köra för fort där, vilket innebär att dem ställer sig där! En 100% ekonomisk fråga! DET tycker jag är fel, och det var det jag reagera på! wink

1 297 Inlägg
16 oktober 2007
trist att torska dit men är man med i leken får man leken tåla! cosworthsierra skulle de inte stå på 70 och 90 vägar skulle folk köra som idioter där. Polisen behövs för att kontrollera oss då vi ej kan följa reglerna!

17 Inlägg
16 oktober 2007
MrTobias skrev:
trist att torska dit men är man med i leken får man leken tåla! cosworthsierra skulle de inte stå på 70 och 90 vägar skulle folk köra som idioter där. Polisen behövs för att kontrollera oss då vi ej kan följa reglerna!

Förvisso, men jag tycker fortfarande att dem gör fel.. Säger tabellerna att kökortet ska in om man överskrider gränsen med 1.1 km/h tycker jag att man som polis bör se mellan fingarna då det knappt går att mäta så lite det är!

Då kan jag vända på det och fråga så här.. Tycker ni det är OK och helrätt att dem klipper ett körkort för 1.1km/h för fort (över gränsen)?!
Jag har aldrig fått en böter för nåt under hela min tid, och ändå protesterar jag.. Jag tror att vad som än sägs här, så hade ni reagerat likadant själv i en sån situation, och därefter hatat polisen i all evighet...

2 283 Inlägg
16 oktober 2007
Skitsamma! Surt är det när det händer och det går itne att göra något åt det.

Visst ska man ha kontroller på 70/90 vägar men de satsar verkligen inte alls något på 50 vägar eller inne i samhällen inte där jag bor i alla fall...

R.I.P. Michael Jackson!

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
16 oktober 2007
"CosworthSierra", ja förstår hur du menar, men som tidigare sagts, nånstans måste man dra gränsen, å var man än drar den så kommer nån åka dit för 1km för mycke, taskigt men sant... Sen kan ja väl hålla med om att dom borde stå mer vid skolor å dylikt, men nån gång måste dom ju kontrollera även på 70/90/110, tyvärr... Gör dom inte de så kommer de bli laglöst...Däremot tycker jag att dom borde ha större marginaler på sånna väger, spciellt på 90/110, känns lite hårt som de är där nu tycker jag...

Sen "J_et" så kan ja väl erkänna att ja tycker synd om dej, även om du inte har nån annan än dej själv att skylla på för att du gasade på... Drygt att vara utan körkort i 2 månader... Hoppas du har bra bussförbindelser, så du slipper gå/lifta till jobbet...
MEN, se de positivt, nu har du ju faktiskt chansen å trimma styla å fixa med bilen hur du vill, utan att behöva tänka på att den måste gå att köra till jobbet på dagen... Bara att sätta igång å beställa trimgrejjer å kjolpaket tongue

Till er andra i trafiken, gasa lugnt å kör försiktigt så inga fler blir utan körkort, eller värre...

MVH // Tobbe

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

17 Inlägg
16 oktober 2007
Köp en eu-scooter och kör på från a till b och sen säljer du igen! Gjorde min chef när dem tog hans körkort! Kan medge att det såg rätt roligt ut när man körde om chefen på morgnarna på väg till jobbet big_smile

510 Inlägg
16 oktober 2007
TobbeE_87 skrev:
"CosworthSierra", ja förstår hur du menar, men som tidigare sagts, nånstans måste man dra gränsen, å var man än drar den så kommer nån åka dit för 1km för mycke, taskigt men sant... Sen kan ja väl hålla med om att dom borde stå mer vid skolor å dylikt, men nån gång måste dom ju kontrollera även på 70/90/110, tyvärr... Gör dom inte de så kommer de bli laglöst...Däremot tycker jag att dom borde ha större marginaler på sånna väger, spciellt på 90/110, känns lite hårt som de är där nu tycker jag...

Sen "J_et" så kan ja väl erkänna att ja tycker synd om dej, även om du inte har nån annan än dej själv att skylla på för att du gasade på... Drygt att vara utan körkort i 2 månader... Hoppas du har bra bussförbindelser, så du slipper gå/lifta till jobbet...
MEN, se de positivt, nu har du ju faktiskt chansen å trimma styla å fixa med bilen hur du vill, utan att behöva tänka på att den måste gå att köra till jobbet på dagen... Bara att sätta igång å beställa trimgrejjer å kjolpaket tongue

Till er andra i trafiken, gasa lugnt å kör försiktigt så inga fler blir utan körkort, eller värre...

MVH // Tobbe

Är nog inte så lätt att trimma/styla med dom böterna han  fick .. Hade varit en framkjol ju till bilen =/ Kan hålla med er att han har sig själv och skylla .. Men endå tycker ja synd om killen .. 1km/h, är det något och gnälla över? Hade jag varit polisen skulle ja "bara" gett en stor jävla utskällning och satt bötern .. Tror att man lär sig lika mycket på det ..  Tänk er själva om ni blitt av med körkortet, nu när det börjar närma sig den kalla tiden =/ Orka cykla i slask .. jaja, Gjort är ju trots allt gjort, och tycker endå synd om dig .. Mvh Johan

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
16 oktober 2007
wimhed skrev:
TobbeE_87 skrev:

MVH // Tobbe

Är nog inte så lätt att trimma/styla med dom böterna han  fick .. Hade varit en framkjol ju till bilen =/ Kan hålla med er att han har sig själv och skylla .. Men endå tycker ja synd om killen .. 1km/h, är det något och gnälla över? Hade jag varit polisen skulle ja "bara" gett en stor jävla utskällning och satt bötern .. Tror att man lär sig lika mycket på det ..  Tänk er själva om ni blitt av med körkortet, nu när det börjar närma sig den kalla tiden =/ Orka cykla i slask .. jaja, Gjort är ju trots allt gjort, och tycker endå synd om dig .. Mvh Johan

Tänk på de pengar han kan spra om bilen står stilla, inge sopparäkning, inge försäkring å inge skatt om man ställer av den... DÅ pratar vi nog om mer pengar än vad böterna kostar...
Sen förstår ja hur ni menar med "1km över!", men tänk på stackarn som kommer två över då å får veta att om han bara hade kört en km långsammare så hade dom bjudit på de, skulle ju ändå kännas lika jävligt för han... Så därför kan dom inte ha de systemet...
Sen kan ja ju hålla med om att en utskällning å böter + ev. varning hade gjort lika mycke nytta... Men kan ändå inte säjja att poliserna gjorde nåt fel i de hela, känns lite som en fråga med flera rätta svar å polisens var ett av dom...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

Svetsare
1 209 Inlägg
16 oktober 2007
Gick utan kort i ganska precis i 2 år innan ja fick tebax de så du ska va gla  bara 2 mån men de int bara suger utan man blir handikappad får fråg allt & alla om skjuts osv men tänk positivt du klar dig 18 år utan wink  ja vet om de e drygt & tungt...
Lider me dig men finns ju ing att skyll på tyvärr!!
har haft k-kort i 7 år -2 int av me prövo tid än hehe fast de het väl int så egentligen asg...
har prov 5 år te nu bara för de ja gjord för 2 år sen suger men va gla fick ju tebax kortet iaf smile

Lyck te & håll dig lugn ett tag iaf hehe

(Bara fantasin sätter gränserna)

Thorssa
16 oktober 2007
Fick du ingen rabatt av dem heller? De brukar ju kunna vara bussiga att bjuda på någon km/h, jag fick 15 km/h i rabatt när jag tappade mitt, räckte ju inte men det kortade iaf tiden utan körkort.

3 968 Inlägg
16 oktober 2007
Man får skylla sig själva. Helt onödigt!  Varför inte bara hålla hastigheten istället ?

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
16 oktober 2007
"andreas79" ja viss hade det vart lättare att hålla hastigheten ist, men du kan inte säga att du ALLTID ligger i laglig hastighet..!? INGEN är perfekt nog att alltid vara laglig och håla sig till alla regler, det funkar inte så.. alla har vi ngn gång brutit mot en lag eller regel..

jag tycker iaf synd om dig och er andra som åkt dit på 1km över gränsen, tycker ändå att dom borde ha en felmarginal!? kamerorna har ju iaf 5 km/h vad jag har hört...

men hoppas dom 2 månaderna går hyffsat fort för dig smile och så har du ju tid att pilla med den också smile finns ju lite positivt i det negativa ändå!!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Sök