Ibland när jag ska starta bilen så startar den bara nån sekund och sen dör den och följande lampa börjar blinka: Då är det bara att vrida tillbaka nyckeln till början vänta några sekunder till och starta och då brukar bilen oftast starta, är det nått allvarligt fel tror ni?
Tack på förhand.
"Öka!!! Det är fan 90 på denna 70 vägen!!!"
Seat Leon FR 2,0TFSI -07 250hk.
Detta betyder att bilen inte kan läsa av kodningen på nykeln. (eller liknande)
Edit* Och nej de är inget alvarligt fel, inte så att motorn sprängs eller liknande Testa en annan nykel (med kodning, inte reserv nykeln som är gjord i plast enbart ) som du vet fungerar, och om de blir samma problem med den så är de troligtvis "läsaren" i tändningslåset som har rent utsagt "fuckat upp sig"
Senast redigerat av Streammen (18 oktober 2007)
Varför ska man alltid behöva hålla 5-56burken rakt för att något ska komma!!? CRC uppfinn något bättre!
Ingenaning, åk ner till din lokala arver försäljare (standard svar numera i alla forum )
Jadu om han/hon har bytt tändningslåset redan så kanske de kan vara nyklarna iaf!. Dom kan ha tappat kontakten lite. Nytt med gammalt fungerar inte alltid till 100%, speciellt inte elektronik.
Bara lite hypoteser jag har!
edit* de där med att koda om nykeln kan enbart de på arver göra.
Senast redigerat av Streammen (18 oktober 2007)
Varför ska man alltid behöva hålla 5-56burken rakt för att något ska komma!!? CRC uppfinn något bättre!
Ditt nuvarande problem är att din bil inte känner igen nyckelkoden till din startspärr. Det finns 2 sätt att få reda på om det är nått som inte står rätt till med din startspär och det är följande.
*Om du vrider på tändningen om varningslampan för startspärren börjar blinka tyder det på att det är nått fel.
*Du startar motorn och efter ca 1 sekund så dör bilen, det tyder på att startspärren inte igenkänner din "Nyckelkod"
Hur du åtgärdar problemet:
Det går endast att programera om nyckeln med ett diagnosverktyg så jag tror du måste ta bilen till en märkesverkstad för att programera om dom.