Om du hade haft mellan 50000-60000:- vilken bil hade du valt?

VivaLaFritz
21 oktober 2007 · 342 Inlägg

Jag hade köpt mej en Audi S4 2.2T..   110% mycke snyggare än en volvo, och 110% skönare att åka i..   sen får alla andra säga vad dom vill!

Once you go Skyline, you´ll never go back!
VivaLaFritz
21 oktober 2007 · 342 Inlägg

VivaLaFritz skrev:
Jag hade köpt mej en Audi S4 2.2T..   110% mycke snyggare än en volvo, och 110% skönare att åka i..   sen får alla andra säga vad dom vill!

Okej, såg inte att man skulle välja bland några bilar.. men från dom på listan så blir det väl Audi A3 1.8T lr Golf 1.8T i så fall

Once you go Skyline, you´ll never go back!
LIVINL0UD
22 oktober 2007 · 1 582 Inlägg

Vad kul det är med så många inlägg och olika förslag, helt underbart.

Sammanfattar allt på Sida 5 så man slipper citera vartenda inlägg man fått.

*Mr_Gear Håller med att de är goda trim möjligheter på Saaben, men jag litar inte helt på deras motorer samt växellådor. Sen när de gäller 1.8t motorerna så är de helt nice, men kostar en förmögenhet att trima till 250-300hk

*BMTech "VR6 är ett stort plånboks hål så den skulle jag direkt avråda ifrån."
Förklara dig gärna lite mer big_smile

*Manne
960 är alldeles för gubbig big_smile

*snackcalahan
Jag tvivlar starkt på att en S70 2.5t drar en 850 T5R.

*VivaLaFritz
Trevligt med andra förslag också, men S4 lär kosta en förmögenhet att äga samt så lär den dricka betydligt mer än dom andra ja nämde. Sen angående 1.8t motorerna så kostar de en förmögenhet att trima till 250-300hk

snackcalahan
22 oktober 2007 · 482 Inlägg

Pappi skrev:
Vad kul det är med så många inlägg och olika förslag, helt underbart.

Sammanfattar allt på Sida 5 så man slipper citera vartenda inlägg man fått.

*Mr_Gear Håller med att de är goda trim möjligheter på Saaben, men jag litar inte helt på deras motorer samt växellådor. Sen när de gäller 1.8t motorerna så är de helt nice, men kostar en förmögenhet att trima till 250-300hk

*BMTech "VR6 är ett stort plånboks hål så den skulle jag direkt avråda ifrån."
Förklara dig gärna lite mer big_smile

*Manne
960 är alldeles för gubbig big_smile

*snackcalahan
Jag tvivlar starkt på att en S70 2.5t drar en 850 T5R.

*VivaLaFritz
Trevligt med andra förslag också, men S4 lär kosta en förmögenhet att äga samt så lär den dricka betydligt mer än dom andra ja nämde. Sen angående 1.8t motorerna så kostar de en förmögenhet att trima till 250-300hk

min gjorde det provat mot två en orginal och en med öppet luftfilter och 3 tums från katen och bak, min hade bara avgas från jt med 100cels race kat ca 240 hk, fins ju mycket som kan spela in grepp mm.

just real power
no turbo shit
LIVINL0UD
22 oktober 2007 · 1 582 Inlägg

snackcalahan

Okej det lät faktiskt inte alls dåligt isåfall. Men jag är faktiskt inne mest på S70 2.5t, S40 T4 och 850 T5 smile

snackcalahan
22 oktober 2007 · 482 Inlägg

T4: an käns snabbare än bådde 2,5t och T5: an  (enligt mig) men s40 de är inte samma kvalitet som s70 / 850 mer rost och käns inte lika rejäl, men lådan käns jävligt fin i t4. svårt att hitta fina som inte är sönder stylade lr rostiga tongue

just real power
no turbo shit
FreddeK
22 oktober 2007 ·

hellre 850 än s40! 850 är ju skööön att åka i. och inte lika trång som en s40!

fast jag är väl bmwfreak egentligen men dom är dyra att äga!

så kör på en 850t5 oskruvad!

LIVINL0UD
22 oktober 2007 · 1 582 Inlägg

snackcalahan skrev:
T4: an käns snabbare än bådde 2,5t och T5: an  (enligt mig) men s40 de är inte samma kvalitet som s70 / 850 mer rost och käns inte lika rejäl, men lådan käns jävligt fin i t4. svårt att hitta fina som inte är sönder stylade lr rostiga tongue

Tycker verkligen att S40 T4 är en helt underbar bil, riktigt fräscha former, bra motor/växellåda, helt enkelt mycket bil för pengarna. Och dom jag sett har inte varit rostiga det minsta någonstans smile

klinder ...
22 oktober 2007 · 227 Inlägg

Pappi skrev:
Vad kul det är med så många inlägg och olika förslag, helt underbart.

Sammanfattar allt på Sida 5 så man slipper citera vartenda inlägg man fått.

*Mr_Gear Håller med att de är goda trim möjligheter på Saaben, men jag litar inte helt på deras motorer samt växellådor. Sen när de gäller 1.8t motorerna så är de helt nice, men kostar en förmögenhet att trima till 250-300hk

*BMTech "VR6 är ett stort plånboks hål så den skulle jag direkt avråda ifrån."
Förklara dig gärna lite mer big_smile

*Manne
960 är alldeles för gubbig big_smile

*snackcalahan
Jag tvivlar starkt på att en S70 2.5t drar en 850 T5R.

*VivaLaFritz
Trevligt med andra förslag också, men S4 lär kosta en förmögenhet att äga samt så lär den dricka betydligt mer än dom andra ja nämde. Sen angående 1.8t motorerna så kostar de en förmögenhet att trima till 250-300hk

MEN!

Audi A3 1.8t har en tjänstevikt på 1220kg (2/3dr) el. 1290kg (4/5dr) medans en Volvo S70 2.5t ligger på 1500kg

Detta är iaf 200kg så om du har 220hk i Audin så måste volvon ha 255hk grovt räknat för att gå lika bra tongue (har ju dock bara räknat vikt/hk, men utväxlingen spelar ju också roll...)

Dock är det ju lagom svårt att få tag på Audi A3 i 4 dörrars med just 1.8t motorn, så min slant går till A4'an.. Har du pengar så satsa på en TS då dom har 180hk ist för 150 orginal! big_smile

Tror iofs du skit nöjd om du köper volvo också!

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...
Bostrom RS
22 oktober 2007 · 886 Inlägg

Pappi skrev:
Tja.

Tänkte kolla lite bara smile Om du hade haft mellan 50000-60000:- vilken bil skulle du ha valt och varför?

Detta är bilarna som finns att välja mellan, är inte intresserad utav några andra smile

* Volvo 850 T5
* Volvo S70 2.5t
* Golf 1.8t
* Golf VR6
* Golf V5
* Golf 1.9TDI
* Bora V5
* Audi A3 1.8t
* Saab 9-5 Aero
* Saab 9-3 Aero
* BMW 318
* BMW 320

Har själv mest varit inne på 850 T5, S70 2.5t och Golf VR6, men har sådant jävla dilemma. Vill verkligen hitta den perfekta bilen så man blir nöjd ett bra tag framöver.

Men nu är det peoples choice, så varsigoda att välja!

Audi A3 1.8t

Focus RS
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
22 oktober 2007 · 5 042 Inlägg

Jag ändrar listan & lkägger till Audi A4 1.8T wink

C H E V R O L E T <3
klinder ...
22 oktober 2007 · 227 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:
Jag ändrar listan & lkägger till Audi A4 1.8T wink

hur kan du ändra listan när det inte är din tråd? sen har han sagt att det är fritt för nya förslag smile

Och jag kan inte annat än att hålla med dig, Audi A4 1.8T(o gärna ett S också) lol

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
22 oktober 2007 · 5 042 Inlägg

klinder skrev:

Children-Of-Bodom skrev:
Jag ändrar listan & lkägger till Audi A4 1.8T wink

hur kan du ändra listan när det inte är din tråd? sen har han sagt att det är fritt för nya förslag smile

Och jag kan inte annat än att hålla med dig, Audi A4 1.8T(o gärna ett S också) lol

tongue Lite morgon fantasi måste man ju ha wink Går i dimman nu efter natt jobbet vettu. Dags att sova lite snart big_smile

C H E V R O L E T <3
klinder ...
22 oktober 2007 · 227 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:

klinder skrev:

Children-Of-Bodom skrev:
Jag ändrar listan & lkägger till Audi A4 1.8T wink

hur kan du ändra listan när det inte är din tråd? sen har han sagt att det är fritt för nya förslag smile

Och jag kan inte annat än att hålla med dig, Audi A4 1.8T(o gärna ett S också) lol

tongue Lite morgon fantasi måste man ju ha wink Går i dimman nu efter natt jobbet vettu. Dags att sova lite snart big_smile

hehe samma här tongue

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...
chrille_ Servicerådgivare
22 oktober 2007 · 715 Inlägg

jag hade röstat på en 9-5 aero  riktigt najs bil  har haft 9-5a själv gilla den som fan

mvh chrille_

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_
Audi A4 1.8T "Prosport S-line" (2008)
dj_padde
22 oktober 2007 · 1 813 Inlägg

nu har jag läst igenom alla här haha=) rätt roligt å se vad alla tycker=)
många säger bmw men dom e väl rätt dyra att bara äga och dom bmwerna jag åkt tycker jag går bra men tycker dom dricker lite onödigt mkt soppa:S

men jag säger som innan s40 t4a lr s40 2,0T  finns mkt inom styling och mkt trim till dom.
priset på trim och styling e ju inte överdrivet dyrt heller. det kostar att ligga på topp men för 60 tusen kan du få en färdig trimmad bil ju iaf s40 t4a tongue typ min för 60 tongue haha smile

ne men som sagt 1,8T inte så slöa in med ett steg 1 chipp så går dom bra=) ägde en skoda octavia 1,8T chippade den blev rätt bra blev mkt mkt snabbare blev en helt annan bil.
och en 1,8T e ju billigare i försäkring m.m men ska du närma dig 250-300hk så köp då en t4a;)  min e steg 3 255hk färdig trimmad å allt=) tongue

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
p2p
22 oktober 2007 · 78 Inlägg

Visst är inte lika snygg som 850 men 940 ltt billiga i försäkring billiga att köpa "hyfsat" iaf lätttrimmade och du får pengar över till massa kul.

jag har tagit en del me min som blivit rätt sjukt förvånade över hur pigg den är

Bara för det ser ut som en volvo måste d inte låta som en ;)
Volkswagen golf mk 2 "mk2 pimpstar style" (1988)
Chevrolet S10 blazer pickup "blazer pickis s10" (1995)
Squadron
22 oktober 2007 · 1 833 Inlägg

850 t5, Audi A3 1.8t eller Saab 9-3 Aero hade jag valt mellan.
Förmodligen hade jag köpt 850in.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
Turbomatte Lackerare/Rekondare
22 oktober 2007 · 834 Inlägg

Jag skulle satsat på volvon. du får mkt mer bil för pengarna än de andra, då du kan få en mer välutrustad bil. Volvo kör med niceprise på 850modellen vilket betyder hyffsade priser på både service och delar tillskillnad från vag som kostar skjortan, och ja jag vet för jag äger både volvo bmw och vw.

Nej säger jag till dom små slöa 1,8t motorerna som helt och hållet saknar bottendrag och är helt karaktärslösa. Lika så saabarna som jag inte är ett dugg imponerad över.

850in är en stor rymmlig bil med en trevlig 5a som låter kalas fint, När du kollar på dom så kolla att turbon är som den ska bara, annars så är de senare modellerna av 850 rätt så vattentäta. Akta dig för de tidigare årsmodellerna då abs,en ibland inte ville vara med och leka riktigt.

S40in skulle jag aldrig överväga, den är liten trång och fas1an är lika mkt skitbil som en gammal 460. sen om den har turbo är det skitsamma då den fortfarande bara kostar pengar, rostar och går sönder, helt enkelt inte mkt bil för pengarna.

Jag skulle överväga att kolla närmre på en 960 av nyare årsmodell eller ford sierra cossie, vilket man kan få för dem pengarna.



Men när man väll kommer till kritan så är det skitsamma vad vi sitter och säger här, åk och provkör, kläm, pilla titta och smek varje bil du är intresserad av noga och tillslut kommer du hitta den bilen du vill ha.

NiV3Rt
22 oktober 2007 · 371 Inlägg

Pappi skrev:
*Mr_Gear Håller med att de är goda trim möjligheter på Saaben, men jag litar inte helt på deras motorer samt växellådor.

Motorerna är det väl ändå inget fel på? t5-motorerna är ju ganska stabila. t7 som aeron har är ju en annan historia dock...

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang