Jag skulle satsat på volvon. du får mkt mer bil för pengarna än de andra, då du kan få en mer välutrustad bil. Volvo kör med niceprise på 850modellen vilket betyder hyffsade priser på både service och delar tillskillnad från vag som kostar skjortan, och ja jag vet för jag äger både volvo bmw och vw.
Nej säger jag till dom små slöa 1,8t motorerna som helt och hållet saknar bottendrag och är helt karaktärslösa. Lika så saabarna som jag inte är ett dugg imponerad över.
850in är en stor rymmlig bil med en trevlig 5a som låter kalas fint, När du kollar på dom så kolla att turbon är som den ska bara, annars så är de senare modellerna av 850 rätt så vattentäta. Akta dig för de tidigare årsmodellerna då abs,en ibland inte ville vara med och leka riktigt.
S40in skulle jag aldrig överväga, den är liten trång och fas1an är lika mkt skitbil som en gammal 460. sen om den har turbo är det skitsamma då den fortfarande bara kostar pengar, rostar och går sönder, helt enkelt inte mkt bil för pengarna.
Jag skulle överväga att kolla närmre på en 960 av nyare årsmodell eller ford sierra cossie, vilket man kan få för dem pengarna.
Men när man väll kommer till kritan så är det skitsamma vad vi sitter och säger här, åk och provkör, kläm, pilla titta och smek varje bil du är intresserad av noga och tillslut kommer du hitta den bilen du vill ha.