vad är felet på dom som kör volvo 740.

blomisen
21 oktober 2007 · 735 Inlägg

jag har sett att en del här poå "garaget" inte tycker om folk som kör bilen vid namn volvo 740. jag skulle vilja ha ett svar på frågan: vad är felet på dom som kör volvo 740.

kör själv en volvo 740 och de skulle va kul att veta vad felet är på mej. hmm

www.armournordic.se www.autoexperten.se
Projekt Ford Mondeo.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224413 (Ford mondeo)
En riktig gentleman är en som kan spela säckpipa, men ger fan i det.
Volvo V60 "Ocean race" (2015)
aijmer
21 oktober 2007 · 5 Inlägg

de inget fel på dom de är en utmärkt andra bil tycker jag .... eller vinterbil

chevy
Fimpha
21 oktober 2007 · 557 Inlägg

Det är inte alls nått fel på nån som kör 740. Jag själv kör 940 och det är ingen större skillnad. Jag kör 940 för att det är en bra bil med bra motor som klarar mycket stryk.

//Jerry
turboforssen Telge Drifting Team
21 oktober 2007 · 5 398 Inlägg

tror det är för att dom är billiga, lätt mekade ,lätt trimmade gubbräser som kan smiska det mesta  men folk vill ju ha nya kukförlängare  för dom kan ju inte åka i gamla bilar med kvallite
å ja jag åker åsså 740 å vill gärna höra deras förklaring smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
Rallyhalle
21 oktober 2007 · 4 299 Inlägg

Kan va att folk sett många ungdomar me nytaget körkort som kör 740. Och dom me nytaget körkort kör sällan särskilt försiktigt.

Volvo_Mannen Volvoskadad
21 oktober 2007 · 6 017 Inlägg

felet är att folk inte kan acceptera att man kan gilla 740!

Jonas
RobinMoberg
21 oktober 2007 ·

felet är att folk med 740 har för liten plånbok för att köpa en merca eller bmw... alltså rätt svar är: de är för fattiga.

Alex_halvordsson
21 oktober 2007 · 657 Inlägg

Kör en 745:a och tycker att den är helt kanon!

Finns ingen annan bilmodell i den prisklassen som är så bra. Driftsäker, billiga delar och lättskruvad. har min som slit-å-släng bil och den tar mig flera mil varje dag utan minsta protest.

Fast jag kan ju aldrig säga att en 740 är riktigt snygg, det går bara inte med dess kantiga linjer. Men rolig däremot, så in i helvete under vinterhalvåret

Och nu är jag ingen volvo-fanatiker. jag åker helst tyskt

Senast redigerat av Alex_halvordsson (21 oktober 2007)

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik
Volvo 240 (1988)
Chrysler Imperial "392 FirePower HEMI" (1957)
Volvo_Mannen Volvoskadad
21 oktober 2007 · 6 017 Inlägg

RobinMoberg skrev:
felet är att folk med 740 har för liten plånbok för att köpa en merca eller bmw... alltså rätt svar är: de är för fattiga.

nej du, hade kunnat köpa någon av de, men köpte mej en 940 för 50kkr

Jonas
Xal3 Bilplåtslagare
21 oktober 2007 · 160 Inlägg

jag brukar få höra att det är något fel på mig tongue men sen vad det kommer sig har jag ingen aning om big_smile men jag har verkligen inte något emot just 740 åkare.. det finns väl konstigt folk som kör de flesta bilmärken och modeller?

Hellre frisk och rik än sjuk och fattig!
träffansvarig och styrelse medlem på
www.draminbil.nu
Nissan s14a (1998)
Cra2ySwede Seat Leon Cupra 2007 - 320hk
21 oktober 2007 · 322 Inlägg

Vid Olycka Lämna Vraket Omedelbart
Vi Orsakar Landets Värsta Olyckor

Sushikocken Sleeper
21 oktober 2007 · 3 084 Inlägg

Nej det är väl bara folk som är avundsjuka att de inte fick ha en så bra bil när dem var unga tongue
Fast egentligen är det väl mest stylade 740 som kör hög dunkidunk som folk irriterar sig på.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
nosferato
21 oktober 2007 · 439 Inlägg

för att folk e folk,men helt ärligt .
urtypen för en 740 ägare har för stor snus o går på fordon el lantan...

har själv ägt några stycken 740 is,snusat o gått fordon...

old,low and slow....
NJ_
21 oktober 2007 · 2 118 Inlägg

RobinMoberg skrev:
felet är att folk med 740 har för liten plånbok för att köpa en merca eller bmw... alltså rätt svar är: de är för fattiga.

hellre 740 än en turkpulka å en dekig diesel merca.... (finns väldigt få undantag..)

D.i.l.l.i.g.a.f
Alex_halvordsson
21 oktober 2007 · 657 Inlägg

RobinMoberg skrev:
felet är att folk med 740 har för liten plånbok för att köpa en merca eller bmw... alltså rätt svar är: de är för fattiga.

Åfan..... Å jag som bara har ägt bla. en Audi urquattro, en Audi S2, en camaro, en A4...

Så jag skulle inte ha råd med ngt annat säger du... Lustig tanke...

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik
Volvo 240 (1988)
Chrysler Imperial "392 FirePower HEMI" (1957)
Skyracer Skyracer
21 oktober 2007 · 917 Inlägg

Första felet är att folk har fördomar.

Andra felet är att vissa gör fel i trafiken oavsett vilket bilmärke man äger/kör.

Mvh
Håkan

Senast redigerat av Skyracer (21 oktober 2007)

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö
Toyota AE86 Sprinter Trueno "GT Apex - Panda - Initial D" (1986)
Toyota GR86 (2022)
blomisen
21 oktober 2007 · 735 Inlägg

Alex_halvordsson skrev:

RobinMoberg skrev:
felet är att folk med 740 har för liten plånbok för att köpa en merca eller bmw... alltså rätt svar är: de är för fattiga.

Åfan..... Å jag som bara har ägt bla. en Audi urquattro, en Audi S2, en camaro, en A4...

Så jag skulle inte ha råd med ngt annat säger du... Lustig tanke...

kunde inte ha skrivit det bättre... big_smile

www.armournordic.se www.autoexperten.se
Projekt Ford Mondeo.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224413 (Ford mondeo)
En riktig gentleman är en som kan spela säckpipa, men ger fan i det.
Volvo V60 "Ocean race" (2015)
WilYawn Golle
21 oktober 2007 · 448 Inlägg

RobinMoberg skrev:
felet är att folk med 740 har för liten plånbok för att köpa en merca eller bmw... alltså rätt svar är: de är för fattiga.

Konstigt resonemang, jag kör 740 för tillfället men jag känner mig inte precis fattig med tanke på min sommarbil tongue

Bättre vinterbil än 740 kan jag knappt tänka mig, billiga i inköp och resevdelar, tål hur mycket stryk som helst nästan.

Senast redigerat av WilYawn (21 oktober 2007)

James May: In other news.... I've fitted a fan!
Tengu1969
21 oktober 2007 · 1 396 Inlägg

Jag kör 740 för att jag kan klämma mig igenom överallt med den, för att alla är rädda om sina bilar, utom jag. Jag kör 740 för att den kostar mig knappt någonting att köpa, äga och köra. Jag kan sparka in dörren på den om jag blir förbannad, en ny kostar en 500 spänn på skroten. Jag kan köra den utan vatten i en vecka utan att den går sönder. Jag kan sätta mig i den med oljiga händer och kläder, jag kan röka i den, jag kan använda den som papperskorg, jag kan leka av mig med den när det är blött eller köra lite rally på grus utan att NÅGONSIN oroa mig för att det blir dyrt att laga om den går sönder.

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
Garic
21 oktober 2007 · 539 Inlägg

det är väl inget fel på 740 tycker jag

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang