vad är felet på dom som kör volvo 740.

-Mike- Stolt tvåbarnsfar
21 oktober 2007 · 548 Inlägg

NiclasT skrev:
Jag kör 740 för att jag kan klämma mig igenom överallt med den, för att alla är rädda om sina bilar, utom jag. Jag kör 740 för att den kostar mig knappt någonting att köpa, äga och köra. Jag kan sparka in dörren på den om jag blir förbannad, en ny kostar en 500 spänn på skroten. Jag kan köra den utan vatten i en vecka utan att den går sönder. Jag kan sätta mig i den med oljiga händer och kläder, jag kan röka i den, jag kan använda den som papperskorg, jag kan leka av mig med den när det är blött eller köra lite rally på grus utan att NÅGONSIN oroa mig för att det blir dyrt att laga om den går sönder.

Här är ett praktexempel på varför 740-ägaren har fått stämpeln! De som tänker så här! Det är de som märks mest! Har absolut inget emot 740 personligen! Hade kunnat tänkt mig ett fint exemplar och göra vackrare!

-Mike-
BMW 320i (2003)
turboforssen Telge Drifting Team
21 oktober 2007 · 5 398 Inlägg

RobinMoberg skrev:

turboforssen skrev:
volvo är grymt starka på låga varv det är ett +

det är precis vad dom inte är ?! dom har inge vrid därför måste man varva mycket = mycket hög förbrukning... sm4rt

då har du inte kört många volvos

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
Arto
21 oktober 2007 ·

Urkas skrev:
Som nån sa, är ofta ungdomar som precis tagit körkort som köper sig sån bil. Och då är det ofta allmänt jobbiga fjortisar med keps o årets jävla prilla under läppen som köper dom. Har tillomed en sån snubbe här i närheten som tycker han är jättehäftig i sin röda 740 med japsdämpare.
Självklart så finns det en hel del som kör 740 som inte är just såna som jag just beskrev, men dom märkt knappt inte direkt lika mycket. Så av dom 740 ägarna som märks är det just såna skitungar och det är väl därför det finns så mycket fördommar om dom.

Vad är det för fel med keps? Fast det är klart, har sett att där söderut ska det ju vara gele och snekammad lugg.

Har ingen åsikt. Vill inte ha nån 740 just för att alla har såna. Man vill ju vara den som går emot strömmen.

Volvoz84 "Ijenkligen"
21 oktober 2007 · 786 Inlägg

FireTraXX skrev:

opeltiffi skrev:

FireTraXX skrev:
Anledningen till att jag avskyr Volvo 740 och de som kör Volvo 740 är för att GENERELLT sett, så är det flottiga bondsvin som kör bilarna och de är bland det värsta släkte jag vet.

Men samtidigt så är det en kille på jobb som kör 740 och är hur trevlig som helst.

Plus att jag tycker att det är fan den fulaste bilen som nånsin har serietillverkats, men man ska väl inte bli arg för att Volvo gör beslut på firmafester.

nörd...

Naaaaw, tog du åt dig?

ja verkligen..

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.
Manne Jajjemen!
21 oktober 2007 · 1 512 Inlägg

FireTraXX skrev:

opeltiffi skrev:

FireTraXX skrev:
Anledningen till att jag avskyr Volvo 740 och de som kör Volvo 740 är för att GENERELLT sett, så är det flottiga bondsvin som kör bilarna och de är bland det värsta släkte jag vet.

Men samtidigt så är det en kille på jobb som kör 740 och är hur trevlig som helst.

Plus att jag tycker att det är fan den fulaste bilen som nånsin har serietillverkats, men man ska väl inte bli arg för att Volvo gör beslut på firmafester.

nörd...

Naaaaw, tog du åt dig?

Du är ju bara för rolig du lol


Va de inte du som skrev detta för 10 min sen? roll

FireTraXX skrev:
Men ärligt talat så är inte sådana här trådar något att hänga i granen.
Det blir bara pajkastning och så blir den låst.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Holiace
21 oktober 2007 · 1 754 Inlägg

Jag övningskör i en 740, det känns som om att allt krånglar, sidospegelmotorerna, Fotluftintaget, tomgången, rosten och glappt i elsystemen överallt.

I hate volvo 740, mammas 740.

Jag kan inget om allt.
FireTraXX DFFL
21 oktober 2007 · 9 020 Inlägg

Manne skrev:

FireTraXX skrev:

opeltiffi skrev:

nörd...

Naaaaw, tog du åt dig?

Du är ju bara för rolig du lol


Va de inte du som skrev detta för 10 min sen? roll

FireTraXX skrev:
Men ärligt talat så är inte sådana här trådar något att hänga i granen.
Det blir bara pajkastning och så blir den låst.

Jo, men jag måste ju svara på ett sådant givande inlägg.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
camaro67 Meister
21 oktober 2007 · 6 763 Inlägg

RobinMoberg skrev:

turboforssen skrev:
volvo är grymt starka på låga varv det är ett +

det är precis vad dom inte är ?! dom har inge vrid därför måste man varva mycket = mycket hög förbrukning... sm4rt

Ursäkta men hur gammal är du?! En Merca drar lika mycke som en volvo. Sen att säga att de är värdelösa är ju att snacka skit. Jag undrar varför halva sverigesbefolkning åkte 740 och många gör de än idag. Tycker att du ska veta lite innan du pratar.

Sen Firetrax: Bonnsvin som kör 740? Alla kan ju inte vara som du och bo på östermalm och åka fläskmerca. Utan bönder så kan du ju tänka dig hur de skulle gå. Sen är det inte majoritet på bönder som åker 740. Men de som gör det kanske märker ut sig på ett annat vis

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
FireTraXX DFFL
21 oktober 2007 · 9 020 Inlägg

camaro67 skrev:
Sen Firetrax: Bonnsvin som kör 740? Alla kan ju inte vara som du och bo på östermalm och åka fläskmerca. Utan bönder så kan du ju tänka dig hur de skulle gå. Sen är det inte majoritet på bönder som åker 740. Men de som gör det kanske märker ut sig på ett annat vis

Jag är en 21-åring från Malmö med en Audi.
Och jag har aldrig påstått att alla bönder är svin, det har jag påpekat många gånger.
Det finns trevliga bönder, men majoriteten jag träffat på är verkligen svin.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Lo_row
21 oktober 2007 · 154 Inlägg

Svårt att förstå att alla får ha sin åsikst, men går inte att komma ifrån att 740 är en av sveriges ( var ) populäraste o vanligaste bil.
Och alla sorters folk åker 740, unga som gamla.


Förövrigt så är det dagisnivå på vissa av inläggen här.

Kör automat så är du smart ;)
RobinMoberg
21 oktober 2007 ·

camaro67 skrev:

RobinMoberg skrev:

turboforssen skrev:
volvo är grymt starka på låga varv det är ett +

det är precis vad dom inte är ?! dom har inge vrid därför måste man varva mycket = mycket hög förbrukning... sm4rt

Ursäkta men hur gammal är du?! En Merca drar lika mycke som en volvo. Sen att säga att de är värdelösa är ju att snacka skit. Jag undrar varför halva sverigesbefolkning åkte 740 och många gör de än idag. Tycker att du ska veta lite innan du pratar.

Sen Firetrax: Bonnsvin som kör 740? Alla kan ju inte vara som du och bo på östermalm och åka fläskmerca. Utan bönder så kan du ju tänka dig hur de skulle gå. Sen är det inte majoritet på bönder som åker 740. Men de som gör det kanske märker ut sig på ett annat vis

du tror

camaro67 Meister
21 oktober 2007 · 6 763 Inlägg

RobinMoberg skrev:

camaro67 skrev:

RobinMoberg skrev:

det är precis vad dom inte är ?! dom har inge vrid därför måste man varva mycket = mycket hög förbrukning... sm4rt

Ursäkta men hur gammal är du?! En Merca drar lika mycke som en volvo. Sen att säga att de är värdelösa är ju att snacka skit. Jag undrar varför halva sverigesbefolkning åkte 740 och många gör de än idag. Tycker att du ska veta lite innan du pratar.

Sen Firetrax: Bonnsvin som kör 740? Alla kan ju inte vara som du och bo på östermalm och åka fläskmerca. Utan bönder så kan du ju tänka dig hur de skulle gå. Sen är det inte majoritet på bönder som åker 740. Men de som gör det kanske märker ut sig på ett annat vis

du tror

Tror vad? Eftersom du snacka om epa/a-traktorer  förut så förutsätter jag att du är 16? Jag är 17 men har ju iaf en betydligt bättre uppfattning

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Frosted
21 oktober 2007 · 1 878 Inlägg

740 duger gott och väl. och de som avskyr 740 är de som är mammas pojkar som oftast får allt serverat på fat hemma. men jag kan ha fel där oxå. 740 duger gott och väl. billiga att äga. billig skatt o försäkring. och billiga delar om nåt går sönder. och de tål hur mkt stryk som helst.   i stortsett kan du åka till grusgroparna runt i sverige o hoppa med dem utan de går sönder.

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Phaetoon
21 oktober 2007 · 8 156 Inlägg

FireTraXX skrev:
Plus att jag tycker att det är fan den fulaste bilen som nånsin har serietillverkats, men man ska väl inte bli arg för att Volvo gör beslut på firmafester.

Hmm. Kan i vissa fall hålla med dig. Men AMC Pacer är väl ändå en aningen fulare än en Volvo 740?

Iaf. Tillbaka till ämnet.
Jag anser inte att det är något problem med dom som kör Volvo 740.
Smarta ungdomar köper sig en sådan bil för att lära sig meka.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
21 oktober 2007 · 5 042 Inlägg

Det har nog mkt med att göra att det faktiskt är den bästa bilen i den prisklassen som dom ligger i.
Billiga delar
lätt mekade
Bakhjulsdrift

C H E V R O L E T <3
RobinMoberg
21 oktober 2007 ·

camaro67 skrev:

RobinMoberg skrev:

camaro67 skrev:

Ursäkta men hur gammal är du?! En Merca drar lika mycke som en volvo. Sen att säga att de är värdelösa är ju att snacka skit. Jag undrar varför halva sverigesbefolkning åkte 740 och många gör de än idag. Tycker att du ska veta lite innan du pratar.

Sen Firetrax: Bonnsvin som kör 740? Alla kan ju inte vara som du och bo på östermalm och åka fläskmerca. Utan bönder så kan du ju tänka dig hur de skulle gå. Sen är det inte majoritet på bönder som åker 740. Men de som gör det kanske märker ut sig på ett annat vis

du tror

Tror vad? Eftersom du snacka om epa/a-traktorer  förut så förutsätter jag att du är 16? Jag är 17 men har ju iaf en betydligt bättre uppfattning

du värkar tro massa saker. ska du säga, du har bilder på en moped smile köru moppe fortfarande eller ...

sprox
21 oktober 2007 · 425 Inlägg

Holiace skrev:
Jag övningskör i en 740, det känns som om att allt krånglar, sidospegelmotorerna, Fotluftintaget, tomgången, rosten och glappt i elsystemen överallt.

I hate volvo 740, mammas 740.

Hur många andra bilar har du kört då? Det vore bra om du kunde nämna någon i samma prisklass

Senast redigerat av sprox (21 oktober 2007)

Hur kan ett gott skratt förlänga livet om tiden går fortare när man har roligt ¿-?
Volvo 940 Turbo "Nian" (1995)
TheFinnishFlash Avstängd
21 oktober 2007 · 1 266 Inlägg

Ja vad ska man säga, det finns normalt folk som kör 740 alla är inte bönder med keps å en tennisboll till prilla

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
Phaetoon
21 oktober 2007 · 8 156 Inlägg

FireTraXX skrev:
Jag är en 21-åring från Malmö med en Audi.
Och jag har aldrig påstått att alla bönder är svin, det har jag påpekat många gånger.
Det finns trevliga bönder, men majoriteten jag träffat på är verkligen svin.

Majoriteten av dom bönderna som jag träffat på har kört antingen Merca eller Audi, kanske just för att dom inte vill verka som sviniga bönder?

För övrigt så tycker jag att vissa inlägg här inne är på gränsen på nivån för vad som kan kallas lämpligt. Skärpning.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
bluelight turboabstinens
21 oktober 2007 · 442 Inlägg

Lite dagisnivå som sagt, "bondjävlar", "turksläde", "wannabe-epa", "kebabräcer!!" osv.. Folk har olika smak och tycker om olika saker, förstå det!

//stolt turksläde-förare (nytt ord btw, ska börja använda det nu) big_smile

ocertifierad klåpmekare
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang