Hemma plastat "mätarhus" laddtrycksmätare

Galad8
23 oktober 2007 · 1 997 Inlägg

axelsson_ skrev:

Galad8 skrev:

axelsson_ skrev:

haha big_smile.. fan va alla underskattar den idéen med mätaren på den sidan da :Dhaha.. men den är ju riktad emot mig.. och bilen laddar som den ska så jag har bara mätaren som en kul grej.. sen ser den häftig utifrån bilen med wink haha big_smile

Haha inte så att ja underskattar den men.. de är som lite annorlunda. Haha, men de är ju så om man vill va ensam om grejjerna. De coolaste var ju att grunden var ett sittunderlag!! Hahahaha smile lol
Men seriöst. De blir jättebra smile

Haha.. big_smile.. bäst för dig wink.. sittunderlägget var det bästa ja kunde komma på och det blev ju faktiskt bra big_smile riktigt förvånad om ja ska vara ärlig big_smile.. haha.. första gången jag plastade och det blev lååångt över förväntningarna.. du du provat plasta nångång? smile

Okej, låter bra de! smile
Jo en gång...
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=141691
Håller på göra ögonlock på bilen nu.. smile

ToXtreme
23 oktober 2007 · 3 627 Inlägg

Bra idé måste jag säga smile

Men hur har du tänkt fästa den? Och vart ska du dra kablemanget till mätarn? tänkte du har ju en kudde där under.. och skruva i kudden kanske inte är det bästa tongue

Utöver det gillar jag idén stenhårt smile

Lycka till wink Vill se mer plastande från din sida till din finfina S40 smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
axelsson cruiser :)
23 oktober 2007 · 79 Inlägg

Galad8 skrev:

axelsson_ skrev:

Galad8 skrev:

Haha inte så att ja underskattar den men.. de är som lite annorlunda. Haha, men de är ju så om man vill va ensam om grejjerna. De coolaste var ju att grunden var ett sittunderlag!! Hahahaha smile lol
Men seriöst. De blir jättebra smile

Haha.. big_smile.. bäst för dig wink.. sittunderlägget var det bästa ja kunde komma på och det blev ju faktiskt bra big_smile riktigt förvånad om ja ska vara ärlig big_smile.. haha.. första gången jag plastade och det blev lååångt över förväntningarna.. du du provat plasta nångång? smile

Okej, låter bra de! smile
Jo en gång...
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=141691
Håller på göra ögonlock på bilen nu.. smile

Hehe okej okej smile jo.. det vart ju inget fel på det.. smile
Kommer nog ett par nya bilder in på denna tråden imorgon så håll ögonen öppna wink

cash is king
axelsson cruiser :)
23 oktober 2007 · 79 Inlägg

ToXtreme skrev:
Bra idé måste jag säga smile

Men hur har du tänkt fästa den? Och vart ska du dra kablemanget till mätarn? tänkte du har ju en kudde där under.. och skruva i kudden kanske inte är det bästa tongue

Utöver det gillar jag idén stenhårt smile

Lycka till wink Vill se mer plastande från din sida till din finfina S40 smile

Tack tack tack tack tack ! äntligen en som är positivt direkt! wink alla tycker det är roligt med egna ideer men att min placering va lite konstig, men det är den med wink.. man ska inte vara som alla andra enligt mig smile.. kablaget.. ska köpa en bit rör bara.. och dra kablar och vacuum slangen i och lägga längsmed den "rännan" där fläkten till framrutan är.. ser lite bättre ut än att bara låta kablarna ligga och slangen... Sen fästningen har jag inte riktigt kommit fram till än.. men får väl förmodligen fästa ett par vinkeljärn på insidan av "mätarhuset" som går längs med instumentpanelen och sen lim eller dubbelhäftande tejp smile
Tror du besikningen gillar den? sad

cash is king
axelsson cruiser :)
23 oktober 2007 · 79 Inlägg

om nån läser denna tråden som kan plasta på riktigt så tar jag gärna emot alla tips jag kan få smile

cash is king
Galad8
23 oktober 2007 · 1 997 Inlägg

axelsson_ skrev:

Galad8 skrev:

axelsson_ skrev:
Haha.. big_smile.. bäst för dig wink.. sittunderlägget var det bästa ja kunde komma på och det blev ju faktiskt bra big_smile riktigt förvånad om ja ska vara ärlig big_smile.. haha.. första gången jag plastade och det blev lååångt över förväntningarna.. du du provat plasta nångång? smile

Okej, låter bra de! smile
Jo en gång...
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=141691
Håller på göra ögonlock på bilen nu.. smile

Hehe okej okej smile jo.. det vart ju inget fel på det.. smile
Kommer nog ett par nya bilder in på denna tråden imorgon så håll ögonen öppna wink

Tänkte bara visa att ja gjort lite till... smile
http://www.garaget.org/?car=38406&image=621161:D
Ursäkta om ja stal tråden lite tongue

Senast redigerat av Galad8 (23 oktober 2007)

ToXtreme
23 oktober 2007 · 3 627 Inlägg

Oooh, där har du en point, besiktningen tongue jag tror inte de är allt för pigga på din lösning dessvärre.. men vafan det är ju bara att demontera den tills dess wink

Jag gillar din lösning iaf big_smile Ska själv fixa en hållare för voltmätare.. men har inte riktigt bestämt mig för vart någonstans än, men det kommer bli på ett ställe där ingen haft den tidigare, va så säker big_smile

God löck!

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
megaman_k
23 oktober 2007 · 430 Inlägg

Varför skulle besiktningen störa sig på den för? Den är ju knappast ivägen för synfält eller något sånt. Skulle väl vara om den hindrar Airbags men den sitter längre ner hoppas jag, för passagerarens skull... Hade inte oroat mig iaf.

spj MED[liten]LEM
23 oktober 2007 · 226 Inlägg

Mycket bra och roligt initiativ! Kul när folk gör sina egna prylar efter egna ideér. Ett stort extra plus i kanten för att du fotade så flitigt under tiden du jobbade... Något som iaf jag glömmer bort i ivern.
Tummen upp & Jobba på!

---> Om du kan läsa det här har du Internetanslutning <---
* * * Att bli gammal är oundvikligt, att växa upp är valfritt * * *
Det spelar ingen roll hur lite man skiter i byxorna, det är ändå för mycket!
axelsson cruiser :)
23 oktober 2007 · 79 Inlägg

spj skrev:
Mycket bra och roligt initiativ! Kul när folk gör sina egna prylar efter egna ideér. Ett stort extra plus i kanten för att du fotade så flitigt under tiden du jobbade... Något som iaf jag glömmer bort i ivern.
Tummen upp & Jobba på!

Hemskt va roligt att det är folk som är positiva och framåt trots att det bara är nått amatörbygge big_smile haha..
Har du några tips på hur man ska bli duktig på att plasta mer än att plasta plasta plasta och bli duktig? wink

cash is king
Galad8
23 oktober 2007 · 1 997 Inlägg

axelsson_ skrev:

spj skrev:
Mycket bra och roligt initiativ! Kul när folk gör sina egna prylar efter egna ideér. Ett stort extra plus i kanten för att du fotade så flitigt under tiden du jobbade... Något som iaf jag glömmer bort i ivern.
Tummen upp & Jobba på!

Hemskt va roligt att det är folk som är positiva och framåt trots att det bara är nått amatörbygge big_smile haha..
Har du några tips på hur man ska bli duktig på att plasta mer än att plasta plasta plasta och bli duktig? wink

plasta plasta plasta å bli duktig tror jag.
Man lär sig nog å bli bättre på saker, samt undvika vissa saker. Bara å öva antar jag iaf smile
Kör hårt! smile

electric_boy
23 oktober 2007 · 14 Inlägg

snyggt jobb till att börja med!! Men har jag inte helt ute och cyklar så får väl instrument inte vara längre bort än 20 cm från ratten.

Saab 9000 2.3t A50
Saab 900s "Ban räsern" (1991)
Squadron
23 oktober 2007 · 1 833 Inlägg

Intresasnt bygge!

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
Audikrille
23 oktober 2007 · 324 Inlägg

Blir fiint det dära. Spännande och se hur slut resultatet blir.

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99
axelsson cruiser :)
23 oktober 2007 · 79 Inlägg

Galad8 skrev:

axelsson_ skrev:

spj skrev:
Mycket bra och roligt initiativ! Kul när folk gör sina egna prylar efter egna ideér. Ett stort extra plus i kanten för att du fotade så flitigt under tiden du jobbade... Något som iaf jag glömmer bort i ivern.
Tummen upp & Jobba på!

Hemskt va roligt att det är folk som är positiva och framåt trots att det bara är nått amatörbygge big_smile haha..
Har du några tips på hur man ska bli duktig på att plasta mer än att plasta plasta plasta och bli duktig? wink

plasta plasta plasta å bli duktig tror jag.
Man lär sig nog å bli bättre på saker, samt undvika vissa saker. Bara å öva antar jag iaf smile
Kör hårt! smile

Antar väl att jag får använda den taktiken då wink

cash is king
axelsson cruiser :)
23 oktober 2007 · 79 Inlägg

Squadron skrev:
Intresasnt bygge!

Tack så mycket.. känner igen din bil.. Kinnekulle? smile jag va där med en kompis från nordiska X40 klubben.. jimboOo på garaget, jag körde med min bil dit.. så du kanske såg min med om ja inte misstar mig på att det va dig jag såg smile.. jag är dock inte medlem på nordiska X40 klubben, har inte fått tummarna ur röven att betala medlems avgiften smile haha

cash is king
axelsson cruiser :)
23 oktober 2007 · 79 Inlägg

electric_boy skrev:
snyggt jobb till att börja med!! Men har jag inte helt ute och cyklar så får väl instrument inte vara längre bort än 20 cm från ratten.

Tjeenare! 20cm från ratten, gäller det även mätare som inte är "standard" eller tillval från tillverkaren? yikesyikesyikes

cash is king
NorrmaN_Racing Olofström , Blekinge
23 oktober 2007 · 211 Inlägg

Ser bra ut alex!!

Nissan Cherry Turbo "Sleeper" (1985)
axelsson cruiser :)
23 oktober 2007 · 79 Inlägg

NorrmaN_Racing skrev:
Ser bra ut alex!!

Du har med hittat hit wink det va som fan adam wink .. tack så mycket, du får komma förbi en sväng och kolla så det går rätt till tycker jag! smile

cash is king
mo_tattoo
24 oktober 2007 · 275 Inlägg

electric_boy skrev:
snyggt jobb till att börja med!! Men har jag inte helt ute och cyklar så får väl instrument inte vara längre bort än 20 cm från ratten.

va?
för vem, bilprovningen?
kan väl inte stämma, finns ju folk som har mätare lite var stans...
jag kan iofs köpa det om argumentet är att man inte ska ta ögonen från vägen, men då borde ju inte stereo och reglage för fläkt osv heller få sitta långt ifrån.
nej så länge grejerna sitter fast ordentligt och man inte kan göra illa sig på dem vid krock så är det nog inget problem.
tror jag iaf big_smile
(vet iaf att bilprovningen klagade förut om man satte mobilhållare på sånt ställe att man slår i den vid krock, men har inte hört om nåt sånt på sistone)

några sanningar som tål att tänkas på:
1.Winning an internet discussion is just like the special olympics, even though you win, you're still a retard.
2.Vi slutar inte leka för att vi blir gamla utan
Vi blir gamla för att vi slutar leka.
Volkswagen bubbla "ratrod on air ride" (1966)
BMW 530d (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang