2717
Sök

volvo 740 glt 16V vill ej starta efter motorbyte

68 Inlägg
22 oktober 2007
Trådstartare
Det är så att jag har bytt motor i helgen på min volvo, eftersom den gamla va verkligen crap, så kom jag undan billigt med denna fungerade.

Problemet: har bytt motor, bilen har komp.
den vill inte starta, har kopplat dit alla kablar som de satt.
Har en kabel ifall du står framför bilen till höger vid torpedväggen, med en kontakt på. undrar om det är en extra funktion till nått?! Soppapumpen pumpar inte soppa när du försöker starta bilen fast den gör det när du tar direkt ström till bilen, ( har bytt relä)
UNDRAR verkligen va de e för fel!!!!!
Bilen startar ju inte sad sad sad
Hjälp mej!
Senast redigerat av beemester (22 oktober 2007)

14 Inlägg
22 oktober 2007
Har du kollat om du har gnista då? Du får väl dra nya kablar till pumpen då och en brytare inne i kupen är ju enkelt om du inte orkar felsöka.

Sidledesförare
268 Inlägg
22 oktober 2007
Mer detaljerad beskrivning om vad det är för motor och med vilka styrsystem. Ta ett kort på kontakten som sitter lös. Vad har du felsökt?

Hur fan tror du man ska kunna veta om du bara skriver: "JAG HAR BYTT MOTOR DE FUNKAR IT VAFAN SKA JAG GÖRA?! sadsadsad"

Man vet aldrig, före man vet

13 Inlägg
23 oktober 2007
Som sagt lite mer info behövs . på högersidan av motorn har du kontakterna för tomgångsmotor , vattentemp även knacksensor om den är inkopplad. På vänstersidan av motorn har du oljetrycksgivaren som sitter ungefär vid servopumpen. Kontakten som du kan ha missat är till tändlägesgivaren. Har du lh2.4 så sitter den i sprängkåpan vid lådan , har du lh2.2 så sitter den på undersidan av fördelaren.

Evolution Garage

69 Inlägg
7 februari 2008
Hej.
Har du kollat lilla vev drevet som sitter på vevaxeln som driver kam remmen?
Vanligt att kryss kilen går sönder... Mvh Pera

Sök