4123
Sök

för få små och billiga lägenheter i Sverige!

BMW-328I
25 oktober 2007
John87 skrev:
Jag är inte heller svensk. Och det säger jag med stolthet smile

Mor och far är båda födda i Finland, varav min morfar är till hälften ryss.
De invandrade till Sverige och bor nu här båda två.
Jag är född i Sverige, men säger mig vara helfinne.

Varför pratar ni om detta här föresten? Det handlade om lägenheter och inte om man är invandrare eller inte.

haha eller hur varför pratar ni om detta vare inte lägenheter?

men om alla ska säga så.......e inte heller svensk! lol

BMW-328I
25 oktober 2007
Serreos skrev:
moose46019 skrev:
invandrare bättre i skolan tveksamt.
när jag gick i skola så gick den största delen av invandrarna på iv prep eller handelsprogrammet dvs utan krav på matte b och c. men jag vet inte.

Grekerna är iallafall bäst i världen på matte big_smile !!

Mvh Jojje

invandrare kanske suger i skolan här men om man tittar statistiskt så är svenska betygen skit jämfört med utländska.

grekerna säger du, bäst på matte? vi tar grekland som exempel da, ett betyg som mvg i sverige är som betyget g i grekland. svenska betygen är ett skämt och mer och mer studenter går ut med skit betyg rakt igenom. vet detta eftersom att jag själv tog studenten för halv år sen.

hittar inte på, det är så tongue

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
25 oktober 2007
RouziMotorsport skrev:
BadGirl_854T5 skrev:
blacken skrev:

Att klassa Finländare som invandrare är lite svårt. Dom är ju "grannkommun"

Farmor är 100% finsk.

Pappa är 50% finsk.

Jag är 25% finsk.

Mysko, jag känner mig inte som en invandrare..

;P

Ja, gud ja! Innvanddrare er muket bätre i skolen än va vi svänskar er.

Ne du e inte svensk heller.

Farmor flyttade från fin till swe

Pappa är född här

Jag är född här, alltså svensk. 75% svensk 25% finsk.

I do it my way

Jägermeister
910 Inlägg
25 oktober 2007
Vem bryr sig, inte ens kungen eller drottningen eller nån annan i hela Sverige är vad en del kallar "renrasiga" Svenskar...

Alla har vi kommit hit från andra länder nån gång i tiden...

Jag ser bara en fördel med att vara från ett annat land och behärska flera språk och känna till olika kulturer.

Är själv 100% finne född i Finland av föräldrar födda i samma stad Rovaniemi i Finska lappmarkerna, men har för ett tag sen hittat en sida (vår släktsida) där jag fann mer info och vi ha för länge sedan kommit hit till Sverige från Tyskland & sen till Finland.

Tycker en del borde släktforska lite så kanske dom ändrar åsikt om vad som är Svenskt och inte Svenskt.

Jag har inget emot vad jag kallar utlänningar/invandrare egentligen.

Men måste erkänna att jag oxå har en "lite" negativ bild av "invadrare"/zigenare mm men den har jag fått av egna erfarenheter...
Senast redigerat av gemini78 (25 oktober 2007)

En gång är ingen gång...

Maskinförare
1 163 Inlägg
25 oktober 2007
Nu har det här blivit en disskution om hur vida man är rasist, svensk eller inte.. Så jag röstar på att vi skiter i det här nu. och återgår till ämnet. som handlade om lägenheter ?!

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

Maizer
25 oktober 2007
FireTraXX skrev:
Inte fan skyller jag sådant på folk som kommer hit i hopp om att leva ett bättre liv.
Det är ju självklart att det inte byggs tillräckligt med bostäder.

Men som vanligt så spårar en tråd på garaget ur och handlar om invandring.

Sant så sant. Denna sida är så full av volvoraggare från fordonsprogrammet, tyvärr frodas den sortens åsikter på sådana ställen, de har det oftast inte så bra och måste ta ut det på någon. Tragiskt, jag vet.

Maskinförare
1 163 Inlägg
25 oktober 2007
Nu är vi tillbaka i pajkastningen och med förutfattade meningar. Bara för att nån går fordons programet är det väl ingenting som säger att man måste tycka på ett visst sätt?
Släpp nu bara allt, och disskutera lägenheterna ist.

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

Maizer
25 oktober 2007
_Spawned_ skrev:
Nu är vi tillbaka i pajkastningen och med förutfattade meningar. Bara för att nån går fordons programet är det väl ingenting som säger att man måste tycka på ett visst sätt?
Släpp nu bara allt, och disskutera lägenheterna ist.

Jodå, alla andra på detta forum generaliserar, så why not me som man säger? wink

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
25 oktober 2007
Men det är helt enkelt dåligt med lägenheter här i Sverige.

Men på min gata i stan! ;P

Där bygger dem nya lägenheter, så det tar sig smile

I do it my way

1 436 Inlägg
25 oktober 2007
Här i linköping verkar det inte vara något problem att få tag i lägenheter iallafall, visst ibland får man vara lite flexibel men om alternativet är att stå utan tak över skallen så ska man inet klaga.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Yrkesförare
1 073 Inlägg
26 oktober 2007
Det var ett helvete att hitta en egen lägenhet i Malmö. Det gick helt enkelt inte utan var tvungen att köpa en bostadsrätt, fanns inga lediga att hyra.

När jag flyttade upp till den lilla hålan (Söderhamn) så var det inga problem alls. Här finns lite lediga hyresrätter titt som tätt tycker jag. Men det är ju svårt att jämföra med storstäder.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
26 oktober 2007
Phaetoon skrev:
BadGirl_854T5 skrev:
Det är det väl ingen som gjort direkt? Har väl mera "skyllt" på Sverige?

Det står inget om att det är flyktningar som kommer hit och "tar" lägenheter. Därimot att Sverige tar in skapligt mycket flyktingar och vi andra Svenskar får ingenstans att bo.

Vi tar inte emot så fruktansvärt mycket flyktingar längre. Bortåt ett tusental om året om man går efter Genevekonventionens defintion av flyktingar. Totalt klassas ungefär 10% av alla invandrare till Sverige som flyktingar (per år)

Största invandrargruppen i Sverige består av finländare. Nästan 200 000.
Den största typen av invandring är anhöriginvandring.

Ett stort problem är att vi tog emot för många flyktingar på en gång under krigen på Balkan. Detta kanske man kan skylla på dom andra Europeiska länderna som inte tog emot speciellt många?

jaså ?
bara 40.000 från iran/iraq detta år
morsans polare jobbar som lärare och lär dom svenska och att leva på vårat sätt hmm

8 921 Inlägg
26 oktober 2007
78 700 invandrare förra året för att vara lite mera exakt och 24 300 asylsökande....
Finland ligger på sina stadiga 2-3000 per år wink

Fotograf på Tierp iDag

2 230 Inlägg
26 oktober 2007
tycker vi ska ha det som finlad ja;) men helst inga alls men men, så tycker jag..
så kanske det kunde vara liiiite lättare att hitta lägenheter. och dom kan ju inte bara hålla på bugga mer och mer och mer för varje år. hur skulle det se ut till slut.. jo bara hus överallt å inge skog som behöööövs..

så kan det vara då det inte blev som det skulle

8 156 Inlägg
26 oktober 2007
Team-Adolfsson skrev:
jaså ?
morsans polare jobbar som lärare och lär dom svenska och att leva på vårat sätt hmm

Invandrare kanske, men inte flyktingar...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

BMW-328I
26 oktober 2007
RouziMotorsport skrev:
Team-Adolfsson skrev:
Phaetoon skrev:

Vi tar inte emot så fruktansvärt mycket flyktingar längre. Bortåt ett tusental om året om man går efter Genevekonventionens defintion av flyktingar. Totalt klassas ungefär 10% av alla invandrare till Sverige som flyktingar (per år)

Ett stort problem är att vi tog emot för många flyktingar på en gång under krigen på Balkan. Detta kanske man kan skylla på dom andra Europeiska länderna som inte tog emot speciellt många?

jaså ?

Ja, och erat sätt är ju det rätta tongue
Har någon här ens fakta svart på vitt att det inte finns lägenheter pga invandrare?
Jag skrattar när jag läser vissa inlägg. Så fort ett problem uppstår ska ett gäng bönder visa framfötterna och tro att dem kan allt och skylla på invandringen såklart...fy va patetiskt.

Ni tillhör då den grupp man kallar inkompetenta. Vet ni vad det betyder?
Hur många här handen på hjärtat har gått t.ex Natur eller samhäll? Där man får en större inblick i hur det ligger till i världen och samhället, inte ett gäng bönder som har gått fordonsprog och ska snacka politik haha......komiskt detta.

-Over & Out-

Jag får många vibbar av starka känslor och hat mot viss folkgrupp haha, skoja tongue

Vw trimmare
2 995 Inlägg
26 oktober 2007
RouziMotorsport skrev:
Ja, och erat sätt är ju det rätta 
Har någon här ens fakta svart på vitt att det inte finns lägenheter pga invandrare?
Jag skrattar när jag läser vissa inlägg. Så fort ett problem uppstår ska ett gäng bönder visa framfötterna och tro att dem kan allt och skylla på invandringen såklart...fy va patetiskt.

Hur många här handen på hjärtat har gått t.ex Natur eller samhäll? Där man får en större inblick i hur det ligger till i världen och samhället, inte ett gäng bönder som har gått fordonsprog och ska snacka politik haha......komiskt detta.

-Over & Out-

Hmm Vad är det som gör dig så mycket bättre för att du gick natur? 
70% av alla som går natur är INGENTING en 3-årig totalt värdelös utbildning.
likt fordonsprogrammet gick jag en yrkesförberedande linje och tjänar 3 gånger mer
än vad en naturare på konsum tjänar.Du menar kasnke att ALLA ska gå natur så
när bilarna går sönder så skrotas dom helt enkelt? dom flesta som går natur/samhäll
Kan då inte skit om bilar och vad ska dom då göra utan en mekaniker? Tur som fan
att alla inte lyssnar på dig utan gör egna val och att alla människor är olika.
Att du tror att du har större inblick i världen/Samhället/Politik är rent fåfängt
Du menar kasnke på fullaste allvar att alla som går fordon är totalt dumma i huvudet?

Vårat sätt att leva är inte mer rätt än någons annan MEN vissa seder och annat som vissa invandrar grupper har för sig tex Hedersmord osv är inte
accepterat i vårat samhälle likaväl vårat rättsystem...vi har även yttrandefrihet och andra
grundlagar som dom inte är vana vid så vad är fel med att lära dom till viss del vad vi sysslar med i sverige? Att invandrare har tagit alla lägenheter är inte sanning en stor del
av svenska befolkningen ligger just nu hemma och fetar sig i sin 1:a/2:a och får hyran betald av socialen...Allt handlar om efterfrågan/Tillgång om nu alla lägenheter är fulla och så många unga ska flytta byggs det fler hus helt enkelt.

BMW-328I
26 oktober 2007
RouziMotorsport skrev:
BMW-328I skrev:
RouziMotorsport skrev:

-Over & Out-

Jag får många vibbar av starka känslor och hat mot viss folkgrupp haha, skoja tongue

Nejdå jag hatar ingen, tycker bara det är fånigt att folk fort ska ta upp invandringen på alla frågor. Det får oss som verkligen är hederliga och arbetande se dåliga ut.

Om dom vill ta upp invandringen så låt dom vem bryr sig? Dom kan inte göra annat än att klaga på oss blattar och lägga allt skit i detta land på oss. Gör som jag, lev med det bara.

blacken
26 oktober 2007
RouziMotorsport skrev:
Team-Adolfsson skrev:
Phaetoon skrev:

jaså ?

-Over & Out-

Du ska inte hacka så mycket på andras mentala kapacitet. "För det krävs en för att känna igen en".

Vw trimmare
2 995 Inlägg
26 oktober 2007
RouziMotorsport skrev:
Jag har gått natur och jag kan en hel del om bilar. Gjorde projektarbete om hur en otto motor fungerar i minsta detalj. Men det vet du inget om? Det var ett löligt påstående.

http://de.wikipedia.org/wiki/Ottomotor  - llätt som en pannkaka

Kan du förklara hur en W12 motor fungerar i minsta detalj?
RouziMotorsport skrev:
Alla människor är olika ja, men det verkar ni ju alldrig fatta. För minsta lilla problem som dyker upp måste ju vara invandrarnas problem.

Verkar inte "Vi" fatta? vart har jag skrivit att det är invadrarnas fel? Nu börjar jag bli riktigt förbannad
RouziMotorsport skrev:
När det gäller politik, svar ja, tycker att ni e totalt dumma i huvudet för inte läser ni politik på fordon? En naturare vs fordon, hmm, undra vem som vinner den duellen i politik. Med största sannolikhet vinner naturaren då politik är vardagsmat men inte för fordons killen..

Var det dummaste jag hört i hela mitt liv vad i helvete har utbildning med politik att göra det vill jag ha svar på vet folk som inte ens gått i skolan och har höga politiska poster

RouziMotorsport skrev:
Men visst finns det säkert folk från andra linjer som också är insatta, jag drar inte alla över en kam, men jag har alldrig träffat på någon sådan.

Det är precis vad du gör med din dubbelmoral

RouziMotorsport skrev:
Vilka invandrargrupper är det som har hedersmord då? Jag vet vilka dessa är men jag vill höra det från dig. Och inte har väl alla grupper hedersmod??

Hedersmord kommer från Islam

Nu räcker det med offtopic lås denna totalt urflippade tråd...

Sök