4038
Sök

Fråga om burn med T4

Son Of Murphy
782 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
Tjena!

Tänkte höra mig för lite innan jag testar.
Jag skulle vilja bränna av lite däck med min T4, och är helt med på att jag måste ha handbromsen åtdragen o sen bara gasa. tongue
Men frågan är HUR mycket klarar orginal upphängningar, bussningar, handbroms o annat som slits, av o göra det?
Ska ändå köpa nya sommardäck till nästa säsong, och jag vet ju hur glada ni är här på forumet över "burn"-filmer! wink

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

Örebroare i exil
970 Inlägg
24 oktober 2007
Kör så det ryker wink Skulle dock tippa på att det som tar mest stryk förutom däcken är växellådan...

Hej FRA!

Son Of Murphy
782 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
_Kekke_ skrev:
Kör så det ryker wink Skulle dock tippa på att det som tar mest stryk förutom däcken är växellådan...

Haha! lol
Jo det är väl det, tänkte ju då bara om det är värt o bränna upp dom 2mm som finns kvar o göra en liten rökfilm utav det, eller om man ska spara på växellådan? Därför är jag lite osäker på hur mycket det egentligen klarar av... tongue

Örebroare i exil
970 Inlägg
24 oktober 2007
Nu tror jag ju inte att lådan kommer rasa för att du burnar slut på dina däck. Men man ska ju aldrig säga aldrig. Fast frågar du mig, så säger jag att du vågar burna slut på dina däck och att inget kommer hända smile

Hej FRA!

Son Of Murphy
782 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
_Kekke_ skrev:
Nu tror jag ju inte att lådan kommer rasa för att du burnar slut på dina däck. Men man ska ju aldrig säga aldrig. Fast frågar du mig, så säger jag att du vågar burna slut på dina däck och att inget kommer hända smile

Hehe, näe men jag kallas ju inte "Son of Murphy" för inget! tongue
Mm, får se hur det blir sen när det blir lite sämre väglag, regn eller så, då ska jag testa iaf! big_smile Sen om det funkar bra så blir det nog film utav det... tongue

Förresten hur är gummirester på Alu-fälg? Är det sånt som går bort lätt, eller sätter det sig som fan?

687 Inlägg
24 oktober 2007
Du ska ju börna när det är torrt.Blir fan så mycke roligare o ryker mer.

Son Of Murphy
782 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
volvo_Tobias skrev:

Jo men då sliter det ju även mer... tongue
Ser säkerhet före allt, jag serru... Vill inte förstöra något, eller slita onödigt mycket på delarna...

510 Inlägg
24 oktober 2007
Mankan1978 skrev:
volvo_Tobias skrev:

Ser säkerhet före allt, jag serru... Vill inte förstöra något, eller slita onödigt mycket på delarna...

Det är klart att bilen slits .. Men det får man väl räkna med .. En bil är väl inte direkt gjord för att börnas med .. Är det ingen skrothög kommer nog inget gå sönder .. Varva bara inte ihjäl den på ettan så ska du nog se att det kommer och gå haha .. Tänkte på det, har du aldrig burnat innan? Det är ju det första man testar med en bil, Bara föratt se så det går haha wink .. Och däckrester på alufälgar, det är ju bara att ta och tvätta dom senare .. Skulle däcken inte gå bort så tar du det poleringsmedlet du har till bilen och putsar fälgarna lite .. Så ser dom nya ut på samma gång wink .. Go  for it, ta slut på däcken och be en polare filma .. Mvh Johan

Son Of Murphy
782 Inlägg
1 november 2007
Trådstartare
wimhed skrev:
Mankan1978 skrev:
volvo_Tobias skrev:

Det är klart att bilen slits .. Men det får man väl räkna med .. En bil är väl inte direkt gjord för att börnas med .. Är det ingen skrothög kommer nog inget gå sönder .. Varva bara inte ihjäl den på ettan så ska du nog se att det kommer och gå haha .. Tänkte på det, har du aldrig burnat innan? Det är ju det första man testar med en bil, Bara föratt se så det går haha wink .. Och däckrester på alufälgar, det är ju bara att ta och tvätta dom senare .. Skulle däcken inte gå bort så tar du det poleringsmedlet du har till bilen och putsar fälgarna lite .. Så ser dom nya ut på samma gång wink .. Go  for it, ta slut på däcken och be en polare filma .. Mvh Johan

Näe, visst man har väl fått till någon liten rökare någon gång bara, men då har man ju åkt iväg också direkt efteråt. Alltså ingen "stående" burn...
Försökte idag, men jag vet inte om jag gör fel liksom. Handbromsen åtdragen, 3-4000rpm, antispinnen urkopplad o bilen går ändå framåt. sad
Provade även o koppla ur den o dra iväg ifrån noll, men då hoppade det o small som fan i fram. Vart rädd att jag skadade något, så jag slutade... sad

1 072 Inlägg
1 november 2007
DU får allt ta & dutta till kopplingen så hjulen får spinn. Absolut ingen fara att burna men shit happens och saker går sönder. Men att burna och svänga skarpt med framhjulsdrivna bilar är inte att rekomendera. Men 3-4000rpm borde väll en t4 släppa på eller ? big_smile

Son Of Murphy
782 Inlägg
1 november 2007
Trådstartare
sik skrev:
DU får allt ta & dutta till kopplingen så hjulen får spinn. Absolut ingen fara att burna men shit happens och saker går sönder. Men att burna och svänga skarpt med framhjulsdrivna bilar är inte att rekomendera. Men 3-4000rpm borde väll en t4 släppa på eller ? big_smile

Hehe, ja okej... hmm
Ja men därför försökte jag idag då det t.om. var lite blött ute, för att minska slitaget... tongue Men jag gjorde nog fel, eller så är det för bra grepp i mina Pirelli P6000 däck! big_smile
Ja jag tycker absolut den borde orka släppa, när jag "stack iväg" utan antisladd gick jag nog inte ens upp på 3000rpm innan det började smälla o låta illa (dvs. hjulsläpp) sad

Sök