Nissan 200sx S13 inköp som första bil

pimp-in-rby
4 november 2005 ·

tjoho,nu är det så att jag ska köpa en 200sx S13 som 1:a bil i sommar.....så jag undrar:

vad är bra med dom?
vad är dåligt med dom??(te.x nått i motorn på 89-90 har jag hört...)
dyra i drift/reservdelar osv osv...???

nått jag hade tänkt mej var att styla den "cleant"...typ jms kjolpkt en skyline vinge ,lite neon avgassystem osv osv..chippa med steg 2 lr 3 + resten ...vad tror ni allt kan gå på???bilen köper jag för under 25 000.......(jag lacka den själv ut/in)


BEHÖVER MKT MERA INFO!!

tacksam för svar!!

Senast redigerat av pimp-in-rby (6 november 2005)

AntonRacing
4 november 2005 · 236 Inlägg

kan bara säga att de är skit dyra i försäkring.. typ klassad som sportbil. så om du är smart så tar din far Ir mor försäkringen

Saab ng900 Steg 3+
FugitivE BMW Power
4 november 2005 · 2 362 Inlägg

AntonRacing skrev:
kan bara säga att de är skit dyra i försäkring.. typ klassad som sportbil. så om du är smart så tar din far Ir mor försäkringen

så dyra kan dom väl inte va? någon här som nu har en sådan och som har den på en förälder kan ju gärna skriva smile

BMW, bogsering med wire :/
Janken Driver
4 november 2005 · 2 111 Inlägg

AntonRacing skrev:
kan bara säga att de är skit dyra i försäkring.. typ klassad som sportbil. så om du är smart så tar din far Ir mor försäkringen

Finns olika definitioner av "smart" i det fallet.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
BuckNaked
5 november 2005 · 91 Inlägg

Min förra 200:a blev stulen för ca 3 år sedan, då betalade jag 17.800:-/helår/helförsäkrat hos trygghansa. Då var jag 25år

Chevrolet Corvette C5 "rasgas" (2000)
Nissan 200sx S13 "spackelhoran" (1993)
JEsT3R-Race
5 november 2005 · 343 Inlägg

Jag måste betala ca:700kr i månaden på halvförsäkring. Är sugen på att köpa en, så jag ringde till trygghansa. Jag är 21 och hafft kortet i 3år.
Känns inte som att 700kr i månaden är så farligt. Men får man ha den på sina föräldrar så är det självklart billigare.

chrizz Administratör
5 november 2005 · 11 783 Inlägg

Vad är det för fel på forumet "Köpråd" för sånna här trådar? smile

*flyttar*

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
pimp-in-rby
5 november 2005 ·

AntonRacing skrev:
kan bara säga att de är skit dyra i försäkring.. typ klassad som sportbil. så om du är smart så tar din far Ir mor försäkringen

självklart....min farsa har försäkrat sin ena bil så ingen under 23 får köra den,,,det blir billigare så,,fast jag måste ju köra min smile

pimp-in-rby
5 november 2005 ·

FugitivE skrev:

AntonRacing skrev:
kan bara säga att de är skit dyra i försäkring.. typ klassad som sportbil. så om du är smart så tar din far Ir mor försäkringen

så dyra kan dom väl inte va? någon här som nu har en sådan och som har den på en förälder kan ju gärna skriva smile

tyckte med det lät konstigt,,visst det är en sportbil men ändå

pimp-in-rby
5 november 2005 ·

creatix skrev:
Min förra 200:a blev stulen för ca 3 år sedan, då betalade jag 17.800:-/helår/helförsäkrat hos trygghansa. Då var jag 25år

det där var lite väl mycket för mej =/

pimp-in-rby
5 november 2005 ·

chrizz skrev:
Vad är det för fel på forumet "Köpråd" för sånna här trådar? smile

*flyttar*

ok,förlåt chrizz,,jag e lite snurrig ibland smile

mrcelica
5 november 2005 · 1 639 Inlägg

Fan vilka premier ni får ge ! Själv skulle jag få ge  5.336 kr för helförsäkring/helår på en Nissan 200 1992. Kanske är för man är över 25 och bor i en småstad... smile

Skulle aldrig våga skenförsäkra en bil, det kan sluta illa...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Renjägarn
5 november 2005 · 638 Inlägg

Beror ju helt på hur du bor. Hur gammal du är och liknande.

Bor du i centrala sthlm och är 18 år o nyss fått körkort så kan du räkna med det dubbla gentemot om du bor utanför stan i en villa med eget garage typ.

Skiljer enormt beroende på vilka faktorer som finns. Även en ganska stor skillnad mellan olika bolag.

Det bästa du kan göra är att fixa fram ett regnummer på en "likadan" bil som du ska köpa och sen ange det när du ringer till försäkringsbolagen, då får du ganska exakta uppgifter på vad du får i premie.

Senast redigerat av Renjägarn (5 november 2005)

Kommer väl nånting här snart!
pimp-in-rby
5 november 2005 ·

mrcelica skrev:
Fan vilka premier ni får ge ! Själv skulle jag få ge  5.336 kr för helförsäkring/helår på en Nissan 200 1992. Kanske är för man är över 25 och bor i en småstad... smile

Skulle aldrig våga skenförsäkra en bil, det kan sluta illa...

tur man bor i en småstad då smile

mrcelica
5 november 2005 · 1 639 Inlägg

pimp-in-rby skrev:

mrcelica skrev:
Fan vilka premier ni får ge ! Själv skulle jag få ge  5.336 kr för helförsäkring/helår på en Nissan 200 1992. Kanske är för man är över 25 och bor i en småstad... smile

Skulle aldrig våga skenförsäkra en bil, det kan sluta illa...

tur man bor i en småstad då smile

Ja det har man stor nytta av, ger tex 3200 kr helår för min Celica, ganska överkomligt tycker jag tongue

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
pimp-in-rby
5 november 2005 ·

Renjägarn skrev:
Beror ju helt på hur du bor. Hur gammal du är och liknande.

Bor du i centrala sthlm och är 18 år o nyss fått körkort så kan du räkna med det dubbla gentemot om du bor utanför stan i en villa med eget garage typ.

Skiljer enormt beroende på vilka faktorer som finns. Även en ganska stor skillnad mellan olika bolag.

Det bästa du kan göra är att fixa fram ett regnummer på en "likadan" bil som du ska köpa och sen ange det när du ringer till försäkringsbolagen, då får du ganska exakta uppgifter på vad du får i premie.

jag bor i en pytteliten byhåla i södra sverige...ok,,,vi bor på landet i en stor villa,,,har ett garage och en carport för två bilar....lagom?? + tomten(fete)..jo,det e ju det,,,men här nere verkar dom hyfsat snälla faktsikt...smile....ok,låter jäkligt smart måste jag säga !!!  ska göra det,tack så mkt!

pimp-in-rby
5 november 2005 ·

jaha då har vi typ löst det med försäkringen men hur är det med resten sen då????allt annat jag skrev.........


rostlagning gör jag gärna själv o bry mej inte om för jag har alltid tid till sånt.....om ni ville påpeka det mena jag,,,

Maizer
5 november 2005 ·

Bli medlem i 200sx.nu så betalar du 2500 kr per år helförsäkring hur gammal du eller bilen än är. Så var det överstökat;)

pimp-in-rby
5 november 2005 ·

Maizer skrev:
Bli medlem i 200sx.nu så betalar du 2500 kr per år helförsäkring hur gammal du eller bilen än är. Så var det överstökat;)

lätt att jag ska bli medlem där!!har redan den sidan förberedd smile....men hur betalar man där igenom?? men vad kostar medlemskostnaden per år där??...tack för allt! tongue...

Senast redigerat av pimp-in-rby (5 november 2005)

pimp-in-rby
6 november 2005 ·

JAG BEHÖVER VÄLDIGT MYCKET INFO OM DENNA BIL FÖR SÄKERHETS SKULL!!!

snälla skriv nått om ni vet,,allt utom försäkring

Senast redigerat av pimp-in-rby (6 november 2005)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang