2149
Sök

En tråd ang folk som behandlar andra dåligt, eller inte tänker på vad dom skriver här på Garaget och på fritiden.

Bärs!
3 456 Inlägg
26 oktober 2007
Maizer skrev:
Är Det Bara Jag Som Tycker Det Är Roligt!??! :d

roll Tydligen...

Garaget.org peakade 2008.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
26 oktober 2007
Bara jag som tycker att den här ska klistras upp i forumet?

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

321 Inlägg
26 oktober 2007
Maizer skrev:
HardCore skrev:
Bra skrivet, blir nog en tankeställare för många när de läser din text.

Maizer skrev:
Tack!

Tror inte han syftade till dig wink

Nehe det fatta inte jag? wink

Det vette fasen du smile

Maizer skrev:
Är Det Bara Jag Som Tycker Det Är Roligt!??! :d

Ja, skulle tro det.
Senast redigerat av HardCore (26 oktober 2007)

4 506 Inlägg
26 oktober 2007
Trådstartare
Värkar som någon inte har läst denna tråd, Då någon snodde min helt nya mobil idag, som jag löst ut på ett till vänligt lån av mor och far, När min gammla mobil pajja, Och jag han inte enns försäkra den....... Det känns härligt när notar redan är  ganska stor för tillfället pga mkt otur......... sad

Tack för övriga komentarer!

Kan du andas kan du dö.

SKÅNING
1 215 Inlägg
26 oktober 2007
Mäki skrev:

nej. det borde de göra

mycket bra skrivet förresten
Senast redigerat av volvo_raggaren (26 oktober 2007)

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Illustratör
826 Inlägg
26 oktober 2007
Jäklar vad mkt text.. VÄLDIGT bra sådan dock smile Tycker det är starkt av dig att uttrycka och dela med dig av allt i en tråd så här. Får kanske en del huvuden att snurra till, vad vet jag.
Jag tycker personligen inte att stavfel ens är att anmärka så länge man förstår. Skulle det nu vara så att man inte gör det så frågar man naturligtvis vänligt om denne kan beskriva med andra/bättre ord.

Än en gång, riktigt bra läsning!

Tänker...

Mångsysslare
303 Inlägg
26 oktober 2007
Skrivet  rakt  från hjärtat antar ja , mycket bra skrivet // matte

4 299 Inlägg
26 oktober 2007
Mäki skrev:

Nää, du e inte den enda som tycker de.

Jävligt bra tråd, det öppnar förhoppningsvis ögonen för många som blundar för sånt här.

Jag hoppas också att dom som inte råkat ut för sånt här inser vilken tur dom haft, och ser till att ingen annan råkar ut för det heller.

4 506 Inlägg
26 oktober 2007
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
Mäki skrev:

Nää, du e inte den enda som tycker de.

Jävligt bra tråd, det öppnar förhoppningsvis ögonen för många som blundar för sånt här.

Jag hoppas också att dom som inte råkat ut för sånt här inser vilken tur dom haft, och ser till att ingen annan råkar ut för det heller.

Exakt, Det är viktigt att folk förstår hur mycket det skadar oskyldiga människor, med den lilla dagliga komentaren om deras tänder eller vad det nu kan vara,
Vissa människor tål mycket, andra tål inte mycket alls. Alla är olika, Men ska behandlas på ett värdigt sätt så länge dom själva bemöter andra på ett vänligt sett.
Man ska inte trycka ner folk eller lägga onödiga komentarer, Om det är oproviserat. Inte för att man behöver göra det då heller, Men man ska inte taimot skit heller..:

som ?Gryntet? sa. Ta ingen Skit! smile

Kan du andas kan du dö.

DFFL
9 020 Inlägg
26 oktober 2007
_Wallis_ skrev:
Ta ingen Skit! smile

Uppenbarligen så är ni ju flera stycken som lyckats bli så mobbade så t.o.m. eran utbildning gått lidande.
Precis som om det skulle straffa någon annan än er själva!

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

4 506 Inlägg
26 oktober 2007
Trådstartare
Jo men det är inte så jävla enkelt innan man kommer upp sig i åldern. Och sedan får man lära sig på egen väg, att inte ta ngn mer skit.

Kan du andas kan du dö.

22 Inlägg
27 oktober 2007
FireTraXX skrev:
_Wallis_ skrev:
Ta ingen Skit! smile

Uppenbarligen så är ni ju flera stycken som lyckats bli så mobbade så t.o.m. eran utbildning gått lidande.

Och uppenbarligen känns de som att du inte har varit utsatt för mobbing och förnedringen den medför.
ta ingen skit är ett jättebra uttryck som man BÖR leva efter, men är ju inte det lättaste när alla andra trycker ner en så långt i skoskaften att man börjar titta ut på undersidan av sulan.

Med 9 års av trackaserier, förnedring, slag och gud vet vad, då har man blivit för nertryckt
för att kunna orka slänga ifrån sig skiten...

-Du blev just omkörd av en tjej-
Sån ska sitta i bakrutan, nån...gång...

22 Inlägg
27 oktober 2007
Måste verkligen säga att du har gjort en kanoninsats Wallis med detta!

Jag var utsatt för mobbing från första skoldagen till den sista i nian. Mest psykisk men även fysisk.
Egentligen inga särskilda anledningar, av vad jag kan ha förstått...bara sjuhelvetes otur....att bli hackkycklingen, den som alltid blev utanför.
DEnna tråden borde bli "tråd of the year!" tycker jag!

DFFL
9 020 Inlägg
27 oktober 2007
Eastmountain skrev:
FireTraXX skrev:
_Wallis_ skrev:
Ta ingen Skit! smile

Och uppenbarligen känns de som att du inte har varit utsatt för mobbing och förnedringen den medför.
ta ingen skit är ett jättebra uttryck som man BÖR leva efter, men är ju inte det lättaste när alla andra trycker ner en så långt i skoskaften att man börjar titta ut på undersidan av sulan.

Med 9 års av trackaserier, förnedring, slag och gud vet vad, då har man blivit för nertryckt
för att kunna orka slänga ifrån sig skiten...

Nej, jag har mer stått på andra sidan och varit elak.
Jag vet att det kan vara sårande, inget jag tänkte på då men nu är jag 21 och ett par snäpp mognare.
(Inte många, men ett par)

Dock så kan jag inte förstå hur man kan låta någon annan förstöra en så fullständigt.
Självklart så har jag också fått på fan, men jag har aldrig låtit sådant påverka mig.

Men alla är vi olika.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

22 Inlägg
27 oktober 2007
FireTraXX skrev:
Nej, jag har mer stått på andra sidan och varit elak.
Jag vet att det kan vara sårande, inget jag tänkte på då men nu är jag 21 och ett par snäpp mognare.
(Inte många, men ett par)

Dock så kan jag inte förstå hur man kan låta någon annan förstöra en så fullständigt.
Självklart så har jag också fått på fan, men jag har aldrig låtit sådant påverka mig.

Men alla är vi olika.

Nä, är ju sällan något som den i "givande" position tänker på, för den som drabbas visar aldrig nånsin hur ont det tar,eller vad det medför eftersom sånt triggar mobbaren.
Du kan inte förstå hur man kan låta någon annan förstöra en så fullständigt skriver du. Men tänk dig in i situationen, du börjar skolan som sjuåring...blir utanför, inga kompisar att leka med...detta sitter i några år, man blir vald sist på gympan, alltid den där känslan av att ingen vill vara med en.
Sen börjar du fyran, de som frusit ut dig innan och genom 3 år lyckats sänka dig till botten(för det är väl självklart att en tjej som aldrig får någon uppmärksamhet från nån i klassen tappar självförtroendet och börjar fundera på vad hon gör för fel. Då i fyran börjar pikarna, dom små hårda orden...vid den tiden så har man liksom förlikat sig med att det är så här det ska vara, för man är inget värd...och sen fortsätter det och blir större och större...men dom e så jäkla sluga så dom har ju som vaggat in en i det. JAg vet att jag inte skulle tolerera nu ifall någon kom upp och började "mobbas". Nä nu när jag har blivit den person jag är nu skulle jag aldrig tillåta något sånt. men man slipas in i det där facket, trycks ner under en lång tid...och då har man inte kraft eller ork till att säga ifrån. man försöker signalera till lärare eller föräldrar men ingen kan eller vill ta tag i problemen...så vad blir slutsatsen då? jo jag förtjänar att ha det så här, alla andra anser det med...
Nu blev det här en massa svammel men jag hoppas att du kan få lite mer insikt i hur det är för oss som blivit utsatta...

4 506 Inlägg
27 oktober 2007
Trådstartare
Väldigt bra skrivet av dig ochså Eastmountain!
Det är så sannt som du säger!

Det är lätt för dig att säga nu FireTraXX att du inte skulle tillåta sådant, Men det är ju vanligast neråt i åren, Då man är mer utsatt, Man är mer isolerad i sitt lilla samhälle pga sin ålder m,m. Man är beroende av de människor som finns där, När då alla börja jävlas med dig då finns det ingen kvar, Och vid en åldern så är det inte alltid självklart att man klarar allt själv. Vilket jag hoppas att du själv kan förstå, Det är lättare för dig att sitta där idag och säga att du inte hade tillåtit det, Men så lätt är det inte när man är ung, Och hoppas du förstår det om du själv får barn någon gång och dom visar tecken på mobbning, Att du inte bara klagar eller skäller ut din son eller dotter å säger att dom inte ska axeptera det, och sedan att han eller hon får lösa det sj....

Kan du andas kan du dö.

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
27 oktober 2007
Egentligen så skulle jag kunna lämna lite spår i den här tråden med men har lyckats hänga in mina problem i garderoben och mår väldigt bra nu smile Bara ena armen på kostymen som hänger utanför garderoben (Utsatta förstår vad jag menar)
Vilket jag är jäkligt glad för, många sömnlösa nätter i mitt liv och många gånger man tänkt köra moppen framför tåget sad (Har alltså mått bra i några år nu smile )
Senast redigerat av dj_aggwa (27 oktober 2007)

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

83 Inlägg
27 oktober 2007
Lider med er som blivit utsatta... O jag förstår helt om utbildningen blivit lidande.. Hur skulle den inte kunna bli de?? Om man mår dålig så får det konsekvenser..  Jag är så jella glad att jag är fri från skolan o har jobb. Blev själv inte utsatt för ngt men bara fullständigt vantrivdes med att bli ihop föst med en grupp jämnåriga... uhhh!!!!! I vår klass va d väl ingen direkt mobbing, men helt klart folk som hamnade utanför...

Ni som mobbar har mobbat... hur fan kan ni leva med er själva?? Klart att ni inte kan förstå hur ert offer har d.. för e man så trångsynt att man mobbar folk så kan man inte se saker ur andras perspektiv.. uhh mobbing och djurplågeri får mig att må illa...

har kontroll

Hopplare
104 Inlägg
27 oktober 2007
Gillar din text med mannen som lämmnar in sin mercedes! Sammhället fungerar inte utan alla delar i det! tänkte bara tillägga att min farsa ville inte att jag skulle byta till fordonslinjen för han ville att jag skulle bli något "annat", Nu är det för sent att byta och jag får väl nöja mej med att gå media och skriva och fotografera bilar istället big_smile

Lika lyckat som Melle mels comeback

4 506 Inlägg
27 oktober 2007
Trådstartare
-Jonten- skrev:
Gillar din text med mannen som lämmnar in sin mercedes! Sammhället fungerar inte utan alla delar i det! tänkte bara tillägga att min farsa ville inte att jag skulle byta till fordonslinjen för han ville att jag skulle bli något "annat", Nu är det för sent att byta och jag får väl nöja mej med att gå media och skriva och fotografera bilar istället big_smile

Hehe jasså! smile Jo men du kommer till nytta du med vettu! Slipper du alla problem med bilarna och så får du ta kort på det färdiga resultatet ist! wink

Kan du andas kan du dö.

Sök