4713
Sök

945 T -98 med dåligt turbo tryck

Allt i allo
183 Inlägg
25 oktober 2007
Trådstartare
Hej
Har en 945 Ltt -98 som gått 10000mil har chippat den bytt wastegate till BSR 1bar 3" allt utom kat nytt Filter.. problemet är att hur mycket du än skruvar så laddar den inte mer än 0.7bar har tillomed kappat den fall ja fick fel men ger ingenskillnad chippet kommer från hi-tunning nån som har nått tips ? mvh

One Man Clan
4 287 Inlägg
25 oktober 2007
låter som om den är för klen tryckklockan eller att den inte är tät...kan iofs vara en spricka i en tryckslang eller liknane också men då borde du höra att de pyser om den vid ladd ...är de en spricka i någon slang så sänk för gudsskull laddet innan du börjar köra igen ..vet folk som fått laddtryck på 1-1.5 bar när dom bytt trasiga tryckslangar

Allt i allo
183 Inlägg
25 oktober 2007
Trådstartare
Xuri skrev:
låter som om den är för klen tryckklockan eller att den inte är tät...kan iofs vara en spricka i en tryckslang eller liknane också men då borde du höra att de pyser om den vid ladd ...är de en spricka i någon slang så sänk för gudsskull laddet innan du börjar köra igen ..vet folk som fått laddtryck på 1-1.5 bar när dom bytt trasiga tryckslangar

De är ju lite svårt o höra om den pyser vid ladd efter som du inte kan få den o ladda nånting vid stilla stånde gas gas..annrs hör ja ju ingenting men fundera på o köra start gas överallt o se om tomgången ändrar sig bilen har ju gått lite så de kan ju finns sprickor som sakt lr om ic:n är sprucken.. borde den ju inte var  efter som ja inte laddat så mycket än o barnfamiljen inanna hade inte de häller men när ja va under bilen upptäkte ja att dom måste kört på något efter som ytter tempgivaren inte satt fast grillen under satt snett i lite annat sad men har tittat med instrument o den är inte om lackad "möjligen spoilern gick inte o se " så fall den spruckit då för den rycker ju lite med vid 2000- 3000 varv när laddet kommer
Senast redigerat av gRiLLiS945 (25 oktober 2007)

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
25 oktober 2007
tejpa plastsäckar ganska tight mot tryckslangarna går de sönder efter du kört nån repa borde du se smile

Allt i allo
183 Inlägg
25 oktober 2007
Trådstartare
Hertigen skrev:
tejpa plastsäckar ganska tight mot tryckslangarna går de sönder efter du kört nån repa borde du se smile

så du menar att ja ska tejpa runt ic:rören funkar gla pack?

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
25 oktober 2007
vet faktiskt inte men det borde, då om min teori funkar skall det ju vara rätt så ömtåligt vilket gladpack är, kom faktiskt på det när jag läste detta, lite av en bondgrej typ smile

Allt i allo
183 Inlägg
25 oktober 2007
Trådstartare
Hertigen skrev:
vet faktiskt inte men det borde, då om min teori funkar skall det ju vara rätt så ömtåligt vilket gladpack är, kom faktiskt på det när jag läste detta, lite av en bondgrej typ smile

låter bra för ja börjar bli lite smått irriterad visserligen så ställer ja av bilen för vintern imorrn men kan va skönt o ha de fixat är ju inte så lätt o få något resultat på pallbockar tongue

Sök