Märkbar skillnad med 3" S70 Sportsystem

XioBe
26 oktober 2007 · 78 Inlägg

Tjena, Sitter på en S70 2.5T Bsr Steg 1, tänkte uppgradera till steg 2, har satt dit ett öppet filter, steg 2 hos bsr får man 3" från kat, men ja e lite mer sugen på att köpa JT 3" Hela vägen! Tror ni att det kommer bli någon stor märkbar skillnad!?! Eller Räcker det med efter katten med dem hk jag har. Någon som vet om JT Låter gött? wink Tack på Förhand

// Niclas big_smile

micke777
26 oktober 2007 · 185 Inlägg

Byter du hela systemet så måste du byta programvara oxå.
Att byta bara från katten brukar väl inte ge nån effekt direkt, bara mera ljud.

Senast redigerat av micke777 (26 oktober 2007)

justera
26 oktober 2007 · 16 Inlägg

Håller med micke777. Allt du gör efter katten ger bara mer ljud.. Ingen effektökning att hämta där inte.. Byt till en racingcat så händer det ju lite iaf.. Orginalkatten tar ju mellan 7-10 hk ungefär..

XioBe
29 oktober 2007 · 78 Inlägg

Ok, Jasså det visste jag inte att ja va tvungen att byta programvara för! Så ni föredrar JT från katten då!?

XioBe
29 oktober 2007 · 78 Inlägg

hade ni tagit ferrita 2.5" Från kat eller 3" JT från katt? Vad är det skönast sång i? smile

johan-s70-t5
29 oktober 2007 · 299 Inlägg

du behöver inte byta programvara för att köra 3"hela vägen.....åkte me 3" hela vägen på min ett par´månader innan jag chippade utan problem.......jävligt schyyst sång i jt system faktist själv åker ja 3" från turbon me kat å en ljuddämpare låter mycket fint

XioBe
29 oktober 2007 · 78 Inlägg

Okej johan, hur många hk tror du ja får om ja kör JT's 3" Hela vägen? med prginal kissen? Nu idag har jag ju 237 eller något..

940R
29 oktober 2007 · 1 567 Inlägg

XioBe skrev:
Okej johan, hur många hk tror du ja får om ja kör JT's 3" Hela vägen? med prginal kissen? Nu idag har jag ju 237 eller något..

Det är alltid 100hk per tum enligt vissa

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Sharky
30 oktober 2007 · 10 287 Inlägg

Jo på vissa programvaror. Regleralgoritmerna för laddtrycksstyrning klarar ibland inte av att hantera laddtrycksstyrningen när avgasmottrycket minskar drastiskt.


/Göran

johan-s70-t5 skrev:
du behöver inte byta programvara för att köra 3"hela vägen.....åkte me 3" hela vägen på min ett par´månader innan jag chippade utan problem

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
XioBe
30 oktober 2007 · 78 Inlägg

Ok, frågan är bara vad man ska köpa då! ;-)

_fillan_ med lem
30 oktober 2007 · 1 925 Inlägg

att du bara funderar ? antingen köper man downpipe + katt eller köper man helsats,,

efter katt kan man ju lika gärna plocka bort en dämpare

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
Marlboroman
30 oktober 2007 · 8 233 Inlägg

XioBe skrev:
Ok, frågan är bara vad man ska köpa då! ;-)

Ferritas system med 3" dp och 2,5" efter katalysatorn. Ett helt 3" blir för stort. Kommer låta skönt, men är bara dumt i ditt fall. Om du vinner nåt på ett helt 3"? Mnja... I bästa fall så tjänar du inte mycket, men det är inte ortroligt att du tappar effekt heller.
Ett helt 3" är jättebra, om man ska över 350hk, under det så är dte bättre med 3" och 2,5 resten.
Nu vet jag att många är av åsikten att större är bättre på en bil med turbo, men så funkar det inte riktigt. Större är inte alltid bättre.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang