4299
Sök

Jobba som vimmelfotograf?

fotointresserad
2 307 Inlägg
28 oktober 2007
Trådstartare
Tja!

En kompis skickade över en länk till mig om ett helgjobb som hon tyckte skulle passa mig som vimmelfotograf.. Är ju fotointresserad och fotar ofta folk dels så på så vis kanske det skulle kunna fungera men funderade lite över om nån vet hur det fungerar.. nån här som extraknäckt lite som det själv kanske? Så nån som har några tänkvärda tips lr saker man borde tänka på innan man söker?

Frågan är om det är värt det.. misstänker att lönen kanske inte är den högsta?
Och om man själv skulle vilja ut och festa nån helg men stoppas av att man läre jobba.. Går det att lösa det ändå.. menar känns ju helt fel egentligen om man skulle festa lite på "arbetstid"
men samtidigt känns det som att det skulle ju inte va nån stor skillnad i detta sammanhang..? Eller är det en helt konstigt tanke kanske? =P

Så om nån har nån erfarenhet lr något tänkvärt om att jobba som vimmelfotograf så berätta så man får lite under fötterna innan man söker..

Tack!

//Norde

fotointresserad
2 307 Inlägg
Yellow bug!
1 640 Inlägg
29 oktober 2007
Finns det såna jobb? tongue Låter som ett schysst sätt o tjäna lätta pengar?

Kombinera stora intresset foto, med jobb och kunna festa lite på samma gång. Och få pengar för det smile

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

fotointresserad
2 307 Inlägg
29 oktober 2007
Trådstartare
Edil_ skrev:
Finns det såna jobb? tongue Låter som ett schysst sätt o tjäna lätta pengar?

Kombinera stora intresset foto, med jobb och kunna festa lite på samma gång. Och få pengar för det smile

Är väl mer som ett extraknäck på helgerna.. men funderar lite över hur mkt pengar det ligger i det och om det är värt det..

Hmm.
29 oktober 2007
Har ingen aning egentligen. Men låter som en chans man inte missar :p. Man kan alltid säga upp sig ju tongue(Nästan)

Fotograf
191 Inlägg
29 oktober 2007
jag har gjort det 2 gånger, via en kompis som fixa. bor i en liten stad. men jag fick 300-400kr för några timmar, fick order om att ta 50 bilder under kvällen, det är ju snabbt gjort.

1 827 Inlägg
29 oktober 2007
Har en kompis som jobbar som det, men det är inget jobb för att tjäna pengar på.

Summorna handlar om någon hundralapp max, men det är mer att han kommer in gratis och får i baren mm. Du behöver inte vara orolig att någon bryr sig om att du super på jobb iaf, ingen som bryr sig om det vad jag vet.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

www.drcljusdal.se
679 Inlägg
29 oktober 2007
Beror ju lite på hur seriöst du tänker göra det.  betalning vitt eler svart. svart brukar väl hamna på ca 500:- för nåra timmars jobb. Sen är det ju det där med utrusning. Är det svart och nån lite krog så duger nog En vanlig kamera med den blix den har och en Ok glugg. Skall man göra det proffsigt så är nog en Brablixt med Omnibounce att föredra och ett ljuskänsligt objektiv.

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!

fotointresserad
2 307 Inlägg
29 oktober 2007
Trådstartare
KottenV70r skrev:
Beror ju lite på hur seriöst du tänker göra det.  betalning vitt eler svart. svart brukar väl hamna på ca 500:- för nåra timmars jobb. Sen är det ju det där med utrusning. Är det svart och nån lite krog så duger nog En vanlig kamera med den blix den har och en Ok glugg. Skall man göra det proffsigt så är nog en Brablixt med Omnibounce att föredra och ett ljuskänsligt objektiv.

Tack för svaren..

Jobbet är isf vitt, tyvärr kanske man skulle säga? ;P
Har eventuellt en ny blixt med omnibouncer på g och tror jag kan klara mig på kitgluggen ändå.. Kanske inte är så mkt pengar i själva jobbet.. säg en 300 per kväll då kanske? hmm
Äh ska nog dra iväg en ansökan ändå så får man väl höra vad dom har för löneavtal osv..
Om inte annat får man väl passa på å skjutsa hem kompisarna efter man slutat jobba så kanske man kan göra sig en extra slant på d ;P
Senast redigerat av Norde (29 oktober 2007)

1 417 Inlägg
29 oktober 2007
Har du chansen så är det bara att ta den. Du kan ju alltid sluta smile Se det som en chans att bli bättre fotograf annars.

Sök