5025
Sök

Rensa IC från olja

666 Inlägg
30 oktober 2007
Trådstartare
Hej min gamla turbo läckte igenom olja till insuget, så jag bytande ut den, nu är det så här att hela min IC är oljefylld, så när ja nu kör så rinner det lite i sänder upp till insuget, problemet jag har är att det klibbar igen dumpen, så nu vill ja rengöra IC;n på något sätt. Bör kanske tilläggas att röret mellan turbo och IC är rent och fint på insidan medans från insuget till IC blir kladdigt hela tiden så det är där oljan måste sitta enligt mig iaf.
Jag undrar om någon har erfarenhet av att rengöra IC, om man beghöver montera ner den eller inte, bilen det gäller är min bil, Saab 900 2,0T 1997

//Silver
Senast redigerat av silverbird (30 oktober 2007)

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
30 oktober 2007
montera ner o skölj med varmt vatten smile

Sump Runk Rätt O Slätt!

550 Inlägg
30 oktober 2007
Häll i avfettning och skölj sedan med vatten.

666 Inlägg
30 oktober 2007
Trådstartare
Tackar för det:) ska testa att fylla skiten me avfettning och sen vatten, slipper man montera av å på...

//Silver

study
772 Inlägg
30 oktober 2007
avfettning varmt vatten sedan lite yes också sedan varmt vatten så är det klart. du kan ju köra med avfettning och sedan sköjla med vattenslangen det funkar det med.. beroende på hur den sitter. kan bli svårt att få ut det

Forummoderator
9 299 Inlägg
31 oktober 2007
Det bästa är att montera av den och tvätta den liggandes, så den får dra lite i avfettning. Då blir det renare även på utsidan, och kylningen blir bättre. Det blir faktiskt lite skillnad och du får tillbaka någon av hästarna som försvunnit genom åren.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Sök