4696
Sök

Spolar problem

553 Inlägg
30 oktober 2007
Trådstartare
Tjena, idag när jag åkte iväg för att besiktiga min bil så la naturligtvis någonting av vid vindrutespolarna. Inget som jag fick ombesiktning på men det är störande och väldigt nödvändigt att de fungerar enligt mig iaf.

bilen är en volvo 850 -92a.. Och jag har inte slut på spolarvätska smile någon som vet vad det kan vara ? finns det något relä eller nån säkring nånstans som kan ha gått ?

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
31 oktober 2007
Plocka bort slangen direkt efter pumpen och se om det kommer vätska när du drar i spaken. Om det gör det så har du stopp i troligtvis munstyckena. man kan rensa dem med en nål alt byta ut dem. Att sätta ett vanligt soppafilter på slangen minskar risken för skit i munstyckerna.

Går inte pumpen är den trolitvis sönder. Mät med voltmeter om du får spänning fram annars. Kan ju vara säkring som du säger, men det är ju lätt att kolla. Vanligt att pumpar gör sönder tycker jag.

553 Inlägg
31 oktober 2007
Trådstartare
Okej, ska nog kolla upp de där med pumpen eller om de bara är stopp i munstyckena kanske, har förmig att jag har ett soppafilter på slangen smile

553 Inlägg
31 oktober 2007
Trådstartare
Det låter ju som att pumpen jobbar när jag ska spola, så därför utesulter jag att den inte får någon ström, sedan har jag ryckt isär slangarna vid backventilen och det kommer ingen vätska, antar att det är pumpen som har gått eller har jag fel ? kan det vara något annat som kan krångla ?

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
1 november 2007
Chrill27 skrev:
Det låter ju som att pumpen jobbar när jag ska spola, så därför utesulter jag att den inte får någon ström, sedan har jag ryckt isär slangarna vid backventilen och det kommer ingen vätska, antar att det är pumpen som har gått eller har jag fel ? kan det vara något annat som kan krångla ?

Testa att ta tryckluft o blåsa ur den bakvägen där du tog isär, troligen igentäppt pump men byt pump om det inte funkar...

Sök