Tipps & råd ang. köp av ny vinter/bruks-bil

Chrysler_Matte
1 november 2007 · 25 Inlägg

Ja, som rubriken lyder så är jag ute efter en vinter/bruks-bil.
Behöver en bil som man åker och sitter bra i, är pålitlig, är en bensinare och går relativt billigt samt har en manuell växellåda.
Sen är det ju som vanligt aldrig fel med en bil som går bra och är lite sladdvänlig av sig och har eluppvärmda stolar och lite sånt lyx, men den får inte vara "snordyr" i skatt/förs samt inköp. (Har riktigt in mig på ett inköps pris på ca 15000kr)

Har kollat en del på Mercedes 190E, 200E,230E och 300E/CE men jag har inte riktigt hittat nån som faller mig i smak. Kan tillägga att jag gärna vill ha en mörkgrå/svart bil med svart inredning eller något i den stilen.

Finns det fler bra bilar som ni kan rekomendera/tippsa om/ ge råd om och dela med er av erfarenheter så är jag tacksam!

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
2 november 2007 · 5 753 Inlägg

ford sierra är mitt svar.... 2,9orna är roliga men tar en del soppa... 2,0 dohc därimot går billigt och är relativt pigga.... perfekt som vinter tuktis... fina, snygga, bra, pigga, roliga att köra, driftsäkra bilar wink



men som jämt annars så finns det ju fler bilar som funkar också...

Senast redigerat av _Glenne_ (2 november 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
richardoo290 VOLVO for life..
2 november 2007 · 2 113 Inlägg

mitt råd: volvo 740 91:a .. svart..

väldigt pålitligt
kungen bland vinterbilar..
billiga reservdelar..osv..

den bästa för dig helt enkelt!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang