Silvertona baklysen!

Beeenny
6 november 2007 · 982 Inlägg

okej..du kan ju lacka bakljusen svarta o se vilka som har invändningar mot de

CC72
6 november 2007 · 1 661 Inlägg

Du måste nog vara lite mer utförlig med dina svar om man ska förstå dom Beeenny... vadå svarta, vars kom det ifrån?  :S

Killen behövde hjälp och nu har han fått det så då kan vi lämna det smile

Phaetoon
6 november 2007 · 8 156 Inlägg

Beeenny skrev:
de är ju inga efterhand grejer du köper..lackar ju original..vart står de att man inte får lacka ?

http://www20.vv.se/vvfs/htm/2003nr022%2 … oc38872815
Kolla in paragraf 8.

Sprayflaskan är säkert E-märkt, men det innebär ju bara att flaskan och innehållet är godkända. Vad du sen gör med flaskan är ju en annan sak...

Samma sak med Xenonkonverteringar. Det finns många E-märkta xenon-kit, men det finns en massa andra regler kring installationen som ger problem.

En E-märkning innebär inte per automatik att någonting får monteras på din bil, utan bara att den testad och kontrollerad...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
CC72
6 november 2007 · 1 661 Inlägg

Tack så mycket smile

Doug
7 november 2007 · 21 Inlägg

Beeenny skrev:
de får man visst..kola på sprayflaskan ska du se att den är e-märkt

Är det kolan eller sprayflaskan som ska vara e-märkt???

Saab 9-5 "Vector SportCombi" (2007)
MrTobias
7 november 2007 · 1 297 Inlägg

Phaetoon skrev:

Beeenny skrev:
de är ju inga efterhand grejer du köper..lackar ju original..vart står de att man inte får lacka ?

http://www20.vv.se/vvfs/htm/2003nr022%2 … oc38872815
Kolla in paragraf 8.

Sprayflaskan är säkert E-märkt, men det innebär ju bara att flaskan och innehållet är godkända. Vad du sen gör med flaskan är ju en annan sak...

Samma sak med Xenonkonverteringar. Det finns många E-märkta xenon-kit, men det finns en massa andra regler kring installationen som ger problem.

En E-märkning innebär inte per automatik att någonting får monteras på din bil, utan bara att den testad och kontrollerad...

Jag köpte svart toningsfärg till mitt dimljus å bromsljus bak. Står på flaskan att det absolut inte är lagligt på något sätt att spreja på något billyse(de vill säga ifrån sig allt ansvar förståss). Besiktade bilen den 25/9 och frågade om det var olagligt att göra så? De ända besiktningsmannen sa var att sätt dig i bilen och bromsa så får ja se om de lyser.

Gör du det snyggt och med sunt förnuft så kommer allt gå bra! Jag sprejade mina baklysen också men de syntes inte ett skit igenom dem så jag bytte till emärkta svarta lysen istället. Tänk om du blir påkörd bakifrån och personen säger att han inte såg din bil. FAN va skit du ska få för de då. Sunt förnuft så går allt bra, tänk på de smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang