Audi vs Saab

intose
1 november 2007 · 4 Inlägg

Hej alla bil fantaster.

Har ett litet dilemma då jag skall ha en ny tjänste bil och nu står det och väger mellan en Saab 9-3 SportCombi 1.9 TiD Vector Active med allt vad det innebär och en Audi A4 Avant 2.0 TDI 140 med prosportpaket s-line exteriör.

Kan ni ge mig lite åsikter i ämnet.
-Restvärde (nypris lika på båda ca)
-Storlek
-Utrustining
-Kvalite
-m.m.

//T

Phaetoon
1 november 2007 · 8 156 Inlägg

Jag gillar sätena i Saaben. Men jag vet inte hur sätena är i Audin? Är det Recaro i prosport?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
intose
1 november 2007 · 4 Inlägg

Nej, men shysta skålade stolar.

//T

Mymmet
1 november 2007 · 3 Inlägg

Min mor har haft en 9-3 1.9tid SC sedan ett år tillbaka. Den är trevlig att köra och allt sånt. Det  jag kan klaga på är stereon som är av 150 wattsmodellen. Den är i tystaste laget så mitt tips är att satsa på den största dom har. Dessutom ljudet i kupén är ganska högt men det har jag hört att dom har fixat till på faceliften.

Storleken på bilen räcker gott och väl för min familj. Jag är längst med mina 171cm eller så! big_smile Sitter man tre pers i baksätet är det dock ganska trångt på bredden.

Utrustning får man väl det mesta i Vector Active men se till att satsa på största stereon!

Kvaliteten är väl bra får jag säga. Allt håller men det är inte Audiklass på interiören. Knapparna till fönsterhissarna i framdörrarna skramlar lite men resten av reglagen är helt OK. Klar förbättring från den 9-5 vi hade innan. Men som sagt inte i klass med Audi här.

Hoppas det svaret kan komma till nytta! Annars är det bara fråga om du undrar nåt mer!

MVH

intose
2 november 2007 · 4 Inlägg

Någon mer?

//T

Cra2ySwede Seat Leon Cupra 2007 - 320hk
2 november 2007 · 322 Inlägg

saaben har riktigt sköna stolar!

Thorssa
2 november 2007 ·

Med tanke på att att Saab generellt ligger lägra i pris på begagnatmarknaden och att det finns många fler Saab än Audi till salu så skulle jag tro att Audin kommer hålla sitt värde bättre.

RedEyeMS3
2 november 2007 · 355 Inlägg

Thorssa skrev:
Med tanke på att att Saab generellt ligger lägra i pris på begagnatmarknaden och att det finns många fler Saab än Audi till salu så skulle jag tro att Audin kommer hålla sitt värde bättre.

+1

Volkswagen Passat 1.8T "Greyhound Taxin" (2000)
JSkoglund
2 november 2007 · 69 Inlägg

Köper du Saaben så får du en mycket häftig bil smile
Saab är dessutom en av dem krocksäkraste bilarna. DU får även kvalité om du köper Saaben, så mitt råd är att köpa den smile

Lycka till!

SPEEDPARTS That's Why I'm FASTER Than You! ;)
intose
2 november 2007 · 4 Inlägg

Men nu kommer det en ny A4 till sommaren, det kommer väl att dra ner priset en aning?

//T

RedEyeMS3
2 november 2007 · 355 Inlägg

Jo det gör det nog, du kan inte vänta på 1 sån då? Inte många som kommer nära Audi när det gäller kvalité! Iaf inte det ögat ser!

Volkswagen Passat 1.8T "Greyhound Taxin" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang