Fartkamera blixt avstånd?

timoon
8 februari 2008 · 1 Inlägg

är det någon som vet hur lång tid det kan ta innan man får hem böterna vid en fartkamera kontroll???

Skyracer Skyracer
8 februari 2008 · 917 Inlägg

timoon skrev:
är det någon som vet hur lång tid det kan ta innan man får hem böterna vid en fartkamera kontroll???

Ibland aldrig, jag har inte fått hem något från blixtarna förra året...

Mvh
Håkan

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö
Toyota GR86 (2022)
Toyota AE86 Sprinter Trueno "GT Apex - Panda - Initial D" (1986)
Super_Micke Bildrulle
8 februari 2008 · 499 Inlägg

En del polare har fått efter någon vecka, andra efter så mycket som 1,5 månad.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
Team-Adolfsson Gödseldräng
8 februari 2008 · 4 529 Inlägg

jag blev tagen sad
c 115-120 på stor rak 90 väg
och ja dom där jävla kamerorna är trafik faror bländar som fan jag var tvungen att tvärnita för att inte köra av vägen för såg inte ett skit på ca 2 min
och kortet tas från ca 10m avstånd och den mäter av hastigheten från 75 meters holl

Team-Adolfsson Gödseldräng
8 februari 2008 · 4 529 Inlägg

timoon skrev:
är det någon som vet hur lång tid det kan ta innan man får hem böterna vid en fartkamera kontroll???

ifall bilden blir bra så brukar det ta ungefär 10 dagar mer eller mindre beroende på skicket på bilden

Mullee
8 februari 2008 · 22 Inlägg

timoon skrev:
är det någon som vet hur lång tid det kan ta innan man får hem böterna vid en fartkamera kontroll???

det ska ta max 2 veckor tror jag...

Mullee
8 februari 2008 · 22 Inlägg

kör alltid med solskyddet nere när de finns fartkameror på vägarna, då kan dom inte identifiera dig. Har själv kört förbi många fartkameror för fort fast med solskyddet nere, inte fått nåra böter...

Johankocken
8 februari 2008 · 529 Inlägg

Wot smile körde du på 108,an mellan svedala Lund ?

Volvo fore life :)
Volvo c30 (2008)
Volvo v40 (2014)
Sonnbring Opelfreak
8 februari 2008 · 431 Inlägg

"Om kameran fångar två bilar som ligger jämsides så avskrivs ärendet och ingen bötfälls."
Haha! gött! wink

"Egentligen borde alla köra Opel"
Opel Corsa A 1,8i 16v wide -90 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=87942
Opel Rekord D diesel -76 http://www.garaget.org/?car=53095
Plax
20 juli 2009 · 26 Inlägg

Haha om det stämmer att man inte får böter om man är jämns med en annan bil så klarar jag mig från igårs lilla misstag^^

Alfa Romeo 1750 gtv "Bertone" (1970)
Alfa Romeo 156 2,0 ts "Il pericolo blu" (1998)
Germax
20 juli 2009 · 12 086 Inlägg

Dom där fartkamerorna är ju rena skämten, de första fanns de inga kameror i, de nya är aldrig på..

Tubbex
20 juli 2009 · 1 517 Inlägg

precis, som har väll inte råd att ha dom igång, vissa e till men inte alls många.

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%
Pilsnerkorv
5 augusti 2009 · 28 Inlägg

dom är ju bara igång 5 min per dag oxå. ifall du kör en bil som är skriven på din farsa så visas hans körkortsbild, då ser dom att de inte är han så då slänger de bilden, för de har inte tid å lista ut vem det är som kör. ibland kan de göra sig besväret å skicka ett brev där de frågan vem det är.

Volvo 144 "Post-Emil" (1970)
Volvo Amazon "Tapper" (1965)
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
5 augusti 2009 · 946 Inlägg

Pilsnerkorv skrev:
dom är ju bara igång 5 min per dag oxå. ifall du kör en bil som är skriven på din farsa så visas hans körkortsbild, då ser dom att de inte är han så då slänger de bilden, för de har inte tid å lista ut vem det är som kör. ibland kan de göra sig besväret å skicka ett brev där de frågan vem det är.

Hehe! Alltid kul att sitta och läsa igenom gissningsleks-trådar, hur vore det om man läser på lite innan man postar? Inget av ovanstående (utom en sak) du har skrivit stämmer nämligen...

1. Samtliga kameror i Sverige som är igång är igång inte endast endast 5 min / dygn, snarare 1440 min / dygn (24h för den som inte kan räkna). De är nämligen konstant online mot en central i Kiruna.

2. Kör du din farsas bil kommer man att se hans körkortsbild, det stämmer förvisso, men per automatik kommer även bilder upp på farsans nära släktingar, t ex barn. Därmed kommer boten automatiskt hem till den som körde bilen och som har kunnat identifieras. Har din farsa lånat ut sin bil till t ex sin granne kommer det där papperet hem till farsan som ber honom identifiera föraren vilket han absolut inte är skyldig att göra.

Senast redigerat av Dave_C70 (5 augusti 2009)

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
5 augusti 2009 · 946 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:
och ja dom där jävla kamerorna är trafik faror bländar som fan jag var tvungen att tvärnita för att inte köra av vägen för såg inte ett skit på ca 2 min

Ja, kamerorna är trafikfarliga ja, tror det var det mest tragikomiska jag läst idag... Det är inte du som kör för fort som är en trafikfara då? roll

Men det är klart, finns ju massa trafikfarliga saker i trafiken, vägbulor t ex. Man kan ju fan studsa av vägen om man kör över dem för fort, bort med dem!

Refuger, jösses, livsfarliga om man kör om en bil, man kan ju hamna på fel sida om refugen i motsatt färdriktining, bort med dem!

Järnvägsbommar, man ser väl om det kommer ett tåg, kommer tåget stannar man ju. Risken finns ju att man kör rätt in i bommen när den är nere...

Fatta pointen! mad

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
angr1ff SlaktareN
5 augusti 2009 · 51 Inlägg

Dave_C70 skrev:

Team-Adolfsson skrev:
och ja dom där jävla kamerorna är trafik faror bländar som fan jag var tvungen att tvärnita för att inte köra av vägen för såg inte ett skit på ca 2 min

Ja, kamerorna är trafikfarliga ja, tror det var det mest tragikomiska jag läst idag... Det är inte du som kör för fort som är en trafikfara då? roll

Men det är klart, finns ju massa trafikfarliga saker i trafiken, vägbulor t ex. Man kan ju fan studsa av vägen om man kör över dem för fort, bort med dem!

Refuger, jösses, livsfarliga om man kör om en bil, man kan ju hamna på fel sida om refugen i motsatt färdriktining, bort med dem!

Järnvägsbommar, man ser väl om det kommer ett tåg, kommer tåget stannar man ju. Risken finns ju att man kör rätt in i bommen när den är nere...

Fatta pointen! mad

Ord och inga visor! smile Men det stämmer det du menar!!

Senast redigerat av angr1ff (5 augusti 2009)

Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
5 augusti 2009 · 946 Inlägg

angr1ff skrev:
Ord och inga visor! smile Men det stämmer det du menar!!

Ja, men jag blev bara så jävla förbannad på sånt skitsnack som en del för...  Var tvungen att avreagera mig lite bara... *pust* smile

Senast redigerat av Dave_C70 (5 augusti 2009)

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
5 augusti 2009 · 1 781 Inlägg

först gör den en mätning på 75 meter, vid 15 meter gör den en ny kontrollmätning. ligger man över gränden där så.. KLICK

Team Insane Racing
plankan
9 augusti 2009 ·

Dave_C70 skrev:
Har din farsa lånat ut sin bil till t ex sin granne kommer det där papperet hem till farsan som ber honom identifiera föraren vilket han absolut inte är skyldig att göra.

Men vem torskar på den boten då om han inte gör det hmm

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang