2 november 2007
Trådstartare
För en vecka sedan körde jag äntligen hem Sierran från skolan efter att jag haft den där för att byta toppackning, kamkedja och sträckare.
Man kan säga att det började med att den inte hade någon tomgång alls när jag körde med en växel i, trampade ner kopplingen och släppte gasen, då dog den direkt (vilket resulterade i X antal motorstopp på vägen hem, i varje korsning ungefär).
Jag fick tipset att göra rent spjällhuset, vilket jag gjorde, och åkte sen på en liten provtur, men det hjälpte inte et dugg. När jag körde in på gården hemma så tvärdog bilen bara, och ville inte ens starta med starthjälp eller startgas. Så jag kollade så kammarna stog rätt, tänkte utifall kedjan hade kuggat över på nåot sätt. Ställde om avgaskammen en kugg, för den såg ut att inte stå helt rätt. Efter det så startade bilskrället iaf, men den lät som en jävla diesel! Knackade något grymmt!
Så nu har jag tagit bort det mesta i fronten av motorrummet (luftintag, termostat, kylfläkt, kylare, fläktrem med spännare, remskivan på vevaxeln och kåpan innanför den skivan.) för att kolla så att kammarna verkligen står rätt, vilket dom också gör!
Så jag kan absolut itne förstå vad som är felet!
Hjälp är mkt välkommet!
(tror jag fått med alla behövliga detaljer, men inte helt säker)
Tyskstuk är äckligt.