Lätta droger?? Snabba svar!!!

zewmah
10 november 2007 · 81 Inlägg

Fimpha skrev:
Amfetamin är en tung drog, jag vet jag har nära som har hållt på med diverse skit.

Shit, med sån tung argumentation ska jag genast åsidosätta mina egna erfarenheter av droger.
Det finns inga lätta och tunga droger, det finns bara olika svaga människor. Starka människor klarar av ett kontrollerat drogbruk, losers och övriga svaga samhällsparasiter trillar in i ett beroende.

blacken
10 november 2007 ·

LillNaisarn skrev:

blacken skrev:

CarCass skrev:
Nej skrev det precis smile

Men kokain kallas ibland angel dust

¨
PCP Är det som dom kallar "Angel dust".

Var på PCP/Angel dust jag syftade på smile

PCP och koks är inte samma sak. PCP är en vanlig benämning på  phencylidine som var ett bedövningsmedel från början. Men det hade ganska så otrevliga bieffekter.

blacken
10 november 2007 ·

Phaetoon skrev:
Är inte den nya generationen Crystal Meth den tyngsta drogen just nu?
Har för mig att det räckte med i storleksordningen ett saltkorn av det för att det skulle bli en överdos...

Crystal meth är tjack kort och gott. Men du har nog rätt i en del. För med de nya metoderna att framställa syntetiskt tjack kan man nog uppnå grymma effekter av drogens verkan.

blacken
10 november 2007 ·

zewmah skrev:

Fimpha skrev:
Amfetamin är en tung drog, jag vet jag har nära som har hållt på med diverse skit.

Shit, med sån tung argumentation ska jag genast åsidosätta mina egna erfarenheter av droger.
Det finns inga lätta och tunga droger, det finns bara olika svaga människor. Starka människor klarar av ett kontrollerat drogbruk, losers och övriga svaga samhällsparasiter trillar in i ett beroende.

big_smilebig_smilebig_smilebig_smile. Du är inte så gammal va?. För övrigt så ska du inte snacka om saker som du inte har en blekaste aning om, har inte dina föräldrar lärt dig det?

Tengu1969
10 november 2007 · 1 396 Inlägg

zewmah skrev:

Fimpha skrev:
Amfetamin är en tung drog, jag vet jag har nära som har hållt på med diverse skit.

Shit, med sån tung argumentation ska jag genast åsidosätta mina egna erfarenheter av droger.
Det finns inga lätta och tunga droger, det finns bara olika svaga människor. Starka människor klarar av ett kontrollerat drogbruk, losers och övriga svaga samhällsparasiter trillar in i ett beroende.

En missbrukare har talat....

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
zewmah
10 november 2007 · 81 Inlägg

blacken skrev:
Du är inte så gammal va?. För övrigt så ska du inte snacka om saker som du inte har en blekaste aning om, har inte dina föräldrar lärt dig det?

Stark motargumentation här med..

Mina egna erfarenheter av beroenden & missbruk säger mig att det psykiska spelar betydligt mer in än det fysiska. Har inte du något rikskonvent för RNS att dra till? wink

Senast redigerat av zewmah (10 november 2007)

blacken
10 november 2007 ·

zewmah skrev:

blacken skrev:
Du är inte så gammal va?. För övrigt så ska du inte snacka om saker som du inte har en blekaste aning om, har inte dina föräldrar lärt dig det?

Stark motargumentation här med..

Mina egna erfarenheter av beroenden & missbruk säger mig att det psykiska spelar betydligt mer in än det fysiska. Har inte du något rikskonvent för RNS att dra till? wink

Och mina erfarenheter av droger säger att du snackar skit.

_Wallis_
10 november 2007 · 4 506 Inlägg

Varför finns enns denna tråd?
Det enda droger gör är att förstöra folks liv,

Ni som klassar hash som en lättare drog, Ni har nog aldrig sett en som har rökt i några år,
Om dom inte gått vidare till tyngre preparat då och redan dött..

Ingen drog är en lätt drog, Hash kan medföra Hashpsykos som kan komma långt efter man slutat röka, Och det är inget någon utav er vill ha kan jag lova....
Och det räcker med att man rökt två/tre ggr för att man ska löpa risk för det.

Jag bor i Lindome, Har aldrig rört en drog å kommer aldrig göra det,
Endast tobak å alkohål.

Bosätt er här ett tag så får ni se hur det ser ut när folk pundar,
Ett trasigt samhälle med mkt kriminalitet och våld.

Kan du andas kan du dö.
zewmah
10 november 2007 · 81 Inlägg

NiclasT skrev:
En missbrukare har talat....

Brukare om jag får be!

_Wallis_ skrev:
Har aldrig rört en drog å kommer aldrig göra det,
Endast tobak å alkohål.

Hehe, right on boy!

_Wallis_
10 november 2007 · 4 506 Inlägg

zewmah du säger att du brukar droger, Och att det inte finns lätta å svaga droger, Det beror på människan m,m Det håller jag int med om,,

Om det är okej att jag frågar:?
Hur länge har du missbrukatdroger?:
Vad började du med/ Vad tar du nu?:
Varför började du ta?:
Varför har du inte slutat?:
Vad lägger du på droger under en 7dagars period?:
Om du hade kunnat sluta nu, Hade du gjort det då?:
Hur får du råd till ditt drogmissbruk?:

Lite frågor, Som kanske kan vara intresannta för många..
Svara om du känner för det, Det är upp till dig.

Kan du andas kan du dö.
blacken
10 november 2007 ·

zewmah skrev:

NiclasT skrev:
En missbrukare har talat....

Brukare om jag får be!

_Wallis_ skrev:
Har aldrig rört en drog å kommer aldrig göra det,
Endast tobak å alkohål.

Hehe, right on boy!

Vadå brukare? Det där är en vanlig kommentar ifrån "flumpundarna" för att legalisera sitt "bruk" av diverse illegala kemikalier och herbala substanser. En annan vanlig kommentar är "man ska leva med drogen, inte för den". Jag har hitintills inte mött någon som har klarat av det stuntet. Dom flesta som sa det, fungerar som gödsel nu. "brukandet och att leva med" tog deras liv.

zewmah
10 november 2007 · 81 Inlägg

_Wallis_ skrev:
Hur länge har du missbrukatdroger?:
Vad började du med/ Vad tar du nu?:
Varför började du ta?:
Varför har du inte slutat?:
Vad lägger du på droger under en 7dagars period?:
Om du hade kunnat sluta nu, Hade du gjort det då?:
Hur får du råd till ditt drogmissbruk?:

Lite frågor, Som kanske kan vara intresannta för många..
Svara om du känner för det, Det är upp till dig.

Visst.

Har BRUKAT sedan 6 år.
Brass vart första illegala drogintaget/Läkemedel är favvo nu för tiden (opiater i kombination med bensodiazepiner).
Roligare än sprit, brass gav mindre bekymmer och negativa effekter dessutom.
Varför sluta om det inte ger mig några problem?
Inte speciellt mycket, lägger mer på bensin.
Kan sluta. Har slutat till och från.
Finansierar mitt BRUK genom arbete, precis som vilken annan hobby som helst.

Att inte kunna stå emot suget av att ta mer, efter en schysst kväll på nån opiat; det är inte annat än sinnessvagt. Självdisciplin är nyckelordet för att slippa förvandla ett bruk av en substans till ett missbrukande av dito.

fluppidupp ...
10 november 2007 · 757 Inlägg

varför inte klassa alla droger som tunga droger och införa dödsstraff på dem som tillverkar. chockhöja alla bötesbelopp och tvångsvård direkt.

blacken
10 november 2007 ·

"Att inte kunna stå emot suget av att ta mer, efter en schysst kväll på nån opiat; det är inte annat än sinnessvagt. Självdisciplin är nyckelordet för att slippa förvandla ett bruk av en substans till ett missbrukande av dito."

Där så bevisade du för mig och andra initierade att du inte vet vad du snackar om.
Vadå 6 år, kom igen när du har "provat" i 20 år.

Senast redigerat av blacken (10 november 2007)

PlumCrazy
10 november 2007 · 881 Inlägg

zewmah skrev:

_Wallis_ skrev:
Hur länge har du missbrukatdroger?:
Vad började du med/ Vad tar du nu?:
Varför började du ta?:
Varför har du inte slutat?:
Vad lägger du på droger under en 7dagars period?:
Om du hade kunnat sluta nu, Hade du gjort det då?:
Hur får du råd till ditt drogmissbruk?:

Lite frågor, Som kanske kan vara intresannta för många..
Svara om du känner för det, Det är upp till dig.

Visst.

Har BRUKAT sedan 6 år.
Brass vart första illegala drogintaget/Läkemedel är favvo nu för tiden (opiater i kombination med bensodiazepiner).
Roligare än sprit, brass gav mindre bekymmer och negativa effekter dessutom.
Varför sluta om det inte ger mig några problem?
Inte speciellt mycket, lägger mer på bensin.
Kan sluta. Har slutat till och från.
Finansierar mitt BRUK genom arbete, precis som vilken annan hobby som helst.

Att inte kunna stå emot suget av att ta mer, efter en schysst kväll på nån opiat; det är inte annat än sinnessvagt. Självdisciplin är nyckelordet för att slippa förvandla ett bruk av en substans till ett missbrukande av dito.

Jag fick just en obekväm känsla. neutral

Volvo S70 R "019 Black Stone" (1997)
_Wallis_
10 november 2007 · 4 506 Inlägg

PlumCrazy

Vad syfta du på?

Kan du andas kan du dö.
HOLLELLE
10 november 2007 · 409 Inlägg

blacken det finns folk som klarar knarka utan att livet går överstyr. om du bara visste hur många familjefarsor och högt uppsatta chefer som tar sig en joint ibland. å nej jag knarkar inte smile

blacken
10 november 2007 ·

h0lle skrev:
blacken det finns folk som klarar knarka utan att livet går överstyr. om du bara visste hur många familjefarsor och högt uppsatta chefer som tar sig en joint ibland. å nej jag knarkar inte smile

Jo jag vet att det finns en del som håller på med att "fritidsflumma".Men dom kan inte heller lägga av med det. Att man ska behöva droga för att "klara av det" är ett tecken på att allt inte står rätt till. För verkliga livet (realiteten) är faaan så mycket bättre än någon kemikaliebaserad verklighet smile och det behövs inte så mycket för att det ska gå utför, när droger är inblandade i det hela. Ett par smällar av under bältet, ifrån ödet sedan så är det kört.

Senast redigerat av blacken (10 november 2007)

Bysmeden Audi A4 till vardags...
10 november 2007 · 6 Inlägg

Till alla er som funderar på om droger egentligen är så farligt, funderar på om det kanske bara är en vuxenmyt, tycker att hasch, kokain mm är samma sak som alkohol och tobak... till er vill jag bara säga, tänk om! Narkotika är inget att skoja om, redan efter första testet har du ämnena lagrade i din fettvävnad, och du blir inte av med dem, de byggs bara på. Jag kan berätta en liten sedelärande historia om min gammle lek-kamrat T från min barndom, en påhittig gladlynt kille som gärna provade på det mesta. Så även hasch på högstadiet. Nojjorna och tungsinnet som han fick på köpet blev han aldrig av med utan de fick honom till slut, 15-talet år senare, att ta den enda väg han kände han hade kvar för att tystna dem, han tog sitt liv. Efter sig lämnade han vänner, mamma, pappa, bror, ex-flickvän och en son som säkerligen ofta frågar sig varför hans riktiga pappa inte är där för att stoppa om honom på kvällen....... narkotika är skit - du har fått ett liv till skänks, var rädd om det för du får inget nytt....!

Tack för ordet

Att mecka är att leva, allt går att ta isär bara man använder tillräckligt stora verktyg, och det som inte går att sätta ihop igen, det är helt enkelt bara trasigt, så de så!!=D
darkwizard Fordonstekniker
10 november 2007 · 1 740 Inlägg

Har ingen själv erfarenhet, men när jag gick ART kursen genom krimina/frivården, så var det en där som rökte lite då och då, för att inte bli tokig som han kallade det. Denna stackare hade  testat det mesta, men bestämt sig för att sluta när han bler far till en knatte, men det gick inte så bra för honom, mitt under pågående kurs, så åkte han dit för innehav av Ectasy och Hasch.

PS; Tror jag la upp en länk här som inte gillades av nån moderator, med en länk till en laglig drog.

Men jag lägger upp lite info här, som jag har läst mig till;

Spice är drog som inte är narkotika klassad här i Sverige, man skriver att det är ett alternativ till Cannabis, men utan det tunga delen i Cannabis, som gör dig dissig.

Spice innehåller;

Blue Lotus – Nymphaea alba
A water lotus with beautiful blue flowers, worshipped as a symbol for the origins of life by ancient Egyptians. They linked it to the rising and setting of the sun and thus to the sun god and the story of creation.

Dwarf Scullcap – Scuttelaria nana
Dwarf Scullcap is a tiny perennial herb that is native to California. It is well-known and traditionally used among the Cherokee and other Native American tribes in North America.

Indian Warrior – Pedicularis densiflora
A perennial herb with stout green or sometimes reddish stems, fern-shaped leaves and long spikes of deep wine-red flowers. It has been traditionally used by Native American tribes in North America.

Lion’s Tail – Leonotis leonurus
Also known as Wild Dagga, it produces red, orange and yellow tubular flowers reminiscent of a lion’s tail. It has been traditionally used by the Xhosa and Hottentot tribes of South Africa.

Maconha Brava – Zornia latifolia
Native to and widely distributed through tropical South America and north into the West Indies. The dried leaves of the maconha brava are traditionally used by Indians in the Amazon region.

Pink Lotus – Nelumbo nucifera
The national flower of India, it is sacred and occupies a unique position in the art and mythology of ancient India. Indians believe that Brahma, the creator and God of the universe, sprang from a Lotus blossom.

Siberian Motherwort – Leonurus sibiricus
From the mint family this herb has small white tubular blooms tipped with crimson, it is commonly used in Brazil, Mexico and especially China where it is highly revered for therapeutic properties.

Och den andra är Kratom, en farlig drog, lite fakta får ni;

Kratom (Mitragyna Speciosa) är en kraftfull drog som i bl.a. sydostasien används som substitut för opium. I Thailand är drogen klassad som tung narkotika, tillsammans med droger som heroin och kokain. Drogen är totalförbjuden i ett flertal länder, men fortfarande helt laglig i Sverige.

Men, jag har ALDRIG använt droger, och kommer aldrig göra det. Och nån annan här tror nåt annat, så får dom tro det.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang