Jag håller med "youngblood" och "Hellquist". Att köpa sig en turbo som förstabil är väl inte det allra smartaste man kan göra...
Dels så är de dyrare i inköps om de inte är så slut att de rasar innan man är hemma... De kostar mer att äga och oftast mer att köra med för den delen. Är man dessutom en ovan förare så kan en turbo bli intressant att hantera på vintern. Allt beror ju på vad man är van vid, men man behöver ju inte öka risken att parkera bilen i ett träd eller dike det första man gör för att det finns mer effekt än man klarar av...
Vill man har framhjulsdrift så är ju 850 ett bra val, men om man som jag är uppvuxen med bakhjulsdrift oich trivs bäst i sådana bilar så är 2-7-9-serien bättre, vilket man föredrar beror ju på smak, krav och plånbok. Kör själv en 745 GL -90 just nu, hade hellre haft en välskött 945 Turbo, men de kostar lite väl mkt...
Varför åka fort när man kan åka brett?