Dags att köpa bil

BubbZeN
3 november 2007 · 6 Inlägg

Hejsan,

nu är det dags att köpa bil, så man kan köra lite innan man ska ta körkortet om några månader tongue  " nästan 1 år "

Men nu till frågan,

vad tycker ni jag ska köpa som första bil ?? har bestämt mig för Volvo i alla fall, har även funderat på Calibra,
vad tycker ni ?
850 ?
940 ?
740 ?
240 ?
Calibra ?

Vad tycker ni är lämpligast ??
prisklassen ska väl ligga runt allt från 0kr till 25 tusen smile

Skriv gärna vad ni tycker, alla förslag tas emot smile

Senast redigerat av BubbZeN (3 november 2007)

BubbZeN !
Viktor_med_R NoFuckNoRide
3 november 2007 · 474 Inlägg

850 20v GLT passar dej Bubben wink

Sug Performance Club
Aerodynamik ...
3 november 2007 · 7 120 Inlägg

Tycker 850 för att den är snyggast, nyast och har minst volvo-raggar stämpel.
Inte så vettigt sagt kanske, men det är iaf vad jag hade valt.

BubbZeN
3 november 2007 · 6 Inlägg

Lovborg_740 skrev:
850 20v GLT passar dej Bubben wink

hehe så de tkr du big_smile

BubbZeN !
BubbZeN
3 november 2007 · 6 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Tycker 850 för att den är snyggast, nyast och har minst volvo-raggar stämpel.
Inte så vettigt sagt kanske, men det är iaf vad jag hade valt.

okej smile  aa den är ruskigt snygg, även ostylad och stylad, men lite synd att de är framhjulsdrift bara wink

BubbZeN !
onej84
3 november 2007 · 1 854 Inlägg

740 är en riktigt bra första bil lätta och köra och jävligt roliga smile
850 är oxå en riktigt bra bil speciellt T5an smile

Markolainen
3 november 2007 ·

Om du ska köra 850 eller Calibra tycker jag det ska vara turbo.
Men frågan e om du kan få ngn av dessa i bra skick för pengarna.
Så satsa på en 940 ist enligt mig:)

sPoOoWiIiE Livs Njutare
3 november 2007 · 69 Inlägg

240 e ju en riktig stritsvagn första bilen plågar man alltid till max o så den håller oxå och det finns mycket reservdelar till den på skroten

MR. Hultin
BMW 325 "Ice blue angel" (2007)
BubbZeN
3 november 2007 · 6 Inlägg

onej84 skrev:
740 är en riktigt bra första bil lätta och köra och jävligt roliga smile
850 är oxå en riktigt bra bil speciellt T5an smile

mm smile

har funderat på att köpa en 850 elr en 740 90:ans modell smile dom e riktigt fina smile

BubbZeN !
BubbZeN
3 november 2007 · 6 Inlägg

sPoOoWiIiE skrev:
240 e ju en riktig stritsvagn första bilen plågar man alltid till max o så den håller oxå och det finns mycket reservdelar till den på skroten

aa fan poolaren har ju köpt en sån nyss, och dom går ju att fräscha upp till en snygg "gatbil" med smile
och som du säger finns ju mycket me delar smile

BubbZeN !
BubbZeN
3 november 2007 · 6 Inlägg

Markolainen skrev:
Om du ska köra 850 eller Calibra tycker jag det ska vara turbo.
Men frågan e om du kan få ngn av dessa i bra skick för pengarna.
Så satsa på en 940 ist enligt mig:)

nee de är ju de, pengarna =/ och ja vill ju inte köpa en dyr första bil, känns lite ovärt enligt mej tongue

aa får kika på vad det blir smile

BubbZeN !
sir_daniel www.kudoz.se
3 november 2007 · 3 802 Inlägg

200sx är helt ok förstabil.

ronne
3 november 2007 · 796 Inlägg

jag skulle nog satsat på en 940 och det säger jag inte bara för att jag själv har en utan för att slippa klassas som äkta volvo raggare. Annars ta 240n fast den sitter du inte lika bra i.

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.
Rille0
3 november 2007 · 2 021 Inlägg

BubbZeN skrev:
och dom går ju att fräscha upp till en snygg "gatbil" med smile

nej de går bara inte..
ta calibran eller typ 850 turbo. tongue

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
3 november 2007 · 1 300 Inlägg

Om du hittar en fräch 850 T5 för dem pengar så kör bara.

Annars 940 fulltryckare kanske?


Haft en 940 och jag saknar den nästan än, spec nu när vintern snart kommer. ;P

Och 850 har jag ju nu, and I just love it. smile

I do it my way
Niklas1987 NO
3 november 2007 · 2 182 Inlägg

köp dig en 240 smile så kommer du alltid åka omkring med ett leende på läpparna

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Youngblood Billackerare
3 november 2007 · 737 Inlägg

Jag tycker inte att du ska köpa dig en turbo bil. Dels är den dyrare och dels så blir man att köra bilen på ett annat sätt när den har lite mera effekt, och du har ju faktiskt bara kortet på prov tills prövotiden är slut. Att bli av med kortet under den tiden är inte så kul, det har jag erfarenhet av själv. Köp en utan och som inte är allt för dyr så du kan göra dina ev. misstag med en bil som det inte gör så mycket om du skadar lite. Du hinner skaffa dig en bil med turbo eller någonting annat "fränt" senare... du har ju hela livet på dig. smile

Corrado VR6R 3.0 Turbo
Volkswagen Corrado VR6 "Corrado VR6R 3.0 Turbo" (1992)
Hellquist
3 november 2007 · 499 Inlägg

Youngblood skrev:
Jag tycker inte att du ska köpa dig en turbo bil. Dels är den dyrare och dels så blir man att köra bilen på ett annat sätt när den har lite mera effekt, och du har ju faktiskt bara kortet på prov tills prövotiden är slut. Att bli av med kortet under den tiden är inte så kul, det har jag erfarenhet av själv. Köp en utan och som inte är allt för dyr så du kan göra dina ev. misstag med en bil som det inte gör så mycket om du skadar lite. Du hinner skaffa dig en bil med turbo eller någonting annat "fränt" senare... du har ju hela livet på dig. smile

Jag håller med! Satsa på en riktigt tålig bil exempelvis 740 eller 940. Jag hade aldrig köpt en Calibra, främst för att jag hatar Opel.

Volvotjej84 helt galen
3 november 2007 · 388 Inlägg

Jag håller med "youngblood" och "Hellquist". Att köpa sig en turbo som förstabil är väl inte det allra smartaste man kan göra...
Dels så är de dyrare i inköps om de inte är så slut att de rasar innan man är hemma... De kostar mer att äga och oftast mer att köra med för den delen. Är man dessutom en ovan förare så kan en turbo bli intressant att hantera på vintern. Allt beror ju på vad man är van vid, men man behöver ju inte öka risken att parkera bilen i ett träd eller dike det första man gör för att det finns mer effekt än man klarar av...

Vill man har framhjulsdrift så är ju 850 ett bra val, men om man som jag är uppvuxen med bakhjulsdrift oich trivs bäst i sådana bilar så är 2-7-9-serien bättre, vilket man föredrar beror ju på smak, krav och plånbok. Kör själv en 745 GL -90 just nu, hade hellre haft en välskött 945 Turbo, men de kostar lite väl mkt...

Varför åka fort när man kan åka brett?
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
4 november 2007 · 5 650 Inlägg

jag skulle då säga 940 eller calibran men vill du ha en bil som har trimm möjligheter ska du nog välja saab 90 tals modellerna

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang