läcker vatten?

jstoffe
4 november 2007 · 1 Inlägg

Jag har en Mercedes 230E -86. Nu är det så att den läcker en massa vatten och blir varm då det inte finns nåt vatten såklart, så jag får fylla på den efter jag kört 25-35 mil eller var tredje dag om jag inte kör så mkt, kan det vara fläktremmen som inte är tillräcklit spänd?? eller vad kan det vara för fel?,

paradyne Green Street Elite
4 november 2007 · 676 Inlägg

kan vara hål i kylarn lr nått annat ställe i värmepaketet. testa att köpa kylarcement tongue
de brukar ta kol på dom flästa läckage smile

Du
4 november 2007 · 121 Inlägg

jstoffe skrev:
Jag har en Mercedes 230E -86. Nu är det så att den läcker en massa vatten och blir varm då det inte finns nåt vatten såklart, så jag får fylla på den efter jag kört 25-35 mil eller var tredje dag om jag inte kör så mkt, kan det vara fläktremmen som inte är tillräcklit spänd?? eller vad kan det vara för fel?,

Att den blir varm är just för att det inte finns vatten i den. Har svårt att tro att någon ospänd fläcktrem gör det.

Du skriver inte vart vattnet läcker? Tex. har du hål i kylaren/slangar/vattenpump/frysplugg i motorn?
Läcker den bara medans du kör?

Det kan vara den "onda cirkeln" som gör det oxå dvs. Bilen kokar för att toppen är väck/toppackning väck, då försvinner vattnet och bilen går varm.

TokFinnen
5 november 2007 · 7 Inlägg

Hej!

Aj då!

Antingen så har toppens packning farit eller så är vattenpumpen slut eller kylaren och dess slangar kan ochså läcka.

För att kolla om toppen farit så ryker bilen vitgrå avgaser och tändstiften blir ljusgråa beige och slitna(mer än normal).

vatten pump: blött runt pumpen eller del av den och bilen droppar.

kan vara en väg att lämna in den på en bilfirma och be dom felsöka bilen. då får du veta exakt  om det är vattenpump,toppen eller kylaren(trycktest) som är felet och be om fastpris på jobbet innan!!!cool

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang