4327
Sök

varsel ljus på volvo 240!?

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
5 november 2007
Trådstartare
#1
tja! är det orginal med varsel ljus på volvo 240!? eller får man koppal om det själv!? har kollat alla säkringar och sånt, men det lyser inte när lampomkopplaren står på 0:an.. skulle va snällt om någon ville svara på detta då jag e trött på å behöva åka med full ljusstyrka på dan wink och i bostads området hem på natten..

mvh

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

1 436 Inlägg
5 november 2007
#2
hum, min 240 var orginal med varselljus på 0 läget.
Är det en import eller snuthäck du fått tag på?

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
5 november 2007
Trådstartare
#3
en gammel televerkare är det! import är det inte iaf!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Mr White
1 072 Inlägg
5 november 2007
#4
Om de inte är lamperna så är de säkerligen strömställaren som givit upp eller glötrådsvakten som spökar som sköter halvljatumatiken...Har haft samma me min oxå då var de glödtrådsvakten som var paj.
Senast redigerat av Robban 245 (5 november 2007)


El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
5 november 2007
#5
På min lyser det iaf vid 0 läget och alla andra 240 och 740m jag sett för det är aldrig nån som slår på ljuset häromkring tongue

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
5 november 2007
Trådstartare
#6
Robban 245 skrev:
Om de inte är lamperna så är de säkerligen strömställaren som givit upp eller glötrådsvakten som spökar som sköter halvljatumatiken...Har haft samma me min oxå då var de glödtrådsvakten som var paj.

lamporna är hela! men har ingen ström fram till lampan på varsel kontakten... vart sitter den där vakten!? vad kostar en sån? vart får ja tag på det lättast!? eller hur får jag reda på om det är den eller strömställaren!?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Mr White
1 072 Inlägg
6 november 2007
#7
Vakten sitter alldeles brevid rattstången å är grön..De är en rund sak me en massa stifft i..Till 99% så är de nog den som pajat...Brukar ofta kunna smälta ihop om man kör me 100watts lamper...De går att mäta upp på strömställaren me en ohm mätare.


montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
6 november 2007
Trådstartare
#8
ok! tack robban big_smile får ta å plocka ner den å kolla då smile vad kan en ny sån kosta!?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Mr White
1 072 Inlägg
6 november 2007
#9
Sån köper du för en billig penning på skroten=)..Men de måste vara samma färg på den.


montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
6 november 2007
Trådstartare
#10
okey! big_smile får ta en sväng dit i morgon om jag hinner efter jobbet då!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
695 Inlägg
14 maj 2008
#11
ursäkta jag lånar tråden lite snabbt, men vet någon hur man kan släcka ljuset på 0:an läget?
Bilen är en Volvo 740 1990 utan varselljus så det går inte att rycka någon säkring som på de gamla 700a-serierna, jag har tänk lite och undrar om man kanske kunnat ta en gammal glödtrådsvaktomkopplare från en 740 88 tror ni man kan släcka ljuset på 0an då?

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:


Sök