Irriterande bilister bakom

diamond_ Diamond
6 november 2007 · 540 Inlägg

beemern skrev:
ligg å tryck för nära mej så nitar jag till, gjort flera gånger, håller alltid hastigheten ligger över så anledning å ligga å trycka finns inte. men ligg nära och ja nitar...

moget..

Om det händer nån riktig olycka där nån skadas, då är det du som blir skyldig! Då du tvärnitar utan anledning.!!!!!

Asså, det är folk som du som inte borde köra på vägarna!

I'm Rick James Bitch!
_Spawned_ Maskinförare
6 november 2007 · 1 163 Inlägg

Nää, där håller jag faktiskt inte med dig... Det är helt SJÄLVförvållat vars man ligger på vägen. då du kör.. Och vem vet, det kanske "råkade" springa ut nått mot vägen.. ligger nån nära bakom, så lär ju inte han ha sett det.. Nä, nog skulle jag nita också.. Jag brukar försöka hålla avståndet till framförvarande.. då jag vill ha en chans att hinna stanna om det skulle hända nått..

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
Legolol
6 november 2007 · 169 Inlägg

Jag tvärnitade en gång både hans bil och min bil blev skrot men då hade han legat och tryckt mig i röven i 4 mil med flertalet tillfällen att köra om på dessutom fel inställda lampor. Testade flera gånger att sakta in köra till kanten men aset körde inte förbi och ops där satt han som gjutet i min kofångare. Han blev tokigt arg och i skade rapporten skrev jag var tvungen att bromsa för rådjur ^^ oj vad han fick betala när poliser märkte att det inte fanns bromsspår efter hans bil. Så jag tvekar inte att bromsa om det innebär att ingen av oss skadas, säg vad ni vill men kan man inte hålla avståndet till framförvarnade bil så får man vackert stå för vad som kan hända

Om en scitzo hotat att ta livet av sig är det gisslan drama då?
Volvo Amazon "RaTzOnEn" (1969)
klinder ...
6 november 2007 · 227 Inlägg

diamond_ skrev:

beemern skrev:
ligg å tryck för nära mej så nitar jag till, gjort flera gånger, håller alltid hastigheten ligger över så anledning å ligga å trycka finns inte. men ligg nära och ja nitar...

moget..

Om det händer nån riktig olycka där nån skadas, då är det du som blir skyldig! Då du tvärnitar utan anledning.!!!!!

Asså, det är folk som du som inte borde köra på vägarna!

Det där vill jag väldigt gärna att du förklarar hur fan den som ligger först kan bli skyldig...

Vem blir dömd till dråp om man stannar för en tant vid ett övergångsställe men det kommer en bil bakom i 110 och smäller in i bilen första bilen så den plockar tanten?

Ja inte fan kan det vara första bilen...


Ontopic. sätt upp 2st extra bromsljusen i bakrutan till en killswitch ist ;P så kan du ju lossas bromsa med dom utan att någon kommer till skada om nu inte föraren i bilen bakom får hjärtinfark big_smile

Senast redigerat av klinder (6 november 2007)

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...
Phaetoon
6 november 2007 · 8 156 Inlägg

diamond_ skrev:

beemern skrev:
ligg å tryck för nära mej så nitar jag till, gjort flera gånger, håller alltid hastigheten ligger över så anledning å ligga å trycka finns inte. men ligg nära och ja nitar...

moget..

Om det händer nån riktig olycka där nån skadas, då är det du som blir skyldig! Då du tvärnitar utan anledning.!!!!!

Asså, det är folk som du som inte borde köra på vägarna!

Det är väldigt svårt att bevisa en sådan sak. Det man kan bevisa är att bakomliggande bil körde för nära och inte hade tillräckligt avstånd till framförvarande bil för att kunna undvika en krock...
Sen om man är skyldig eller ej, det är en helt annan sak. Men om det inte finns inspelat på film så går det knappast att bevisa.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Brother_B Servicetekninker
6 november 2007 · 70 Inlägg

Jag håller alltid avstånd.
Men när man kör på motorväg och håller avstånd kommer det alltid nån och lägger sig emellan så man måste sakta ner och ge avstånd, då kommer nästa och lägger sig emellan.

Jag tycker inte heller om när folk ligger för nära, speciellet inte en stor SUV som har sina lampor rakt in i bakrutan, då önskar man att man hade nån form av lampa som fick dem att att öka avstånd.

_b
falloutboy
6 november 2007 · 1 723 Inlägg

dessa jävlar som inte håller avståndet. eller hetsar och visar att man ska flytta sig genom att de själva går ut på vägrenen. Senast blev jag så förbannad (och det var två idioter på samma dag) så jag tryckte lite hårdare på bromsen. Båda höll avståndet efter det. Hade god lust att gå ur och klappa till båda två. Fick såntdär skönt skakande i hela kroppen av ilskan.

falloutboy
6 november 2007 · 1 723 Inlägg

FireTraXX skrev:

MissMotor_ skrev:

evilaudio skrev:
ligger folk för nära??   flytta på er då elle gasa.. HEPP problemet e löst..

lol bra sakt!

Nää skämt å sido. Orkar man haka upp sig på de?! Varför bry sig..
Visst jag förstår vad du menar och visst de är jobbigt ibland men... de är väl deras problem.
Ogillar du det så bromsa lite hårt tvärt så dom kommer ännu närmare. De funkar iaf. Lovar att dom håller avståndet efter det. De blir ju deras fel om de skulle smälla. Men nej, så kanske man inte ska tänka.

Annars funkar de att blinka med bakdimmljuset. Men jag föreslår att inte haka upp sig på det

Vill bara säga att om man bromsar utan anledning och personen bakom kör in i en så är det lätt att den som bromsar blir ansvarig.

det är den som ligger för nära som blir ansvarig. det finns anledningar till varför man ska hålla avståndet. och plötsliga inbromsningar är en.

Mortalis VW-nörd?
6 november 2007 · 4 332 Inlägg

satte en dekal: www.polisen.se i stora bokstäver på skylthållaren, håller många medtrafikanter lugna tongue

alain www.bimmerpower.org
6 november 2007 · 3 995 Inlägg

när jag kommer bakifrån en bil och kör lite för nära är för att visa att jag önskar köra om, ja har sett flera gånger bilar med övningkör skylt som är spickad på vänsterkörfält där dom har ingenting att göra och som stanna där, stort fel från ledare, tyvär finns bara en lösning, köra om på höger sida i alla fall på 50 eller 70 vägar.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
PushedRay Sir Real
6 november 2007 · 390 Inlägg

alain skrev:
när jag kommer bakifrån en bil och kör lite för nära är för att visa att jag önskar köra om, ja har sett flera gånger bilar med övningkör skylt som är spickad på vänsterkörfält där dom har ingenting att göra och som stanna där, stort fel från ledare, tyvär finns bara en lösning, köra om på höger sida i alla fall på 50 eller 70 vägar.

Håller med å det är inte bara övningskörare finns många som ligger i vänster filen å fiser medans det är tomt i högerfältet. Finns ingen annledning att ligga där sj ligger jag alltid i höger förutom när man ska passera någon.

FireTraXX DFFL
6 november 2007 · 9 020 Inlägg

falloutboy skrev:

FireTraXX skrev:

MissMotor_ skrev:

lol bra sakt!

Nää skämt å sido. Orkar man haka upp sig på de?! Varför bry sig..
Visst jag förstår vad du menar och visst de är jobbigt ibland men... de är väl deras problem.
Ogillar du det så bromsa lite hårt tvärt så dom kommer ännu närmare. De funkar iaf. Lovar att dom håller avståndet efter det. De blir ju deras fel om de skulle smälla. Men nej, så kanske man inte ska tänka.

Annars funkar de att blinka med bakdimmljuset. Men jag föreslår att inte haka upp sig på det

Vill bara säga att om man bromsar utan anledning och personen bakom kör in i en så är det lätt att den som bromsar blir ansvarig.

det är den som ligger för nära som blir ansvarig. det finns anledningar till varför man ska hålla avståndet. och plötsliga inbromsningar är en.

Men bromsar man med avsikt att bli påkörd eller att störa trafiken bakom och då faktiskt blir påkörd så är man själv skyldig till olyckan.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
John87 Stolt Volvoägare
6 november 2007 · 4 913 Inlägg

FireTraXX skrev:
Men bromsar man med avsikt att bli påkörd eller att störa trafiken bakom och då faktiskt blir påkörd så är man själv skyldig till olyckan.

Men säger du till polisen sen "Han låg för nära så jag nitade så han skulle krocka" ?
Självklart säger du att du reflexbromsade för att du såg nåt som kunde varit en hare eller nåt i diket.

99% av fallen kommer idioten bakom få skulden för att han inte körde med tillräckligt mycket avstånd för att hinna reagera.

Enda nackdelen jag ser är väl att du får en kyss i röven och måste ha bilen på verkstad för att fixa det...

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
brillmongo
6 november 2007 · 874 Inlägg

Måste lägga till det att många är hetsiga här alltså, Visst är det jäkligt jobbigt/irriterande med idioter som ligger och nosar en i röven för nära för länge.
Men tänk er för en extra gång säger jag bara. Jag har själv varit nära att göra nåt liknande vid ett par tillfällen. Men Whiplash skador får man enklast om man blir påkörd bakifrån. Och jag vill i alla fall inte dra på mig sådana skador bara för att "lära" nån hålla avstånd...

Och förresten tror ni verkligen på er själva när ni säger att ni är så himla duktiga på att hålla avstånd och vad menar ni med avstånd förresten i laglig mening eller behaglig mening?. Ni måste bo i samma stad allihop om ni får det att funka.. Vart ligger den? I fantasiland då eller?

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-
Audi A4 2.8 V6 quattro "bea II" (1997)
Phaetoon
6 november 2007 · 8 156 Inlägg

John87 skrev:

FireTraXX skrev:
Men bromsar man med avsikt att bli påkörd eller att störa trafiken bakom och då faktiskt blir påkörd så är man själv skyldig till olyckan.

Men säger du till polisen sen "Han låg för nära så jag nitade så han skulle krocka" ?
Självklart säger du att du reflexbromsade för att du såg nåt som kunde varit en hare eller nåt i diket.

99% av fallen kommer idioten bakom få skulden för att han inte körde med tillräckligt mycket avstånd för att hinna reagera.

Enda nackdelen jag ser är väl att du får en kyss i röven och måste ha bilen på verkstad för att fixa det...

Plus en whiplash-skada?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
John87 Stolt Volvoägare
6 november 2007 · 4 913 Inlägg

brillmongo skrev:
Och förresten tror ni verkligen på er själva när ni säger att ni är så himla duktiga på att hålla avstånd och vad menar ni med avstånd förresten i laglig mening eller behaglig mening?. Ni måste bo i samma stad allihop om ni får det att funka.. Vart ligger den? I fantasiland då eller?

"Tre-sekunders-regeln" är en ganska bra tumregel.
Har för mig att i körkortsboken stog det att man ska ta den hastigheten man kör i och använda det som avstånd i meter till bil framför.
D.v.s: Kör man i 90km/h bör man ha 90m till nästa bil.

Och ja, jag håller avståndet ganska så noga. Enda undantaget skulle vara om jag ska köra om.

Så du menar att eftersom det finns någon som inte följer reglerna så behöver du inte heller göra det?

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
John87 Stolt Volvoägare
6 november 2007 · 4 913 Inlägg

Phaetoon skrev:

John87 skrev:

FireTraXX skrev:
Men bromsar man med avsikt att bli påkörd eller att störa trafiken bakom och då faktiskt blir påkörd så är man själv skyldig till olyckan.

Men säger du till polisen sen "Han låg för nära så jag nitade så han skulle krocka" ?
Självklart säger du att du reflexbromsade för att du såg nåt som kunde varit en hare eller nåt i diket.

99% av fallen kommer idioten bakom få skulden för att han inte körde med tillräckligt mycket avstånd för att hinna reagera.

Enda nackdelen jag ser är väl att du får en kyss i röven och måste ha bilen på verkstad för att fixa det...

Plus en whiplash-skada?

Jag sa aldrig att du ska nita om nån ligger dig i röven på motorvägen.

Jag har varit med om att bli påkörd bakifrån innan så jag vet hur det är.
I lägre hastigheter är det ingen fara, inte från mina erfarenheter iaf.

Sen om du är jätteorolig för whiplash-skador så låt bli att nita då. Problemet löst smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
brillmongo
6 november 2007 · 874 Inlägg

John87 skrev:

brillmongo skrev:
Och förresten tror ni verkligen på er själva när ni säger att ni är så himla duktiga på att hålla avstånd och vad menar ni med avstånd förresten i laglig mening eller behaglig mening?. Ni måste bo i samma stad allihop om ni får det att funka.. Vart ligger den? I fantasiland då eller?

"Tre-sekunders-regeln" är en ganska bra tumregel.
Har för mig att i körkortsboken stog det att man ska ta den hastigheten man kör i och använda det som avstånd i meter till bil framför.
D.v.s: Kör man i 90km/h bör man ha 90m till nästa bil.

Och ja, jag håller avståndet ganska så noga. Enda undantaget skulle vara om jag ska köra om.

Så du menar att eftersom det finns någon som inte följer reglerna så behöver du inte heller göra det?

Det handlar inte så mycket om att följa regler, det är skillnad på att kanske inte hålla helt korrekt avstånd och att ligga bakom och råstressa, vilket jag bör tillägga jag inte heller gör. Såvida jag kanske inte har bråttom och ska köra om på bästa möjliga ställe... Men det kan ju inte billisten framför veta... han tycker nog bara jag är en oansvarig idiot som ligger och stressar och känner för att trycka på bromsen...

Och om man inte har bråttom ligger på landsväg med lite jämt flytande trafik visst håller man sitt avstånd då ... men vi säger att det är lite mer trafik och det ligger en riktig bromskloss som kör 20 km/h för långsamt längst fram, det är två mil kö och få med bra tillfällen att köra om... då är det inte många som håller avstånd. Inte jag heller. Om du lyckas med den bedriften i en sån situation kan du ju belöna dig själv med en medalj eller nåt...

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-
Audi A4 2.8 V6 quattro "bea II" (1997)
UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
6 november 2007 · 839 Inlägg

När jag övningskör och det hamnar ett sånt as bakom så bromsar jag bara ner hastigheten ännu mer, allt för att djävlas.....

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
zoopåse
6 november 2007 · 1 171 Inlägg

Det är meningslöst att ligga tätt bakom, att inte alla inser det, även om det är kö bakom någon som kör sakta. Ligger man en bit bakom så är det ju lättare att se när man kan köra om och man har dessutom en sträcka att få upp hastigheten på så att man befinner sig så kort tid som möjligt på fel sida av vägen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang