4060
Sök

Låst in nyckeln i bilen :(

German Engineering
9 083 Inlägg
7 november 2007
Trådstartare
.
Senast redigerat av CarpeDiem (12 februari 2011)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

1 585 Inlägg
7 november 2007
har dören låst sig eller den har fryst fast?tongue jadu i värsta fall får man krossa den lilla sidorutan bak den är ju billigast att laga sen öppna dörren, eller om du försöker bryta upp dörren, nog inte speciellt lätt:P men det kan gå. Tjuvarna klarar ju det;)
Senast redigerat av Jolle87 (7 november 2007)

Neerd
1 596 Inlägg
7 november 2007
reserv nyckel? prova värma låset med typ tändare elr ngt om det fryst fast....
Senast redigerat av alex_side (7 november 2007)

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

1 453 Inlägg
7 november 2007
Bästa sättet att tina ett fruset lås är enligt min mening att fylla en plastpåse med skållhett vatten och trycka den mot låset (med omnejd) i några minuter, samt att spruta in frostlösande låsolja (PFTE) i låset.

Jocke

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
7 november 2007
vi lyckades låsa in nycklarna i sierran, det var bara till att bryta upp låset på förar dörren, för övrigt rätt inbrottssäkert verkade det som roll

så det är väll bara bryta upp låset och byta ut det tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

1 171 Inlägg
7 november 2007
Jag fattar inte. Har han bara en nyckel på en 1v gammal bil eller är det låset som kärvar? Om låset kärvar går det inte att tina upp låset? Har bilen inget nyckelhål på höger framdörr?

Har bilen "låst sig själv" automatiskt eller är det fel på låsprogrammet eller är bilen upplåst men det går inte att få upp någon av dörrarna pga kylan?

Sedan tror jag det är dumt att låta motorn stå på tomgång när det är kallt ute. Skapar man rutorna först och startar bilen och kör iväg direkt så sliter det förmodligen mindre på motorn.

DFFL
9 020 Inlägg
7 november 2007
zoopåse skrev:
Jag fattar inte. Har han bara en nyckel på en 1v gammal bil eller är det låset som kärvar? Om låset kärvar går det inte att tina upp låset? Har bilen inget nyckelhål på höger framdörr?

Har bilen "låst sig själv" automatiskt eller är det fel på låsprogrammet eller är bilen upplåst men det går inte att få upp någon av dörrarna pga kylan?

Sedan tror jag det är dumt att låta motorn stå på tomgång när det är kallt ute. Skapar man rutorna först och startar bilen och kör iväg direkt så sliter det förmodligen mindre på motorn.

Jag gissar på att det är en äldre bil...

Självklart så skadar det motorn mer om man startar och kör direkt när det är kallt ute.
INTE tvärtom som du verkar tro.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Rent A Retard !
674 Inlägg
7 november 2007
zoopåse skrev:

det är aldrig bra att varva en kall motor.. vilket du måste göra för att kunna köra roll

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

The one and only
1 091 Inlägg
7 november 2007
vad handlar det om för bil? neutral

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

905 Inlägg
7 november 2007
ring en låssmed?  sticker lås pinnarna upp är det juh bara ta en ståltråd och rycka i denna.

är det inte men manuella fönstervevar så kan du ta bända försiktigt i dörren så du får in en lite kraftigare ståltråd med en ring i ena ändan och veva ner rutan.

varken eller så får du nog sikta på minsta rutan och sen dammsuga i nåra år.

1 171 Inlägg
7 november 2007
Vad jag har hört så ska det vara bra att belasta en kall motor rimligt så att den blir varm så snabbt som möjligt och smörjer ordentligt, dvs köra den som vanligt direkt efter man startar. Jag pratar inte om att varva motorn på höga varv, det är nog lika dumt som att låta den stå på tomgång och gnida metall utan smörjning tills den blir varm. Får man upp lite oljetryck så slits motorn mindre.
Senast redigerat av zoopåse (7 november 2007)

112 Inlägg
7 november 2007
de skulle vara kul att veta vad för bil????
om du alltså vill ha hjälp menar jag..

German Engineering
9 083 Inlägg
7 november 2007
Trådstartare
tack för alla tips och lösningar men det löste sig. Det är en Volkswagen Golf CL årsmodell 94 som är 5-dörrars med en motor på 1.4 liter.
Senast redigerat av CarpeDiem (12 februari 2011)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Sleeper
3 084 Inlägg
7 november 2007
sjäv tappade man nycklarna på SwedenRock 120 mil hemifrån i somras tack och lov att farbror blå och snälla personer finns ibland smile Reserv nyckeln var borta och det var sista dagen man upptäcke att man söp bort en magväska. O,o Annars hade det blitt ringa låssmeden bryta upp lås+dörr och förstöra larmet. Fack vad tur man hade!  men nu blev det lite OT
Senast redigerat av Sushikocken (7 november 2007)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

study
772 Inlägg
7 november 2007
jag skulle hänga på rutan få ner den lite och köra med ståltråd på låsknoppen det borde funka.

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
www.kudoz.se
3 802 Inlägg
7 november 2007
äh... kolla vad en bättre beggad ruta kostar på skroten (inte många kronor) och knacka rutan, eller bänd ut dörren i ovankant med träbitar (så man minimerar ev. bucklor) och ta sedan grov ståltråd som du kan forma och kom åt antingen dörrhantaget eller låspinnen.

men knacka rutan är mitt tips, samt tejpa den med tex silvertejp innan så att så mycket som möjligt stannar utanför bilen...

Avstängd
653 Inlägg
7 november 2007
zoopåse skrev:
Vad jag har hört så ska det vara bra att belasta en kall motor rimligt så att den blir varm så snabbt som möjligt och smörjer ordentligt, dvs köra den som vanligt direkt efter man startar. Jag pratar inte om att varva motorn på höga varv, det är nog lika dumt som att låta den stå på tomgång och gnida metall utan smörjning tills den blir varm. Får man upp lite oljetryck så slits motorn mindre.

finns ju liksom bara fördelar med o låta den stå på tomgång när man skrapar rutorna,

bilen blir ju varm och tinar upp lite grann och man ska ju inte varva en motor som är kall ??

Jag har rätt i vad jag än säger.

8 156 Inlägg
7 november 2007
Det finns en hel del guider som som tar upp hur man bryter sig in i olika bilar. Men det känns som om den kunskapen ska nå så få som möjligt utanför polis/räddnings-/bärgningstjänst/säkerhetsbolag och liknande.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök