Lambda sond Volvo 850

Andrey
7 november 2007 · 34 Inlägg

Hej!

Är det någon som vet om man får köra bil ifall lampan "Lambda sond" börjat lysa?
Jag har en Volvo 850 och det känns inte så bra om bilen kan stanna plötsligt på ngn motorväg...

turbodeath
7 november 2007 · 2 452 Inlägg

det går att köra fast det bästa är att bli av med felkoden eller det som orsakar att lampan tändes för som det är nu så ger den dig en fet blandning....

döden kommer tillbaka
lingua
7 november 2007 · 2 271 Inlägg

Körde själv i 3 mån med den lysande till och från innan man fick arslet ur vagnen och böt lambdan. Ska dock tilläggas att det finns ett antal orsaker varför den kan lysa å du bör se över det.
Ta loss minuspolen på batteriet ett tag för att nolla boxen så släcks den, men kolla
felkoder så får du en humm varför den lyser. Den kommer garanterat börja lysa så småningom igen.

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
E-son
7 november 2007 · 245 Inlägg

Beror väl på av vilken anledning den lyser. Bara att läsa av felkoden.

Min har lyst över ett år.

_Wallis_
7 november 2007 · 4 506 Inlägg

Köra kan du, Men den går ju antingen Fett eller Magert eftersom lampan lyser,
Varför ser du inte till å få det fixat bara?

Kan du andas kan du dö.
Sushikocken Sleeper
7 november 2007 · 3 084 Inlägg

det finns väl 3 lambda mojjar va? en är väl bara nån avläsare med nån mindre viktig funktion är den paj så händer inte så mycket? helt inkompetent på ämnet men nått jag hörde då min lambda lampa lyste.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang