Själv kör jag med Google Chrome och den kan jag rekommendera som browser mot Explorer etc. Då kan man enkelt göra en drag n' drop på bilden upp till flikfältet och man får högupplöst direkt. Eller så högerklickar man helt enkelt på bilden och får samma resultat. Lite trist att Garaget skalar ner bilderna numera. Bilden jag jobbat med är ännu större än den uppladdade.
Edit: Kom ju på att Windows Live har en dump där man kan stoppa in foton och annat vilket kommer väl till pass. Det var ju bara att tanka upp bilderna dit och då har man full upplösning direkt. Alla som har en hotmail eller live adress har tillgång till detta.
Ja det verkar inte bättre än att man får hitta ett alternativt uppladdningsställe. Det är ju inte allt för länge sen garaget ändrade upplösningen på uppladdade bilder. Mina tidigare alster had full upplösning efter uppladdning. Men det är klart, det blir ju lätt mycket stora filer att lagra i längden.
Har ju märkt att en del laddar upp fuskbugg.se och mitt Kaspersky får spelet av dessa adresser.
Edit: Nu har jag kollat på dessa bilder på datorn och jag hittar dock ingen skillnad på dem. De båda har vad jag kan se en upplösning på 1024x768 och Garaget verkar skala ner bilderna till en maxbredd på 1024 px. De är alltså lika. Enda skillnaden är att du har länkat den första från ditt galleri och inte bilden direkt. Men visst, det är klar skillnad på större bilder när de blir ner skalade, man tappar ju en hel del på det.
Jag gjorde också en vit, då det var snyggast:P Inte mycket gjort, sänkning omlackering tod bort lite små detaljer. Tyvärr är det lika jobbigt varje gång att vara den som laddar upp efter T0bbster:/
Regler: Bakgrunden måste bytas ut. Det blir lite roligare med variation i bidragen än att alla ser mer eller mindre lika ut. Dessutom lägger man på en svårighetsgrad när man måste tänka på ljus etc.