20 000kr i böter för ett skämt!?

richardoo290 VOLVO for life..
9 november 2007 · 2 113 Inlägg

det är nog så allihop att när en människa får makt så blir han maktgalen,
villket reinfeldt visar här. sven svensson skulle aldrig lyckas ge henne 20 000-papp i böter, han skulle nog inte vilja det för den delen heller...  för 10 år sen skulle reinfeldt ta de som ett skämt... men nu, nu kan han sätta dit henne så de ryker! då gör han det... även om det är fel av han och han vet om det, så gör han det bara för han kan.. "maktgalen"

Senast redigerat av richardoo290 (9 november 2007)

zewmah
9 november 2007 · 81 Inlägg

Alltså era djävla påsar med nötter (richardoo290 & saab900racing):
Målsäganden i en rättegång - oavsett om det är statsministern, kungen eller era mammor - kan ALDRIG påverka bötesbeloppet en åtalad eventuellt döms till att betala. Det är rättens ordförande (dvs domaren) som sätter det skadeståndsbelopp och vilka eventuella övriga böter en åtalad ska beläggas med OAVSETT vad en målsägare har begärt.

I det aktuella fallet var det väl inte ens statsministern målsägare utan Säkerhetspolisen som har drivit på målet för att tydligt markera att attacker av alla dess former, på våra folkvalda oavsett partitillhörighet inte är OK?

Det verkar även rätt tydligt att även rätten valt att markera kraftigt att politikerattacker inte är OK, iaf om man ser till utdömt straff i förhållande det begågna brottet.

Så snälla ni; rikta Er ilska dit den faktiskt hör hemma, till SÄPO samt tingsrätten som handlade det aktuella åtalet - och blanda inte in sittande regering för att vinna billiga propagandapoäng. Det är väl inte för mycket begärt?

-Mike- Stolt tvåbarnsfar
9 november 2007 · 548 Inlägg

richardoo290 skrev:

MikeAero skrev:
Förstår honom då han är utsatt överallt han kommer! Även om det nu hade varit han som hade gjort anmälan så förstår jag honom. Tänk om de hade låtit detta gå förbi och då hade det varit som när Horras skall utse Nobelpristagaren i litteratur att ngn(rosa pyjamasklädd Jert Fylking) ropar "ÄNTLIGEN". Samma sak kommer hända med Reinfeldt att det kommer ngn och sprutar ner honom så fort han visar sig och det visar de på detta sätt att de inte går med på det! Man kan tänka så också visst var det saftigt men men. Han är ju som sagt var utsatt var han än går!

poliser/brandmänn riskera sitt liv varje dag... de kan tåla ett skämt..
de vet vad jobbet innebär, det borde reinfeldt också göra.
om han inte kan vara statsminister och ta ett skämt samtidigt borde han inte vara statsminister.

Spelar nog ingen roll vilken minister det är! Detta är ofredande och på en statsminister så är det allvarligt! Om ngn som jag inte kände kom fram och sprutade mig så hade jag blivit skitsne och förmodligen gjort ngt allvarligare mot denna individen! Nu visar de att de inte tolererar ngt sådant här! Det är för att det inte skall bli allvarligare än vad som skedde nu! Det finns ju de som skall tänja på gränserna hela tiden och se hur långt man kan gå och det har de visat nu att detta betende inte tolereras!

-Mike-
BMW 320i (2003)
Goffen Administratör
9 november 2007 · 2 975 Inlägg

Kan ni inte hålla tråden på en vettig nivå kommer den att låsas !

Statsministern är inte en svensson utan sveriges ledare ! Att ens säga att man ska ha ihjäl honom betraktas som ett allvarlig brott. Som jag ser det gick reportern över gränsen för vad som är tillåtet och för detta straffas hon. Tänk om nån mer får ideen att spruta vatten på statsministern med en "svart" vattenpistol då kanske den personen blir skjuten till döds av säkerhetspolisen alt kanske har laddat vattenpistolen med urin eller liknande !?

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
richardoo290 VOLVO for life..
9 november 2007 · 2 113 Inlägg

Goffen skrev:
Kan ni inte hålla tråden på en vettig nivå kommer den att låsas !

Statsministern är inte en svensson utan sveriges ledare ! Att ens säga att man ska ha ihjäl honom betraktas som ett allvarlig brott. Som jag ser det gick reportern över gränsen för vad som är tillåtet och för detta straffas hon. Tänk om nån mer får ideen att spruta vatten på statsministern med en "svart" vattenpistol då kanske den personen blir skjuten till döds av säkerhetspolisen alt kanske har laddat vattenpistolen med urin eller liknande !?

varför inte låsa in henne på livstid när ni endå är igång..
trodde alla skulle hålla med om dett men tydligen finns det för många som avgudar och älskar reinfeldt här...  det var fel av hon, men harrgud 20 papp är väll lite väl??

BBAD Utbildad hobbymekare
9 november 2007 · 1 125 Inlägg

vissa ha väll ingen humor

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
-Mike- Stolt tvåbarnsfar
9 november 2007 · 548 Inlägg

Goffen skrev:
Kan ni inte hålla tråden på en vettig nivå kommer den att låsas !

Statsministern är inte en svensson utan sveriges ledare ! Att ens säga att man ska ha ihjäl honom betraktas som ett allvarlig brott. Som jag ser det gick reportern över gränsen för vad som är tillåtet och för detta straffas hon. Tänk om nån mer får ideen att spruta vatten på statsministern med en "svart" vattenpistol då kanske den personen blir skjuten till döds av säkerhetspolisen alt kanske har laddat vattenpistolen med urin eller liknande !?

Precis det jag menade! Det kan ju gå överstyr!

-Mike-
BMW 320i (2003)
-Mike- Stolt tvåbarnsfar
9 november 2007 · 548 Inlägg

richardoo290 skrev:

Goffen skrev:
Kan ni inte hålla tråden på en vettig nivå kommer den att låsas !

Statsministern är inte en svensson utan sveriges ledare ! Att ens säga att man ska ha ihjäl honom betraktas som ett allvarlig brott. Som jag ser det gick reportern över gränsen för vad som är tillåtet och för detta straffas hon. Tänk om nån mer får ideen att spruta vatten på statsministern med en "svart" vattenpistol då kanske den personen blir skjuten till döds av säkerhetspolisen alt kanske har laddat vattenpistolen med urin eller liknande !?

varför inte låsa in henne på livstid när ni endå är igång..
trodde alla skulle hålla med om dett men tydligen finns det för många som avgudar och älskar reinfeldt här...  det var fel av hon, men harrgud 20 papp är väll lite väl??

Röstade inte på honom! Men nu har de på Fredag hela veckan sagt sitt om Reinfeldt! De får väl pröjsa snart de med!

-Mike-
BMW 320i (2003)
richardoo290 VOLVO for life..
9 november 2007 · 2 113 Inlägg

MikeAero skrev:

richardoo290 skrev:

Goffen skrev:
Kan ni inte hålla tråden på en vettig nivå kommer den att låsas !

Statsministern är inte en svensson utan sveriges ledare ! Att ens säga att man ska ha ihjäl honom betraktas som ett allvarlig brott. Som jag ser det gick reportern över gränsen för vad som är tillåtet och för detta straffas hon. Tänk om nån mer får ideen att spruta vatten på statsministern med en "svart" vattenpistol då kanske den personen blir skjuten till döds av säkerhetspolisen alt kanske har laddat vattenpistolen med urin eller liknande !?

varför inte låsa in henne på livstid när ni endå är igång..
trodde alla skulle hålla med om dett men tydligen finns det för många som avgudar och älskar reinfeldt här...  det var fel av hon, men harrgud 20 papp är väll lite väl??

Röstade inte på honom! Men nu har de på Fredag hela veckan sagt sitt om Reinfeldt! De får väl pröjsa snart de med!

de?   en stackars reporter som inte tänkte skämte med honom från början, såg han gick fram för att prata och var tvungen att snabbt göra ett beslut om ifall hon skulle skämta med han.
eftersom det är hennes jobb att skämta med folk, så tog hon tilfället i akt.

javisst straffa henne då, men 20-papp är sjukt mkt och fruktansvärt elakt av både reinfeldt och
domstolen. reinfeldt borde sagt "nu glömmer vi detta allihop" efter hon sagt förlåt som hon gjorde...

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
9 november 2007 · 1 300 Inlägg

Jag tycker att det är lite löjligt ja, hade hon skämtat med någon annan så hade det ju inte blivit ett sådant liv det kan jag ju aldrig tänka mig.

Vart är Sverige påväg kan man undra ibland, kommer nog aldrig att få ett svar på det men undra kan man alltid...



Nej, nu ska jag ut och göra staden osäker wink

I do it my way
richardoo290 VOLVO for life..
9 november 2007 · 2 113 Inlägg

BadGirl_854T5 skrev:
Jag tycker att det är lite löjligt ja, hade hon skämtat med någon annan så hade det ju inte blivit ett sådant liv det kan jag ju aldrig tänka mig.

Vart är Sverige påväg kan man undra ibland, kommer nog aldrig att få ett svar på det men undra kan man alltid...



Nej, nu ska jag ut och göra staden osäker wink

akta bara så du inte råkar skvätta vatten på nån i regeringen... dryga böter på de nuförtiden..
men de e lungt om du skvätter på en människa. tongue

Goffen Administratör
9 november 2007 · 2 975 Inlägg

Jag har ingen åsikt om straffets belopp eller liknande men jag står fast vid att det är en allvarlig sak hon gjort och då menar jag inte vattnet i sig utan den moraliska aspekten och den bristande respekten för sveriges ledare och det är just att han är sveriges ledare som gör honom till en måltavla. Ta ex en polis slår du en sån på käften får du ett hårdare straff än om du slår mig på käften osv....

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
richardoo290 VOLVO for life..
9 november 2007 · 2 113 Inlägg

Goffen skrev:
Jag har ingen åsikt om straffets belopp eller liknande men jag står fast vid att det är en allvarlig sak hon gjort och då menar jag inte vattnet i sig utan den moraliska aspekten och den bristande respekten för sveriges ledare och det är just att han är sveriges ledare som gör honom till en måltavla. Ta ex en polis slår du en sån på käften får du ett hårdare straff än om du slår mig på käften osv....

skall det vara en sådan orättvisa i sverige tycker du?

camaro67 Meister
9 november 2007 · 6 763 Inlägg

Goffen skrev:
Jag har ingen åsikt om straffets belopp eller liknande men jag står fast vid att det är en allvarlig sak hon gjort och då menar jag inte vattnet i sig utan den moraliska aspekten och den bristande respekten för sveriges ledare och det är just att han är sveriges ledare som gör honom till en måltavla. Ta ex en polis slår du en sån på käften får du ett hårdare straff än om du slår mig på käften osv....

Respekt för Sveriges ledare finns inte alls nu för tiden. Kungen verkar man få skojja med hur som helst. Det är helt åt helvete.  Sen är det ännu värre att man skojjar om hans dysflexi(stavning?). Men att kasta lite vatten tycker jag är ganska oskyldigt.

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Goffen Administratör
9 november 2007 · 2 975 Inlägg

Det är ingen orättvisa. Har du inte spärren i dig att inte ge dig på en myndighetsperson så kostar det extra... Personen i sig är inte värd mer än en annan person det tycker jag inte men det faktum att det är en lagens tjänare gör det hela lite allvarligare....

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Goffen Administratör
9 november 2007 · 2 975 Inlägg

Ja vi kan säkert dra upp hur många olika exempel som helst på vad som är rätt och fel. Jag har som sagt inte sagt att 20tusen är ett rimligt belopp för "brottet" men vad vill ni att det ska vara då ? Skulle hon haft ett ajjabajja och 2000kr och då riskerat att nästa gång vår statsminister visar sig ute står det 100personer med vattenpistoler o sprutar?
Skriv lite vad ni tycker är rimligt då för den typen av påhopp !

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
richardoo290 VOLVO for life..
9 november 2007 · 2 113 Inlägg

Goffen skrev:
Det är ingen orättvisa. Har du inte spärren i dig att inte ge dig på en myndighetsperson så kostar det extra... Personen i sig är inte värd mer än en annan person det tycker jag inte men det faktum att det är en lagens tjänare gör det hela lite allvarligare....

det ÄR orättvisa,  frågan vi diskuterar är om det är bra eller inte,
ok, ge henne böterpå 1000kr då för han är så speciell..?  men just det att stackarn får 20 000kr i böter tycker jag var dåligt...  för ett så dumt skämt som många inte ens tar illa upp vid?

richardoo290 VOLVO for life..
9 november 2007 · 2 113 Inlägg

Goffen skrev:
Ja vi kan säkert dra upp hur många olika exempel som helst på vad som är rätt och fel. Jag har som sagt inte sagt att 20tusen är ett rimligt belopp för "brottet" men vad vill ni att det ska vara då ? Skulle hon haft ett ajjabajja och 2000kr och då riskerat att nästa gång vår statsminister visar sig ute står det 100personer med vattenpistoler o sprutar?
Skriv lite vad ni tycker är rimligt då för den typen av påhopp !

man ska inte straffa en person orättvist och extra hårt bara för att "andra" ska sköta sig och inte spruta ner han med vattenpistoler..  om det finns nånting ja bara inte klarar av så är det orättvisa!  och detta är orättvisa i allra högsta grad!

FireTraXX DFFL
9 november 2007 · 9 020 Inlägg

richardoo290 skrev:

Goffen skrev:
Ja vi kan säkert dra upp hur många olika exempel som helst på vad som är rätt och fel. Jag har som sagt inte sagt att 20tusen är ett rimligt belopp för "brottet" men vad vill ni att det ska vara då ? Skulle hon haft ett ajjabajja och 2000kr och då riskerat att nästa gång vår statsminister visar sig ute står det 100personer med vattenpistoler o sprutar?
Skriv lite vad ni tycker är rimligt då för den typen av påhopp !

man ska inte straffa en person orättvist och extra hårt bara för att "andra" ska sköta sig och inte spruta ner han med vattenpistoler..  om det finns nånting ja bara inte klarar av så är det orättvisa!  och detta är orättvisa i allra högsta grad!

Att rätten har dömt folk till ovanligt hårda straff för att statuera exempel är inget nytt.
Nu kommer det garanterat inte hända en andra gång-

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
richardoo290 VOLVO for life..
9 november 2007 · 2 113 Inlägg

FireTraXX skrev:

richardoo290 skrev:

Goffen skrev:
Ja vi kan säkert dra upp hur många olika exempel som helst på vad som är rätt och fel. Jag har som sagt inte sagt att 20tusen är ett rimligt belopp för "brottet" men vad vill ni att det ska vara då ? Skulle hon haft ett ajjabajja och 2000kr och då riskerat att nästa gång vår statsminister visar sig ute står det 100personer med vattenpistoler o sprutar?
Skriv lite vad ni tycker är rimligt då för den typen av påhopp !

man ska inte straffa en person orättvist och extra hårt bara för att "andra" ska sköta sig och inte spruta ner han med vattenpistoler..  om det finns nånting ja bara inte klarar av så är det orättvisa!  och detta är orättvisa i allra högsta grad!

Att rätten har dömt folk till ovanligt hårda straff för att statuera exempel är inget nytt.
Nu kommer det garanterat inte hända en andra gång-

vad tycker du i denna frågan firetraXx, lite nyfiken bara eftersom vi brukar" ha olika åsikter tongue
men här måste du väll endå hålla med mig?  iallafall till en del?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang