Kör inte särskilt ofta på större vägar där man träffar på särskilt många lastbilar så dom lastbilar man träffar på är oftast inne i samhällen och ibland händer det att någon chaffis kör lite galet.
Hade precis snott morsans bil på hennes jobb en gång för längesen och då kommer det en lastbil med extra pålägg (AKA släp

) från höger i en trevägskorsning och eftersom jag ser på långt håll att han ska svänga in där jag kommer ut ifrån och dessutom har släp så stannar jag ju en bra bit innan "taggarna" bara för att han ska komma förbi men trofan att han likförbannat svänger så att han själv ligger typ halvvägs över mittlinjen på min sida och släpet skär ju såklart min sida totalt så jag fick tom backa upp så min bil (eller ja, morsans

) stod med två hjul på trottoaren. Och då hade jag ju ändå från början stannat iaf *minst* 1½ eller 2 billängder från korsningen och han hade gott om plats på sin högersida så han kunde ha kört på sin sida av vägen istället för att ligga långt över på min sida.
Det hela slutade med att en av plastboxarna under släpet tog i framskärmen på morsans 900s -97 precis i höjd med det där vecket som är i skärmen så det såg nästan ut som om det var en planerad buckla

Eftersom jag såg att han skulle till morsans jobb så stannade jag bara till med bilen och kollade vad som hänt med bilen och såg bucklan och då körde jag bort till morsans jobb och letade upp snubben och snackade med han och förklarade hur det låg till och först sa han att han skulle ta det men senare skyllde han tydligen på mig men eftersom jag och farsan hade varit ute och mätt hela korsningen och gjort snuskigt detaljerade ritningar och beskrivningar på hur det gick till så gav försäkringsbolaget mig rätt

Annat än denna idioten så har jag nog aldrig direkt sett någon chaffis som kört riktigt illa.
Av detta kan man lära sig att:
1. Alla lastbilschaffisar är inte 100% perfekta.
2. När man har med försäkringsbolag att göra så finns det inget som heter för mycket information eller för små detaljer.
PS. någon snackade om otacksamhet och att folk inte tackar när dom blir förbisläppta men hur ska man tacka då ??
Det finns ju en blinkning eller något annat för allting istortsett, vad betyder alla blinkningar osv ??
Vilken är "tack-blinkningen" ??