elecan
Överladdad
10 november 2007
· 20 Inlägg
Tjo!
Eftersom så många andra även har startat en tråd om deras vrålåk så får väl jag också göra det. I grund och botten så var min 200 ett bra exempel på vad en original bil och utgångprojekt är, den hade endast ett chip, 2,5" catback & höjtladdtryck när jag köpte den. Kjolar fanns monterade på den samt ett par andra fälgar, inget att hänga i granen.
Den första perioden (6 dagar) gled jag bara omkring i bilen och njöt att den var min, efter ett tag hördes ett gnisslade ljud från bakvagnen och diffen hade rasat.
Detta var då jag upptäckte att det fanns otroligt potential i bilen i övrigt och jag började genast leta mera fel och mindre bra lösningar som jag kunde förbättra, värt att nämna är att jag älskar att göra uppgraderingar och se en sämre sak förbättras, älskar den processen.
Kort & gott så blev detta ras en stortidslinje till nuet som jag fortfarande står, lika kåt på att uppgradera mitt nuvarande och det gör jag just här. enjoy.
Ska försöka dokumentera så mkt som möjligt, enligt tidslinje hur jag fått ihop det även.
Anyway .. enjoy.
Nuvarande tillfälliga setupen:
Motor:
Garret GT28RS med 1,1 bars laddtryck
444cc Skyline Spridare
Z32LMM
Steg 3 chip anpassat till överstående
Dubbla avgaskammar
FMIC Från autobahn88
XS-Power extraktorgrenrör
Greddy Type-RS Återcirkulerande dumpventil
KLRacing linjär Bränsletrycksregulator
Motoria 3" Fullflödesavgassystem med 3" downpipe och utan katalysator
Nyrenoverad portad topp med slipade ventiler och hårdare fjädrar
Öppen vevhusventilation
19-Raders Oljekylare från Mocal med termostat
Walbro 255 LPH Bränsle pump
Sportluftfilter
Transmission:
6-puckad sinterlamell
Apex Performance Shortshifter
Chassi:
Lessjöfors 40mm sportfjädrar fram & bak
Gula Sportdämpare ifrån Koni fram & bak
Extra motordämpare på stötdämpartornet
Lättad runt 50kg
Elektronik:
HKS Turbotimer
Elektronisk startspärr
Interiör:
2x Röda Cobra Monaco stolar
Momo ratt
Mugen knopp
Sparco mattor
Sparco 3p bälten
Laddtryck, Oljetemp, Oljetryck, Vattentemp & Avgastemp ifrån Realcar
Custom byggd mätarsarg i misskonsolen (3x) & a-stlope hållare (2x)
Nismo pedaler
Exteriör:
JMS Komplett kjolpaket med onätad front och delvis nätade kjolar
Realcar vinge
Svart tonade bakljus
Tonade rutor bak & sidan
Blåa bromsok
Vita blinkers
Diverse dekaler
Media:
Sony CDX-GT300 Huvudenhet
Kickers dörrhögtalare
Kickers diskanter på panelen & bakom stolarna
ZR 12" Bas
Fanatic 1400w Monoblock
Kommande improvement/Junk som väntar på att få installeras
Nonpopup Supermade lights
Rota Battle 18"
2x Cobra Monaco, FIA Godkända sjärtlappar
Senast redigerat av elecan (10 november 2007)