6007
Sök

volvo 740 går fortfarande skit

551 Inlägg
11 november 2007
Trådstartare
Jag har skrivit ett inlägg innan om att min 740 (B230A) inte går som den ska. Den bara blöddrar efter 3500 varv o ligger man o kör vanligt på motorväg o ska gasa upp så måste man gasa väldigt lite annars så tvekar den som fan o detta gör ju att omkörningar e omöjliga.
Jag har testat 5 olika förgasare o alla beter sig likadant, bilen är emellanåt väldigt svårstartad och vill dö nästan hela tiden om man inte håller gas.
Där e nya tändstift, tändkablar, rotor, fördelare.
Har bytt topp på bilen o där e en v kam. Men vi har ställt in tändningen den står på 12grader nu om jag inte minns helt fel.

Mätte strömmen från batteriet och den ger inte ens utslag på 6V o batteriets pluspol e oxiderat yikes. Jag har inte haft möjlighet till o testa ett annat batteri än, men tror ni det kan vara det att bränslepumpen inte får tillräckligt med ström för att mata in soppa? Så jävla trött på bilajäveln nu.

You can't B serious, oh K

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
11 november 2007
har du bytt soppa filter då? å luftfilter

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

551 Inlägg
11 november 2007
Trådstartare
turboforssen skrev:
har du bytt soppa filter då? å luftfilter

Japp båda två

252 Inlägg
11 november 2007
marven skrev:
Jag har skrivit ett inlägg innan om att min 740 (B230A) inte går som den ska. Den bara blöddrar efter 3500 varv o ligger man o kör vanligt på motorväg o ska gasa upp så måste man gasa väldigt lite annars så tvekar den som fan o detta gör ju att omkörningar e omöjliga.
Jag har testat 5 olika förgasare o alla beter sig likadant, bilen är emellanåt väldigt svårstartad och vill dö nästan hela tiden om man inte håller gas.
Har bytt topp på bilen o där e en v kam. Men vi har ställt in tändningen den står på 12grader nu om jag inte minns helt fel.

Mätte strömmen från batteriet och den ger inte ens utslag på 6V o batteriets pluspol e oxiderat yikes. Jag har inte haft möjlighet till o testa ett annat batteri än, men tror ni det kan vara det att bränslepumpen inte får tillräckligt med ström för att mata in soppa? Så jävla trött på bilajäveln nu.

Låter helt klart som att bränslepumpen krånglar. Uppstår detta även vid låga varv om du trampar ner gasen fullt?

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
11 november 2007
testa å byt batteri å  om det bara ger 6v  då går inte pumpen så fort  kabn va därför

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

551 Inlägg
11 november 2007
Trådstartare
Kickboxer skrev:
marven skrev:

Låter helt klart som att bränslepumpen krånglar. Uppstår detta även vid låga varv om du trampar ner gasen fullt?

ja, ligger jag i tomgång o trycker full gas så tvekar den 1-2 sekunder innan den börjar blöddra upp i varv.

551 Inlägg
11 november 2007
Trådstartare
Kom ju på att det är mekanisk bränslepump så det har inget med batteriet o göra. Men det kan fortfarande vara själva pumpen.

342 Inlägg
11 november 2007
Fixa den oxiderade kabeln, Haru satt på Sport luftfilter? Det krånglar bara på 740 om inte inställningarna  är rätt.

sen kan du juh alltid kolla trycket i bränsle slangen..

551 Inlägg
11 november 2007
Trådstartare
Lpc skrev:
Fixa den oxiderade kabeln, Haru satt på Sport luftfilter? Det krånglar bara på 740 om inte inställningarna  är rätt.

sen kan du juh alltid kolla trycket i bränsle slangen..

Ja där e sportluftfilter. ok ska göra det
Senast redigerat av marven (11 november 2007)

586 Inlägg
11 november 2007
Lpc skrev:
Haru satt på Sport luftfilter? Det krånglar bara på 740 om inte inställningarna  är rätt.

,

Men luftmassemätaren sköter ju det mesta om man monterar på sportfilter?
Eller hade jag bara en jäkla tur? wink

551 Inlägg
12 november 2007
Trådstartare
Nu har jag bytt bränslepump och batteri... samma skit fortfarande, den vill helt enkelt inte... har ingen luftmassemätare för det e förgasare... vad är grundinställningen på en 175 cd förgasare? där e väl 2 skruvar man ställer in den på? en under o en på insuget? har skruvat på båda men det hjälper inte, blir bara sämre. bränsleförbrukningen e rätt normal 1-1.2 liter milen i stan.  annars vette fan asså vilket mög så trött jag e på att lägga mer pengar på den när den inte fungerar.
Senast redigerat av marven (12 november 2007)

Sök