5879
Sök

Svårt att eftermontera farthållare?

407 Inlägg
15 november 2007
Trådstartare
Min undran är helt enkelt om det är svårt att eftermontera en farthållare på en bil som inte har det som standard? Har sett någon gång i tiden att det finns farthållare som går att monterna men är det någon som har gjort det och vet om det är svårt? Någon som har pejl på vad det kan kosta på ett ungefär?

1 688 Inlägg
15 november 2007
Beror på vad det är för bil.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Fotograf
1 319 Inlägg
15 november 2007
till en volvo 850/x70 bilarna så kostar det ca 1000kr tar ca 3timm att montera

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

1 Inlägg
21 november 2007
Hej, förlåt mej om jag skriver här, men jag är också interesserad av saken. jag håller på o köper en VW Polo 1.4 TDI, med ingen farthållare. Ville veta om det är möjligt att montera farthållare där. Och, om det är möjligt, can ni säga vilken typ är bäst för Polo?

Tak skall ni ha!

Christian

Olika
907 Inlägg
21 november 2007
Eftersom en TDi har E-gas är det bara en knapp och en omprogrammering av motorstyrdonet som behövs, till A3/TT/Golf tex finns det färdiga kit att köpa hos VAG, hur det till Polo vet jag inte men någon på tex gtiklubben kan säkert svara på det!

Mvh
Fredrik

12 086 Inlägg
21 november 2007
Är de elektroniskt gasspjäll borde de va lätt, lr kanske inte smile
Men om man ska köpa till orginalsaker är de nog de. Har man vajjerstyrt gasreglage tor jag de är svårare, då måste man ha massa saker.

Sök