Audi A4 Quattro 1.8T -97. Fråga om Quattro.

uKKla
15 november 2007 · 7 Inlägg

Hejsan. Jag har nyss införskaffat mig en A4 Quattro 1.8T -97 och har ett par frågor om den som jag sökt efter men inte hittat!.


Försäljaren sa att Fyrhjulsdriften upphör och bilen blir Framhjulsdriven efter 45km/h, Stämmer det?. Han sa också att det gick och klippa en blå kabel "där bak" så skulle den bli permanent Fyrhjulsdriven.

Är det så?, Isåfall, vart sitter kabeln och skulle det inte gå och sätta nån Strömbrytare där då?.



MVH//En riktig amatör som vill lära sig.

master_lars
15 november 2007 · 1 180 Inlägg

Bullshit, klart som fan bilen driver på alla fyra hela tiden, kanske inte 50 / 50 men alla fyra hjulen driver konstant.

Personen du köpte bilen av är nog inte så kunnig som han verkar vilja vara...

J-Amundson
15 november 2007 · 37 Inlägg

Sluta driva efter 45 gör den då inte... wink

Turbofemma blire nog :)
Groggmugg Beredare
15 november 2007 · 561 Inlägg

Därimot diffspärren stänger av sej efter en viss hastighet. Har för mej 30km/h.. Inte säker på de...

Om du inte visste finns denna sida där man hittar massor om Audi.. www.nordicaudi.com

Nu e du fast i Auditräsket!! wink

Mvh Jonas
Ford F100 "Colabilen" (1956)
uKKla
15 november 2007 · 7 Inlägg

men dom kan väl inte göra bromstest på Bilprovningen om en bil är permanent Fyrhjulsdriven?.

Eller har jag fel?.

Groggmugg Beredare
15 november 2007 · 561 Inlägg

uKKla skrev:
men dom kan väl inte göra bromstest på Bilprovningen om en bil är permanent Fyrhjulsdriven?.

Eller har jag fel?.

På min gamla S4 gjorde dom bromstest.... Så tydligen går de. tongue

Mvh Jonas
Ford F100 "Colabilen" (1956)
uKKla
15 november 2007 · 7 Inlägg

haha okey ;D. Du vet ingen bra sida man kan läsa sånt här på?, Typ välinformerad sida om just min modell?. Den är ju rätt gammal om man jämför.. :p


Humm, men ma kan fan inte lita på nån info när man hör så mkt olika, går det inte att ta reda på någe sätt?.


Va mena du med Auditräsket`wink Haha.


MVH//Emil

Frenzy
15 november 2007 · 121 Inlägg

Bilprovningen gör bromstestet "på annat sätt" vilket innebär att besiktningsmannen kör ut en runda med bilen och bromsar. Det är hela testet. Fyrhjulsdriften är inkopplad hela tiden, allt annat du hör är nys. Jag har en -98, TS Q och det är för jävla roligt att köra quattro! Välkommen i dom frälstas skara! big_smile

Non omnia possumus omne
zander
15 november 2007 · 371 Inlägg

permanent fyrhjulsdrift på dem,. = 50/50 smile

Life is a bitch, then u die
Groggmugg Beredare
15 november 2007 · 561 Inlägg

uKKla skrev:
haha okey ;D. Du vet ingen bra sida man kan läsa sånt här på?, Typ välinformerad sida om just min modell?. Den är ju rätt gammal om man jämför.. :p


Humm, men ma kan fan inte lita på nån info när man hör så mkt olika, går det inte att ta reda på någe sätt?.


Va mena du med Auditräsket`wink Haha.


MVH//Emil

Kollade du in http://www.nordicaudi.com/

Auditräsket menas att nu e du fast! Audi e grymt bra bilar. Du lär märka de. tongue

Mvh Jonas
Ford F100 "Colabilen" (1956)
AudiZack Living the good Life!
15 november 2007 · 585 Inlägg

Jag har framhjulsdrift på min bil men har satt dit quattro märket i grillen, det var det första han la märke till, så han hoppar alltid över bromstestarn och testar bromsarna där ute, han lyfter upp bilen och säger ingenting om att bilen inte har fyrhjulsdrift.

Senaste besiktning bråkade han med min syrra som besiktade den (min syrra kan inget om bilar) om att den har fyrhjulsdrift, min syster säger nej den e framhjulsdriven men besiktningsmannen e envis och syrran gav upp och bilen blankt igenom.

When the flag drops, the Bullshit stops.
uKKla
16 november 2007 · 7 Inlägg

Okey, ni övertygar mig! big_smile.

men bara det att det står hur jämna dom är, typ höger fram 2.5 Vänster fram 2.6 osv. :p










Kollat Nordicaudi, bra sida, synd bara att det inte går o söka pland artiklarna, så jag orkar inte sitta o bläddra igenom alla för att hitta min bil ;s.

Men tack för svar Grabbs wink


MVH!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang