3592
Sök

Kjolar och markfrigång.

JDM
593 Inlägg
16 november 2007
Trådstartare
Tjena jag undrar; hur är det igentligen när det gäller bodykitt? Inebär alla bodykit sänkning av bilen? För jag har en honda civic och den är redan jäklig låg som den är, slog i trottoaren när jag backade ut från mina morföräldrar. Men jag vill fortfarande fixa lite läckrare former. Om jag köper ett bodykit fårlorar jag markfrigång då? Med tanke på att det är plast eller vad det är så vore det inte så kul om det är kjolarna som tar smällen om jag åker av en trottoar eller nått.

Det ska vara JDM och bana!

1 833 Inlägg
16 november 2007
Ofta bygger kjolpaket en del nedåt, just för att bilen skall se lägre ut osv. Men alla kjolpaket gör det ju inte, du får väl kolla runt och se om du hittar nåt i din "storlek" big_smile

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Meister
6 763 Inlägg
There is no replacement for displacement
630 Inlägg
17 november 2007
camaro67 skrev:
Om bilen är så låg redan nu så har du förmodligen sänkfjädrar? Du får väll byta till orginal isåfall så ligger du kanske +-0

nja då tycker iallafall jag det är snyggare med låg bil utan kjolar än kjolpaket och osänkt...

JDM
593 Inlägg
17 november 2007
Trådstartare
camaro67 skrev:
Om bilen är så låg redan nu så har du förmodligen sänkfjädrar? Du får väll byta till orginal isåfall så ligger du kanske +-0

Nja jag skulle inte tro att den är sänkt då den förra ägaren inte verkade bry sig om utseendet på bilen alls.
Men civicar är väll rätt så låga? Kanske är jag som är ovan med låga bilar och tycker detta är lågt. Men jag vill förbättra väghållningen på bilen så småning om, då måste jag ju ändå sänka kärran, kanske får köpa air suspension big_smile (hur jag nu ska få råd till det)

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
17 november 2007
Det är bara köpa ett kjolpaket, vad jag såg på dina bilder så var den inte så himla låg.
Men om det nu skulle vara så att den blir för låg så köp det ett par ställbara coilovers elr luftfjädring som du sa smile

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

2 117 Inlägg
17 november 2007
Haxxel skrev:
Med tanke på att det är plast eller vad det är så vore det inte så kul om det är kjolarna som tar smällen om jag åker av en trottoar eller nått.

Du får helt enkelt välja. Antingen kör du försiktigare och lär dig komma ihåg att bilen är låg som attans eller så skippar du paketet. Vägbulor hatas men man tar dem genom att snedda över dem. Det går att komma över dem även med en supersänkt/låg bil big_smile

Hos morföräldrarna får du antagligen lägga en planka vid trotoarkanten. Då kan bilen klättra upp stegvis utan att skada paketet wink

18 Inlägg
17 november 2007
Gäller o passa sig på vintern sen bara. Om man till exempel slänger på ett par 15 tums vinterfälgar när man har haft 18 innan och tyckt bilen varit lagom låg. Vänta då tills du har satt på 15 tummarna. Då gråter man. Vilket jag gör nu.

6 851 Inlägg
17 november 2007
Som många redan skriver så gör ett kjolpaket ofta att en bil ser lägre ut. Detta funkar dock för många som har kjolar och sänker sina bilar, så varför skulle det inte funka för dej? Du får väl kanske vara lite mera försiktig med hur du kör, alltså nära trotoarer m.m..

Väghållning kan man få utan att behöva sänka den mycke. Skaffa ett  vettig väghållnings paket så kan nästan  ha kvar din org. höjd på bilen.

JDM
593 Inlägg
17 november 2007
Trådstartare
Tja det blir väll till att köra försiktigt och ha lite plankor med sig, man har aldrig för bråttom för att se bra ut wink

Btw Whippet är inte bilen reggad till en viss hjulstorlek? Fälgarna kan man ändra bara man byter gummit så att radien inte blir större. Reggar man om eller? För mätarna lär ju gå fel om man byter hjuldiameter? Hur gör du när du byter?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
17 november 2007
Står ju i registreringsbeviset vilka fälgdimensioner du får ha på bilen och där står även orginaldäckens dimensioner så då går du ju efter det när du ska fixa nya fälgar och däck.

Rullomkretsen får som sagt bara skilja +-5% annars går hastighetsmätaren mm alldeles för galet för farbror blå.

Räkna ut din orginal-rullomkrets *här* och även vad den nya blir.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Sök